Dilluns 09 de febrer de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

El Consell Comarcal del Bages demana que es garanteixi el dret a l’avortament
En el marc del ple de gener també s’aprova una moció de suport al conseller d’Acció Exterior, Relacions Institucionals i Transparència i exalcalde d’Agramunt, Bernat Solé, acusat de desobediència greu per l’1 d’octubre.
El Consell Comarcal del Bages demana que es garanteixi el dret a l’avortament.

BAGES / Redaccio/ Sergi Vazquez  
27/01/2021 11:33
La mobilització atura el desallotjament del Bloc 8 de la Plaça Catalunya de Manresa
El Centre d'Esports Manresa no falla i continua pel bon camí
El Club Tir Precisió classificat per equips en 2n i 3r lloc
El CN Manresa cau als penals davant el Navarra
El ple de gener del Consell Comarcal del Bages ha aprovat de manera unitària que es garanteixi el dret a l’avortament de totes les dones del territori. Els grups d’ERC-AM, JXCAT, CP, CUP i C’S demanen, concretament, que les interrupcions voluntàries de l’embaràs de tipus quirúrgic es puguin fer al territori. La moció recorda que a la Catalunya Central no hi ha cap hospital o centre acreditat on es puguin realitzar aquestes intervencions quirúrgiques, “fet que obliga les dones que volen avortar a traslladar-se a altres punts del territori obligant-les a fer un desplaçament innecessari i allunyant-les del seu entorn més proper i espai de seguretat”. El Consell defensa que cal minimitzar el patiment d’aquestes dones, “que puguin avortar a prop de casa amb el suport de la família”.

A través de la moció aprovada, es manifesta el compromís del Consell Comarcal del Bages de vetllar perquè el Servei Català de la Salut garanteixi els drets a la salut sexual i reproductiva de les dones i a la interrupció voluntària de l’embaràs de les dones del territori. També se sol·licita al patronat de la Fundació Althaia que es comprometi a treballar per garantir el dret a les interrupcions voluntàries de l’embaràs al Bages, en el seu paper d’entitat gestora de l’hospital de referència per a l’especialitat d’obstetrícia i ginecologia. També es demana que el Consell Comarcal del Bages formi part del Patronat de la Fundació Althaia. A més, el text planteja al Departament de Salut que garanteixi oferta adequada d’atenció a la interrupció voluntària de l’embaràs amb totes les entitats proveïdores dels serveis sanitaris de la Catalunya Central “amb un replantejament dels recursos actuals, per fer-los més accessibles i adequats a la comarca”. Finalment, es farà un seguiment de l’evolució de la situació a partir dels informes que elaborarà la regidoria de Feminismes i LGTBI de l’Ajuntament de Manresa amb les dades dels avortaments realitzats a la Catalunya Central, desglossant les xifres de les interrupcions voluntàries de l’embaràs (quirúrgiques i farmacològiques) i, si és el cas, derivacions externes realitzades a altres centres.

Suport al conseller Bernat Solé

En el marc del ple de gener, el Consell Comarcal del Bages també ha aprovat una moció de suport al conseller d’Acció Exterior, Relacions Institucionals i Transparència i exalcalde d’Agramunt, Bernat Solé, acusat de desobediència greu per l’1 d’octubre. El text apunta que “és el primer alcalde que rep una sentència condemnatòria, que és desproporcionada i una nova mostra del segrest de la política catalana en mans del sistema judicial”. La moció dóna suport a totes les persones represaliades en el marc de la causa general independentista, reclama la fi de tots els processos judicials oberts al respecte i exigeix la llibertat immediata de tots els presos i preses polítiques i el retorn de les persones exiliades.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: AVORTAMENT   CONSELL COMARCAL DEL BAGES  
També et pot interessar:
BAGES
El Consell Comarcal del Bages engega els tallers de teatre “Àvies del segle XXI”
BAGES
El Consell Comarcal del Bages torna a demanar inversions immediates a Rodalies i la gratuïtat de la C-16
BAGES
El Consell Comarcal del Bages impulsa el nou Pla Comarcal de Joventut

BAGES
El Consell Comarcal impulsa un formació en electricitat i electrònica
BAGES
El Consell Comarcal del Bages destina 20.400 € dels Ajuts InnoBages 2025
BAGES
El Bages avança en ocupació
El CN Manresa cau als penals davant el Navarra
Fotografia de detall de l'incendi del carrer Santa Llúcia de Manresa
El Club Tir Precisió classificat per equips en 2n i 3r lloc
Golejada al cuer i salt al tercer lloc de la classificació
El BAXI Manresa fa un partidàs i conquereix el Barris Nord
El Centre d'Esports Manresa no falla i continua pel bon camí
El VIVER un nou projecte de les Voluntàries a Sant Joan de Vilatorrada
La regidoria d’Educació de Solsona convoca una nova edició dels exàmens oficials de Cambridge


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]