Dilluns 25 de maig de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

"Jo no hauria de ser aquí" creació teatral compromesa amb la denúncia i prevenció de la violència de gènere
El projecte MOU-TEatre torna aquest dissabte 30 de gener a les 17.30 h a la sala Els Carlins de la mà de Cia. Sargantana, Els Carlins i l’Ajuntament.
"Jo no hauria de ser aquí" creació teatral compromesa amb la denúncia i prevenció de la violència de gènere.

MANRESA / Redaccio/ Sergi Vazquez  
26/01/2021 14:08
Les obres del Guimerà arriben al centre de la plaça Neus Català
L'Ajuntament afegeix un milió més al Pla anual per millorar l'espai públic
Frontmatec-AIRA inaugura les noves instal·lacions al polígon La Cort II
Mireia Grossmann participa en la 5a Escola de Salut
Aquest dissabte 30 de gener, el projecte MOU-TEatre. Arts escèniques, inclusió i transformació social estrenarà la seva darrera creació basada en una greu problemàtica social com és la violència de gènere. Com totes les obres que s’ emmarquen en aquest projecte, es tracta d’una creació col·lectiva que suma testimonis, vivències i anàlisi per encarar-nos a un repte que ens incumbeix a totes les pers ones.

En paraules d’Alba Rosa i Jordi Pérez de Cia. Sargantana: “Fer una proposta entorn de la violència de gènere amb un col·lectiu com el que ha format part del procés creatiu era necessari. Més enllà de les xifres, de les frases fetes i dels estereotips, què en sabem? Quants testimonis callats ens envolten? El fet és que cal una gran valentia per confessar-se víctima en un món que no ens vol escoltar, que fuig de la incomoditat. Aquest procés, més que mai, ens ha obligat a posar-nos davant del mirall i a acceptar la cruesa del que vèiem. Ens hem enfrontat a l'huracà, i com més avançàvem, més ens adonàvem de la seva magnitud: com més t'acostes al centre, més força té”.

La representació es portarà a terme amb totes les mesures preventives que requereix la situació actual i comptarà amb debat final amb les persones que han participat en el procés creatiu. Cal reservar seients a: http://www.elscarlins.cat/MOUTEATRE/ (fins a esgotar aforament). L‘entrada és gratuïta amb opció a taquilla inversa. Les aportacions recollides es  destinaran a projectes de suport de col·lectius de dones de la nostra ciutat.

Si bé estava previst presentar l’obra en el marc de la Campanya contra la Violència de gènere el passat mes de novembre, el context de pandèmia ha fet ajornar la representació. El treball realitzat i el suport a l’àmbit cultural, fa que sigui un bon moment per oferir l’estrena amb les mesures que pertoquen.

MOU-TEatre. Arts escèniques, inclusió i transformació social, és una iniciativa de les regidories de Cultura, Cicle de vida, Cohesió Social  i Cooperació de l’Ajuntament de Manresa, per tal de fer del teatre una eina que promogui la reflexió sobre la societat actual i un espai creatiu d’intercanvi entre diferents col·lectius. En aquesta ocasió es compta també amb el suport de la regidoria de Feminismes i LGTBI. L’acte està coorganitzat per Cia. Sargantana, Els Carlins i l’Ajuntament de Manresa i compta amb el suport de la Diputació de Barcelona.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: JO NO HAURIA DE SER AQUÍ   VIOLENCIA DE GENERE   TEATRE   MANRESA 
També et pot interessar:
MANRESA
L'Ajuntament afegeix un milió més al Pla anual per millorar l'espai públic
ESPORTS
El Club Tir Precisió Manresa participa a la Copa del Rei de BR-50
LA FOTO DEL DIA
El Parc Vila Closes amb la verdor i les ombres

MANRESA
L'Ajuntament de Manresa homenatja Rosa Torné Rojas pel seu centenari
MANRESA
L'Ajuntament de Manresa s'uneix a la Setmana Sense Fum
BÀSQUET
El BAXI Manresa obté una 15a victòria de molt mèrit a Gran Canària
El Parc Vila Closes amb la verdor i les ombres
Frontmatec-AIRA inaugura les noves instal·lacions al polígon La Cort II
Les obres del Guimerà arriben al centre de la plaça Neus Català
Les obres al carrer Guimerà continuen a la plaça Neus Català i Pallejà
L'Ajuntament de Manresa homenatja Rosa Torné Rojas pel seu centenari
La residència El Lledoner celebra els 10 anys del nou equipament
L'Ajuntament afegeix un milió més al Pla anual per millorar l'espai públic
Arriba la segona edició de la marxa cicloturista CICLÓ a Món Sant Benet


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]