Dissabte 06 de juny de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Campanya per informar sobre la normativa que cal seguir per circular amb patinets elèctrics
La Direcció General de Trànsit fixa una regulació que obliga als anomenats vehicles de Mobilitat Personal (VMP) a circular únicament per calçades i carrils bici. També estableix que els patinets elèctrics que superen els 25 km/h o que porten un seient a una alçada superior als 54 cm no es consideren VMP i, per tan, cal inscriure’ls a Trànsit.
Campanya per informar sobre la normativa que cal seguir per circular amb patinets elèctrics.

MANRESA / Redaccio/ Sergi Vazquez  
18/02/2021 15:40
Manresa consolida el desplegament de la nova ordenança de patinets
La Plana de l'Om acollirà una exposició sobre els 30 anys de cooperació internacional
Un sistema bagenc ha evitat que 5.000 tones de residus arribin a rius i mars
Sant Fruitós de Bages celebra el torneig de futbol "Juguem amb Orgull"
L’Ajuntament de Manresa ha iniciat una campanya informativa per donar a conèixer a la ciutadania la nova normativa que cal seguir per circular amb patinets elèctrics, anomenats Vehicles de Mobilitat Personal (VMP). S’ha editat material gràfi c que es distribuirà per la ciutat mitjançant diferents suports publicitaris i les xarxes socials.

Segons la regulació que ha establert la Direcció General de Trànsit (DGT), els VMP només poden circular per calçades i carrils bici i, per tant, no està permès que circulin per voreres ni per zones de vianants. Tampoc es permet circular amb auriculars o parlant per telèfon, ni circular amb passatgers (només hi pot anar el conductor). A més a més, es recomana portar casc i, a la nit o en situacions de visibilitat escassa, cal portar llums i roba reflectant. L’Ajuntament recorda que, com en qualsevol altre vehicle, la persona que condueix un VMP té l’obligació de sotmetre’s a les proves d’alcohol i drogues i seguir les normes generals de circulació, ja que amb la fixació de la regulació els VMP passen a ser considerats vehicles en tots els sentits.

En aquesta línia, la DGT també ha establert quins són els patinets elèctrics que es consideren VMP i, per tant, estan sotmesos a aquesta normativa, i quins en queden fora. Un dels conceptes que serveixen per diferenciar-los és la velocitat. Els patinets que no superen els 6 km/h estan considerats joguines i no estan sotmesos a la regulació, mentre que els que agafen una velocitat d’entre 6 i 25 km/h com a màxim són els que estan considerats VMP. Aquells patinets que superen els 25 km/h tenen consideració de ciclomotor (fins a 45 km/h) i també poden tenir consideració de motocicleta (si superen els 45 km/h). En aquests casos, cal inscriure’ls a Trànsit, quedant sotmesos a la mateixa normativa que ha de seguir un ciclomotor o una motocicleta. Un altre dels conceptes clau és l’alçada del seient. Per ser considerat un VMP el seient no pot superar l’al&ç l;ada de 54 cm.

La normativa fixa la instrucció que la DGT va emetre el desembre de 2019, en la qual ja s’establien algunes normes bàsiques de circulació, com la prohibició de circular per voreres i zones de vianants, així com el fet que els VMP estan sotmesos a les normes generals de circulació (semàfors, sentit de circulació, alcoholèmia, etc). Entre el 2020 i el 2021, la Policia Local de Manresa ha interposat 56 sancions a conductors de VMP i ha denunciat 3 infraccions penals a persones que portaven un tipus de patinet que superava la potència i velocitat establerta per als VMP.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: PATINETS ELÈCTRICS   MANRESA 
També et pot interessar:
MANRESA
Manresa consolida el desplegament de la nova ordenança de patinets
MANRESA
La Plana de l'Om acollirà una exposició sobre els 30 anys de cooperació internacional
ACTUALITAT
L’alumnat d’Automatització i Robòtica del Lacetània desenvolupa una cel·la de treball robòtica

MANRESA
L'Escola d'Art de Manresa estrena el Festival TRAMA
MANRESA
L'Ajuntament de Manresa inicia l'enderroc de quatre finques a les Escodines
LA FOTO DEL DIA
Catifes a la basílica de la Seu
Fotografia nocturna del carrer Guimerà
El manual Moulage para simulación clínica ja es pot adquirir en format imprès a Amazon
Manresa consolida el desplegament de la nova ordenança de patinets
La Plana de l'Om acollirà una exposició sobre els 30 anys de cooperació internacional
Un sistema bagenc ha evitat que 5.000 tones de residus arribin a rius i mars
La revolució de les bateries: fonament de l'electrificació
Catalunya, capital dels assajos clínics: com hi hem arribat?
Sant Fruitós de Bages celebra el torneig de futbol "Juguem amb Orgull"


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]