Divendres 05 de juny de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

VIII Premi Josep Maria Planes
Els periodistes Adrià Soldevila, Sergi Escudero i Sique Rodríguez han recollit aquest diumenge el VIII Premi Josep Maria Planes pel treball d’investigació “BarçaGate’ o ‘Bartogate’, al Centre Cultural de Casino de Manresa.
VIII Premi Josep Maria Planes. Foto: Salvador Redó

ACTUALITAT / Redacció/ Jordi Preñanosa  
01/03/2021 21:55
Kids&Us, nou patrocinador principal del Bàsquet Manresa
L'Escola d'Art de Manresa estrena el Festival TRAMA
Josep Vidal Alaball, segon catedràtic d’atenció primària a Catalunya
La Sínia i Castellum guanyen els Premis La Ciència i l’Enginyeria i els Infants
Aquest és el primer cop que el jurat reconeix amb el guardó un treball radiofònic. Durant l’acte s’ha posat en valor el periodisme esportiu, radiofònic, “jove” i “amb inquietuds”, tal com ha destacat un dels premiats i cap d’Esports de SER Catalunya, Sique Rodríguez.

El premi Josep Maria Planes, que per primera vegada està dotat econòmicament, amb 1.000 €, és convocat per l’Ajuntament de Manresa i la Demarcació Catalunya Central del Col·legi de Periodistes de Catalunya amb l’objectiu de reivindicar el periodisme d’investigació i la figura del periodista manresà Josep Maria Planes (1907-1936). Els ha entregat el premi l’alcalde de Manresa, Marc Aloy, que ha remarcat que el treball guanyador és “resultat d’hores d’esforç” i que “requereix del bon fer i d’aquells que senten la professió”.

El periodisme d’investigació és una “necessitat democràtica”

Abans del lliurament del premi s’ha fet una taula rodona sobre ‘Periodisme, ràdio i esport’ amb la participació de Pilar Goñi, directora del Grup Taelus – Ràdio Manresa i Canal Taronja – ; Xavier Ginesta, vicedegà de la Facultat d’Empresa i Comunicació de la UVIC-UCC i Sique Rodríguez, un dels premiats i cap d’Esports de SER Catalunya.

En la xerrada s’ha subratllat que cal “més periodisme d’investigació”, ha dit Pilar Goñi. El professor i periodista Xavier Ginesta ha afegit que “les facultats estan fent bé els deures, però que falten recursos” i que el periodisme d’investigació és una “necessitat democràtica”.

Per la seva banda, Sique Rodríguez, cap d’Esports de SER Catalunya, ha posat de relleu que mai l’han coartat per publicar una informació i ha explicat que la “pressió més dura és la sentimental”. També ha destacat que el cas ‘Barçagate’ ha estat “una de les notícies més barates en la història del periodisme” en el sentit que s’hi ha destinat més “esforços i hores” que “no pas recursos econòmics”.

El #BarçaGate va donar la volta al món

El febrer de l’any passat, es va revelar al programa “Què t’hi jugues” de Ser Catalunya que el FC Barcelona tenia contractada una empresa per incidir a les xarxes socials amb un doble objectiu: defensar la gestió de la junta directiva del club i crear arguments contra els seus teòrics opositors. La informació completa es va emetre al podcast “La llotja del Què t’hi jugues”.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: PREMI JOSEP M. PLANES   MANRESA 
També et pot interessar:
MANRESA
L'Escola d'Art de Manresa estrena el Festival TRAMA
ACTUALITAT
L’alumnat d’Automatització i Robòtica del Lacetània desenvolupa una cel·la de treball robòtica
MANRESA
L'Ajuntament de Manresa inicia l'enderroc de quatre finques a les Escodines

LA FOTO DEL DIA
Catifes a la basílica de la Seu
MANRESA
La façana de l'Ajuntament es tenyirà diumenge de vermell per commemorar el Dia de l'Hemocromatosi
MANRESA
L'Ajuntament programa un tractament fitosanitari als xiprers del cementiri i de l'ermita del Guix
Catifes a la basílica de la Seu
L'Ajuntament de Manresa inicia l'enderroc de quatre finques a les Escodines
A la venda les entrades de Terra de Guapes, de Sandra Monfort, l'inaugural de la Fira Mediterrània
Kids&Us, nou patrocinador principal del Bàsquet Manresa
L'Escola d'Art de Manresa estrena el Festival TRAMA
Josep Vidal Alaball, segon catedràtic d’atenció primària a Catalunya
La Sínia i Castellum guanyen els Premis La Ciència i l’Enginyeria i els Infants
L’alumnat d’Automatització i Robòtica del Lacetània desenvolupa una cel·la de treball robòtica


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]