Divendres 23 de octubre de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Bages Turisme busca noves empreses que vulguin formar part dels programes de qualitat
El dia 4 de febrer tindrà lloc la jornada de sensibilització, on s’explicarà a totes les empreses interessades en què consisteixen els programes Punts d’Informació Turística i Compromís per la sostenibilitat Biosphere.
Bages Turisme busca noves empreses que vulguin formar part dels programes de qualitat.

BAGES / Redaccio/ Sergi Vazquez  
28/01/2021 12:09
El Tocats de Lletra està de celebració amb motiu dels seus vint anys
Els Aplecs de Castells de Frontera arriben a Les Torres de Fals i a Rajadell
Solsona aconsegueix les quatre Flors d’Honor de Viles Florides
L'Ajuntament difon les necessitats de voluntariat de les entitats solidàries
Bages Turisme busca noves empreses que vulguin adherir-se als programes PIT i Biosphere, dos programes que volen impulsar la qualitat turística i el compromís vers la sostenibilitat de les empreses del sector del turisme de la comarca del Bages i de l’àmbit del Geoparc de la Catalunya Central. Per aquest motiu, el dia 4 de febrer tindrà lloc una jornada de sensibilització adreçada a totes les empreses que hi estiguin interessades i vulguin informar-se del seu funcionament. Es farà de 10 a 11.20 del matí, per vídeoconferència, i cal inscriure’s a través d’aquest enllaç.

En l’actualitat al Bages hi ha més de 70 equipaments que disposen del distintiu PIT (Punt d’Informació Turística). Es tracta d’equipaments i entitats que complementen el servei d’atenció al visitant que ja ofereixen les oficines de turisme de la comarca, i que poden ser des d’allotjaments fins a empreses d’activitats, restaurants, botigues o equipaments públics com ara les biblioteques. Les empreses que segueixen el programa PIT adquireixen coneixements i eines per poder informar, orientar i acompanyar els turistes que visiten la comarca alhora que el programa els serveix d’espai de comunicació i relació amb les empreses de la comarca del sector turístic.

El segell Biosphere Responsible Tourisme, per la seva banda, és un distintiu de qualitat que reconeix les empreses i els establiments compromesos amb la sostenibilitat i els ofereix assessorament perquè la seva gestió interna sigui el màxim d’eficient a través de manuals de bones pràctiques (gestió responsable i respectuosa amb el medi ambient, les condicions laborals, la cultura popular, els habitants de la regió i el desenvolupament social i econòmic). En el cas concret de la comarca del Bages, el segell va acompanyat també del distintiu d’empresa adherida al Geoparc Mundial UNESCO de la Catalunya Central. En aquests moments ja hi ha una cinquantena d’empreses i organismes que disposen del segell Biosphere al Bages.

El conseller comarcal de Turisme, Agustí Comas, afirma que “en el moment que estem vivint, de gran complexitat per al sector turístic, pot ser també un moment per a la reflexió i per incorporar la qualitat i la sostenibilitat en els negocis per tal que quan puguin tornar a treballar siguin més competitius”. Per això, anima a les empreses a apuntar-se en aquesta edició 2020 dels programes PIT i Biosphere.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: BAGES TURISME   GEOPARC 
També et pot interessar:
BAGES
Sant Vicenç acull l’última sortida de l’any dels Punts d’Informació Turística
CATALUNYA CENTRAL
Una delegació del Geoparc de la Catalunya Central participa a les jornades de la Xarxa de Geoparcs
BAGES
Bages Turisme presenta l’oferta de la comarca

BAGES
La Ruta del Vi DO Pla de Bages, finalista dels Premis Tourism4Nature
BAGES
El Bages acull la primera trobada de la Xarxa de les Rutes del Vi de Catalunya
CATALUNYA CENTRAL
El Geoparc de la Catalunya Central programa onze activitats per divulgar el patrimoni geològic
Fotografia en blanc i negre de l'escala de la Fàbrica Nova
El CN Sabadell va acollir aquest diumenge 18 d'octubre una edició inoblidable de la Copa Catalana
Els Aplecs de Castells de Frontera arriben a Les Torres de Fals i a Rajadell
L’Ajuntament organitza el taller “Fora les vergonyes”
300 professionals de la cirurgia debaten sobre innovació, IA, cirurgia robòtica i cures avançades
La urbanització de les Brucardes estrena dos passos per facilitar el creuament dels esquirols
Es posa en marxa un nou pas de vianants semaforitzat a l'avinguda de les Bases de Manresa
La poeta i escriptora Eva Baltasar, convidada al Pessics de Lletra


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]