Dijous 25 de juny de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

El Lab 0-6 estrena pàgina web
L'estrena del nou espai web coincideix amb el cinquè aniversari d'aquest espai per a la promoció de l'educació científica.
El Lab 0-6 estrena pàgina web.

UMANRESA / Redaccio/ Sergi Vazquez  
16/02/2021 16:33
Segellen la compravenda del convent de Sant Carles Borromeu
El Cruyff Court Pep Guardiola de La Salle s'estrena amb el torneig de futbol adaptat 'Capacitats en Joc'
El CN Reus ha acollit el Campionat de Catalunya Aleví d’Estiu
El Centre de Formació Pràctica celebra 25 anys com a referent de la formació industrial
El Lab 0-6, el centre per a la promoció de la ciència a les primeres edats d'UManresa, ha estrenat una nova pàgina web. El creixement i consolidació del projecte ha fet necessari dotar-lo d'una pàgina pròpia en la qual poder mostrar l'amplitud i varietat de les accions i activitats que organitza. La nova web conté informació sobre els objectius del Lab i dos apartats dedicats a explicar quines activitats s'hi organitzen, tant les adreçades a escoles com les que estan pensades per al públic familiar. També inclou un espai que recull les diferents propostes formatives adreçades als docents interessats en introduir la ciència a les aules de l'etapa infantil. Amb l'objectiu de visualitzar el treball que s'hi duu a terme, l'espai web es complementa amb un apartat de vídeos que recullen tant intervencions com conferències de les persones que formen part de l'equip del Lab 0-6 com d'activitats de promoció de la ciència entre els infants, com per exemple les diferents edicions de la Fira d'Experimentació per a infants de 0 a 6 anys.

El Lab 0-6 es va posar en marxa el mes de gener de l'any 2016. El Lab 0-6 va néixer sota l'impuls del Grau de Mestre en Educació Infantil d'UManresa amb un triple objectiu: estendre l'educació científica a les primeres edats, fer recerca en aquest àmbit i formar docents interessats a aprofundir en l'acostament de la ciència a les primeres etapes educatives. En aquests cinc anys, al voltant de 40.000 infants han pogut gaudir de les seves activitats i propostes i 3.055més de 3.000 docents han participat en activitats formatives. En l'àmbit de la recerca, ha estat l'embrió per al sorgiment s'han posat en marxa del Grup de Recerca en Educació, Neurociència, Experimentació i Aprenentatge (GRENEA) i del projecte europeu Communities for Science (C4S), que treballa amb l'objectiu de fer arribar la ciència de manera inclusiva a tots els col·lectius de la societat, especialment els més desafavorits.

La tasca desenvolupada pel Lab 0-6 en aquests cinc anys s'ha vist multiplicada per les col·laboracions d'empreses i institucions. En aquest sentit destaquen les col·laboracions amb l'Ajuntament de Manresa, el CESIRE, Fibracat, el Geoparc de la Catalunya Central, l'Obra Social la Caixa, el Parc de la Séquia, el Consell Comarcal del Bages, el Museu de Geologia Valentí Massachs de la UPC. ParentSTEM, Erasmus, el Museu de Ciències Naturals de Barcelona, les Biblioteques de Manresa i el Museu de la Tècnica de Manresa. Destaca especialment la implicació de l'empresa minera ICL Ibèria que, a banda d'un suport econòmic, ha apostat per aquest equipament i per la seva funció fent cessions de material i patrocinant algun dels elements que formen part de l'equipament.

El Lab 0-6 compta amb el suport del Departament d'Educació de la Generalitat que assumeix el cost de dues mestres a mitja jornada per treballar en la promoció de l'educació científica a les primeres edats.

El Lab 0-6 és un recurs de la universitat que posa el coneixement acadèmic al servei de la comunitat però també té una funció interna de connectar la formació dels estudiants del CFGS d'Educació Infantil i del grau de Mestre en Educació Infantil amb la pràctica de la divulgació de la ciència i l'experimentació a les primeres edats. De fet, després de cinc anys, s'ha convertit en una eina imprescindible de la formació dels professionals de l'educació a UManresa i un element diferenciador en relació a la proposta d'altres centres universitaris i de formació professional superior.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: LAB 0-6   UMANRESA 
També et pot interessar:
ACTUALITAT
Programa pioner per potenciar les competències emocionals al grau en Infermeria
ACTUALITAT
UManresa congela el preu de les matrícules per tercer curs consecutiu
ACTUALITAT
UManresa rep una nova edició de l’MBA de la Universidad Blas Pascal

ACTUALITAT
El Lab 0_6 obre inscripcions per al curs 2026-2027 i estrena col·laboració amb bonÀrea
ACTUALITAT
El manual Moulage para simulación clínica ja es pot adquirir en format imprès a Amazon
ACTUALITAT
La Sínia i Castellum guanyen els Premis La Ciència i l’Enginyeria i els Infants
Súria celebra la Nit de Sant Joan amb la foguera, la Flama del Canigó i actuacions
La lluna il·lumina les nits
Campanya "FOC és FOC" per reforçar la prevenció dels incendis forestals i l'autoprotecció
L'Escola Municipal de Música acomiada el curs amb la celebració del Concert d'Estiu
Segellen la compravenda del convent de Sant Carles Borromeu
Conservació curativa del retaule del Sant Esperit de la Seu de Manresa
L’Ajuntament inverteix 400.000 euros en climatitzar la pista del pavelló d’esports
Tot a punt per a la 'Manresa Orgullosa', la festa de cloenda del Dia de l'Orgull LGTBI+


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]