Dissabte 05 de setembre de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Leonida Sánchez de 87 anys, primera persona vacunada a la regió sanitària de la Catalunya Central
Una usuària i la doctora de la residència de la Font dels Capellans obren la campanya a la regió sanitària.
Leonida Sánchez rebent la vacuna de la Covid-19. Foto: ICS

SANITAT / Redacció/ Jordi Preñanosa  
27/12/2020 16:35
Els jocs omplen de vida les places de Manresa
Segona fase dels treballs d'asfaltatge al carrer Josep Guitart, al barri de la Balconada
Preparatius d’una exposició extraordinària de pintures
MoMa Espai Cultural arrenca el nou curs
Un total de 82 persones (45 residents i 37 professionals) s’han vacunat aquest diumenge de la Covid-19 a la residència de la Font dels Capellans a Manresa en el tret de sortida de la campanya de vacunació a la regió sanitària de la Catalunya Central. La primera vacuna s’ha administrat a una usuària de la residència, Leonila Sánchez Hervas de 87 anys, nascuda a l’Aragó i que viu a Manresa des de fa anys. La segona dosi se li ha administrat a una professional, la doctora de la residència Maria José Andrés Egea. Totes dues han coincidit a assenyalar que no han notat la punxada i que havien viscut amb emoció i satisfacció l’arribada de la vacuna.


 
En la primera fase de vacunacions que ara es posa en marxa, Salut preveu arribar ala Catalunya Central a més de 10.000 persones entre usuaris i usuàries i professionals que treballen a les 155 residències de la regió sanitària. Per a poder vacunar a les residències, s’han format 3 equips de professionals que donaran cobertura a Bages-Berguedà i Moianès, Anoia-Solsonès i Osona, amb seixanta professionals i divuit administratius. Els professionals es traslladaran en equips de dues persones a les residències per tal de facilitar el procés de vacunació i evitar la mobilitat dels usuaris. Les residències, per la seva banda, recullen els consentiments informats a les famílies per a la vacunació i preparen els espais de vacunació.
 
La gerent de Salut a la regió sanitària de la Catalunya Central, Teresa Sabater, ha qualificat de “dia històric la primera jornada de vacunació” però ha instat tothom a no baixar la guàrdia fins a poder disposar d’un mínim del 70% de la població vacunada. Sabater ha parlat d’un llarg procés científic que ha permès arribar a disposar de la vacuna. Fins a 250 grups científics i de recerca a escala global han participat coordinadament per desenvolupar la vacuna.


 
Aquest dilluns arribarà una nova distribució de dosis per a dimarts poder començar la vacunació a fins una dotzena de residències més de la Catalunya Central. La coordinadora de l’equip de vacunació de Bages-Berguedà i Moianès, Alba Arocas ha senyalat que els grups poblacionals prioritaris a rebre la vacuna són residents i personal sanitari i sociosanitari en residències de persones grans i amb discapacitat i personal sanitari de primera línia. La vacuna que s’administra en aquesta primera fase és de la companyia Pfizer/BioN-Tech. Arocas ha explicat que les professionals que participen a la campanya de vacunació contra la Covid-19 han rebut formació. La presentació de la vacuna és en vials que, un cop diluïts, cada vial conté 5 dosisi de vacuna. A pauta d’administració és de dues dosis de 0,3 ml administrades per via intramuscular amb un interval de com a mínim 21 dies.




La vacunació a la Catalunya Central en xifres, aquesta primera fase
 
De les 155 residències que hi ha a la regió sanitària, 99 són de gent gran, 44 de discapacitat i 12 de salut mental. En total estem parlant de 5566 residents i de 4898 treballadors/es. D’aquestes 21 son residències blanques.
 
Per comarques:
ANOIA té 32 residències (16 de gent gran i 14 de discapacitat) amb un total de 891 residents i 751 treballadors/es. D’aquestes 6 són residències blanques                                        
BAGES té 59 residències (35 gent gran, 21 discapacitat i 3 salut mental) amb un total de 1893 residents i 1822 treballadors/es. D’aquestes 4 són residències blanques  .
BERGUEDÀ té 14 residències (10 gent gran, 3 discapacitat i 1 salut mental) amb un total de 720 residents i 612 treballadors/es. D’aquestes 2 són residències blanques.                             
SOLSONÈS té 2 residències de gent gran amb un total de 133 residents i 110 treballadors/es. Totes són residències blanques.                                                                               
MOIANÈS té 8 residències de gent gran amb un total de 306 residents i 208 treballadors/es. D’aquestes 3 són residències blanques        
OSONA          té 40 residències (28 gent gran, 6 discapacitat i 6 salut mental) amb un total de 1606 residents i 1383 treballadors/es. D’aquestes 4 són residències blanques        
 



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: VACUNACIÓ COVID-19   SALUT   COVID-19 
També et pot interessar:
SANITAT
Un estudi evidencia el paper clau dels treballadors i les treballadores socials
SANITAT
Els usuaris puntuen amb un 7,5 l'atenció urgent hospitalària i amb un 8,5 l'atenció hospitalària
SANITAT
Salut finança 21 projectes d'atenció primària per impulsar la salut comunitària a tot Catalunya

SANITAT
La població catalana manté una bona percepció de la seva salut
ACTUALITAT
Eina pionera per monitorar la morbimortalitat atribuïble a la calor
SANITAT
Salut adapta l'atenció sanitària per l'estiu
Fotografia de grup dels participants el Retaule del Flautista
Tercer partit de preparació del Covisa Manresa
Els jocs omplen de vida les places de Manresa
Castellbell i el Vilar commemora l’Any Gaudí amb una visita guiada a l’església de la Sagrada Família
Segona fase dels treballs d'asfaltatge al carrer Josep Guitart, al barri de la Balconada
Preparatius d’una exposició extraordinària de pintures
MoMa Espai Cultural arrenca el nou curs
Ajornada l’estrena de ‘Temps mort a les golfes’


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]