Dilluns 10 de agost de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

La Policia Local de Manresa i els Mossos d’Esquadra intensifiquen la tasca de control a l’espai públic
La vigilància policial s’incrementarà, sobretot, en les terrasses dels establiments de restauració, on es controlarà l’ús de la mascareta, l’ocupació, el distanciament entre taules i els tancaments exteriors. L’Ajuntament de Manresa fa una crida a la responsabilitat i demana a la ciutadania que no abaixi la guàrdia davant l’evolució negativa de les xifres de contagi de Covid-19 a la ciutat.
Els Mossos a Crist Rei. Foto: Jordi Preñanosa

MANRESA / Redaccio/ Sergi Vazquez  
12/12/2020 10:17
El conductor d'un turisme mor en una sortida de via a la BV-3008 a Fonollosa
Catalunya es prepara per a la nit més màgica i fosca de l'estiu, més enllà de l'eclipsi
Empats sense gols a Santa Coloma
Nou Atles de Varietats de Vinya de Catalunya
La Policia Local de Manresa i el cos de Mossos d’Esquadra intensificaran la tasca inspectora a l’espai públic per garantir el compliment de les mesures decretades pe r fer front a la Covid-19, coincidint amb la primera fase de desescalada, que ha permès la reobertura de bars i restaurants, entre altres activitats, i que en els darrers dies ha propiciat un augment de l’activitat social al carrer.

La vigilància policial s’incrementarà, sobretot, en les terrasses dels establiments de restauració, en les quals es controlarà que les persones portin posada la mascareta —es recorda que només es pot treure quan s’està consumint—, que es compleixi el distanciament entre taules —que han d’estar ocupades per un màxim de quatre persones— i que els tancaments de les terrasses tinguin un màxim de dues cares de lona esteses, que és el número que s’ha de complir per tal que puguin ser considerades com a terrasses exteriors, permetent, així, un aforament del 100% (sempre complint amb la resta de mesures). Es recorda que si les terrasses exteriors estenen més de dues cares, es consideren locals interiors i, per tant, el seu aforament queda reduït al 30%. Igualment, als interiors dels establiments, també es controlarà que no s’excedeixi el 30% d’aforament permès, l’ús de mascareta quan no s’estigui consumint i que, tal com preveu la normativa, no hi hagi consum a la barra.

Crida a no abaixar la guàrdia

L’Ajuntament de Manresa fa una crida a la responsabilitat i demana a la ciutadania que no abaixi la guàrdia. L’índex de rebrot continua encara molt alt a la nostra ciutat. En aquests moments, se situa a 462 punts, 277 per sobre de la mitjana de Catalunya —que és a 185— i molt per sobre encara dels 100 punts, el llindar a partir del qual el risc de rebrot es considera molt alt.

Tampoc és bo l’índex que indica la velocitat de contagi. Malgrat que fa una setmana es va aconseguir rebaixar per sota del recomanat 1 —quan es considera que una persona infectada en pot contagiar a menys d’una altra— en aquests moments s’ha enfilat fins a l’1,24. Una xifra que està per sobre de la mitjana catalana —que és a 0,95— i també per sobre dels 0,90 punts, que és el llindar que la Generalitat va marcar per poder canviar de fase de desescalada.

També cal tenir en compte el número d’infectats asimptomàtics que provoca aquesta malaltia, que és un gran pol de propagació. En els cribratges realitzats la setmana passada es va detectar un 1% de positius asimptomàtics (13 dels 1.355 tests d’antígens), un percentatge que si s’extrapola al conjunt de la ciutadania de Manresa (78.269 habitants) ens ofereix un resultat de 782 persones que podrien tenir el virus i ser asimptomàtiques a la nostra ciutat.

Informació als establiments de restauració

Conjuntament amb la intensificació de la vigilància policial, l’Ajuntament de Manresa està realitzant una campanya informativa als establiments de restauració per tal que tant els responsables dels negocis com els clients i clientes tinguin clares les mesures que cal complir. S’estan repartint cartes dirigides als propietaris amb el resum de la normativa, així com cartells en els quals es resumeixen les mesures, pensats per informar a la clientela.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: POLICA LOCAL  MOSSOS D'ESQUADRA   MANRESA   COVID-19 
També et pot interessar:
MANRESA
Afectacions al trànsit aquest divendres a la rotonda de l'Avinguda dels Dolors amb el carrer Alcalde Joan Selves
SOCIETAT
El centre d’FP Fem Possible obre una nova edició del Cicle Formatiu de Grau Bàsic de Serveis Administratius
MANRESA
L'Ajuntament de Manresa felicita Isabel Garcia Nieto pels seus 100 anys

ALTRES ESPORTS
Tirades socials al Club Tir Precisió Manresa
MANRESA
L'Estiu Jove de Manresa tanca una edició d'èxit amb prop de 1.600 participants
CERTÀMENS
El cicle de músiques Sons del Camí mostra les seves 12 edicions en una exposició al claustre del Museu del Barroc
Nou Atles de Varietats de Vinya de Catalunya
El conductor d'un turisme mor en una sortida de via a la BV-3008 a Fonollosa
Empats sense gols a Santa Coloma
El 3x3 de bàsquet de Solsona s’avança al 29 d’agost i estrena premis en metàl·lic
Catalunya es prepara per a la nit més màgica i fosca de l'estiu, més enllà de l'eclipsi
Es manté la previsió de pluges fortes dissabte a la tarda
Sant Fruitós posa en valor el patrimoni agrícola amb la restauració i exposició de peces històriques
Nova injecció de fons per reforçar les infraestructures de recerca de la UPC


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]