Dissabte 24 de juliol de 2021
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

FGC projecta fer una estació de tren soterrada al centre de Manresa
S'acaba de licitar l'estudi informatiu per ampliar la línia Llobregat-Anoia, amb un cost previst d'entre 40 i 60 MEUR.
Andanes de l'estació Manresa-Baixador.

ACTUALITAT / Redaccio/ Sergi Vazquez  
19/12/2020 08:30
El Casal Cultural Dansaires Manresans entitat administradora de la Festa de la Llum 2022
L'Ajuntament reconeix els mèrits esportius del clubs Futbol Sala Manresa i Esgrima
Santpedor s'adhereix a la campanya "cossos diversos"
Recomanació d'evitar sortides als espais naturals
Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) ha tret a licitació l’estudi informatiu per a l’ampliació i integració urbana de la línia Llobregat-Anoia a Manresa. La proposta passa per allargar la línia actual, que acaba a l’estació de Manresa-Baixador, fins a l’entorn de la Plaça Espanya o de al Font de les Oques. Així, la línia arribarà més a prop del centre de la ciutat i de punts estratègics com el CAP Bages o la pròpia plaça d’Espanya com a intercanviador intermodal amb les línies de bus. L’estació de Manresa-Baixador s’enderrocarà i s’urbanitzarà l’espai. La previsió és que les obres s’executin entre el 2023 i el 2025. Els treballs tindran un temps d’execució previst d’uns 3 anys i costaran entre 40 i 60 MEUR.

Segons informa FGC, amb el perllongament de la línia actual entre les estacions de Manresa-Alta i Maresa-Baixador es millorarà la integració urbana del traçat ferroviari i es possibilitarà el desenvolupament del planejament urbanístic vigent en aquest entorn. L’àmbit del projecte abasta entre la capçalera oest de l’estació de Manresa-Alta i l’entorn de la plaça d’Espanya o la plaça de la Font de les Oques.

L’estudi Informatiu valorarà dues alternatives de traçat, que respectaran les andanes de l’estació de Manresa-Alta, punt a partir del qual s’iniciarà el nou tram, que quedarà integrat urbanísticament amb l’entorn. Segons informa FGC en un comunicat, totes dues alternatives segueixen inicialment el corredor ferroviari actual entre les estacions de Manresa-Alta i Manresa-Baixador, separant-se a l’alçada del Carrer Primer de Maig.

En el cas de l’alternativa 1, es planteja l’allargament a través de la plaça Simeó Selga fins a arribar a la plaça d’Espanya, on s’ubicarà la nova estació soterrada final de línia (Estació Pere-III), amb andana central de 7 metres d’ample i 120 metres de longitud. En el cas de l’alternativa 2, el traçat es farà per sota del carrer de Carrasco i Formiguera fins a arribar a la plaça de la Font de les Oques, on s’ubicarà la nova estació soterrada final de línia (Estació Plaça de les Oques), amb una única andana lateral de 4 metres d’ample i 120 metres de longitud.

Integració urbana a partir de Manresa-Alta

El projecte inclou no només l’ampliació de la línia sinó també la seva integració urbana. Així, en el tram comprès entre les estacions de Manresa-Alta i Manresa-Baixador, la nova rasant dissenyada per al pas del ferrocarril quedarà coberta, fet que millorarà la permeabilitat de la trama urbana (carrers de la Sèquia i de Camps i Fabrés) i el paisatge urbà.

L’estació de Manresa-Baixador s’enderrocarà i se n’urbanitzarà la superfície, així com la del futur túnel. Això permetrà obrir un nou vial que donarà continuïtat al carrer Carrasco i Formiguera fins a la carretera de Santpedor, amb la qual cosa es millorarà la qualitat paisatgística d’aquest tram. A més, es millorarà el perfil longitudinal del carrer de la Sèquia suavitzant la seva rasant; es donarà continuïtat a l’avinguda de la Font del Gat fins a la plaça Onze de Setembre, eliminant el punt baix existent actualment i la restricció de gàlib; i es podrà perllongar el carrer de la Cerdanya fins a la carretera de Santpedor.

Les obres entre el 2023 i el 2025

La previsió és que al 2021 estiguin acabats l’estudi informatiu, l’estudi d’impacte ambiental i el projecte constructiu. El 2022 està previst que es licitin les obres i que s’executin entre el 2023 i el 2025. Els treballs tindran un temps d’execució previst de 36 mesos.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: ESTACIÓ SOTERRADA  FERROCARRILS GENERALITAT   MANRESA  
També et pot interessar:
CULTURA
Una 64 Innocentada mai vista al teatre Conservatori de Manresa
ACTUALITAT
Anna Forcada: La Vacunació és un Moment Històric
MANRESA
La doctora Anna Forcada, convidada al "Pessics de Vida" de març

LA FOTO DEL DIA
Gronxador trencat al parc Vila Closes de Manresa
LA FOTO DEL DIA
L'església del Carme amb els sants de la Cova
MANRESA
Manresa celebra aquest diumenge el Carnestoltes Infantil amb un doble concert a l'Anònima
Una paret en mal estat al carrer Arquitecte Oms de Manresa
Puja el preu de la bombona de butà
Recomanació d'evitar sortides als espais naturals
Un detingut per agredir la seva mare
L'ala-pivot Luke Maye suma qualitat i duresa a l'interior del BAXI Manresa
L’escola Jeroni de Moragas d’AMPANS fa balanç del primer any de l’ Aula de Suport Integral
El Casal Cultural Dansaires Manresans entitat administradora de la Festa de la Llum 2022
L'Ajuntament reconeix els mèrits esportius del clubs Futbol Sala Manresa i Esgrima


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]