Dilluns 10 de agost de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Manresa s'adhereix a "L'Hora del Planeta"
Un any més, la ciutat de Manresa s’adhereix a “L’Hora del Planeta”, una iniciativa promoguda pel World Wide Fund for Nature (WWF) a escala mundial que consisteix en una apagada elèctrica voluntària en llars, edificis, monuments i empreses per demostrar un suport global a l’acció contra el canvi climàtic.
Manresa s'adhereix a "L'Hora del Planeta".

MANRESA / Redacció/ Jordi Preñanosa  
26/03/2021 11:38
El conductor d'un turisme mor en una sortida de via a la BV-3008 a Fonollosa
Catalunya es prepara per a la nit més màgica i fosca de l'estiu, més enllà de l'eclipsi
Empats sense gols a Santa Coloma
Nou Atles de Varietats de Vinya de Catalunya
Un any més, l'acció es porta a terme per donar suport a la iniciativa que es fa mundialment promogut pel World Wide Fund for Nature (WWF), anomenada "L'Hora del Planeta". L'apagada es farà entre 2/4 de 9 i 2/4 d'11 del vespre. L'Hora del Planeta uneix ciutadans, empreses, ajuntaments i institucions per lluitar contra el canvi climàtic i la pèrdua de biodiversitat. Amb els anys s'ha convertit en un moviment mundial del qual ja formen part milers de ciutats de gairebé 200 països, que en edicions anteriors van apagar més de 17.000 monuments i edificis tan emblemàtics com la Torre Eiffel o el Coliseu.

L'any 2021 es un any decisiu per a la protecció de la naturalesa. Un any en què és previst els líders mundials prenguin decisions polítiques clau sobre l'acció climàtica, el desenvolupament sostenible i la naturalesa: el maig de 2021 tindrà lloc a Kunming (La Xina) la 15a Cimera sobre la biodiversitat, que estava prevista per l'octubre de 2020 i que es va haver d'ajornar amb motiu de la pandèmia. Aquesta reunió, junt amb la Cimera del Clima 2021, que tindrà lloc aquest mes de novembre a Glasgow (Escòcia), que també va haver de ser ajornada, seran els dos moments fonamentals per aconseguir un pla global ambiciós per transformar la relació de la societat amb la biodiversitat i garantir que,  el 2050, es compleixi la visió compartida de viure en harmonia amb la naturalesa.

A Catalunya, desenes de poblacions deixaran els seus edificis i monuments més emblemàtics a les fosques per donar suport a la iniciativa. Aquesta acció té com a objectiu principal conscienciar a la societat de prendre mesures contra el canvi climàtic i les emissions contaminants, així com la necessitat d'estalviar energia i reduir la contaminació lumínica, evitant que augmenti la temperatura del planeta produint danys irreversibles a l'economia i a la salut.

Manresa, contra el canvi climàtic

Aquesta és una acció més de les que Manresa realitza per tal de fomentar la sostenibilitat i contribuir a lluitar, en la mesura del possible, contra el canvi climàtic global. El ple municipal de Manresa va aprovar, el febrer de 2019, el Pla d'Acció per a l'Energia Sostenible i el Clima (PAESC), anomenat a la capital del Bages el Pla Clima Manresa, que conté les accions que es duran a terme per superar els objectius fixats per la Unió Europea de cara l'any 2030 pel que fa a la reducció dels gasos d'efecte hivernacle.

El PAESC compta amb 104 accions, 61 de mitigació (per aconseguir que el municipi redueixi les seves emissions de gasos amb efecte d'hivernacle un 40% de cara al 2030) i 43 d'adaptació (per assolir una major resiliència del municipi davant dels impactes negatius del canvi climàtic).

El PAESC ha de permetre complir el compromís acordat per Manresa: reduir en un 20,41% les seves emissions respecte al 2005 (any base), en l'horitzó 2020-, arribant a un 42% l'any 2030.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: L'HORA DEL PLANETA   MANRESA 
També et pot interessar:
MANRESA
Afectacions al trànsit aquest divendres a la rotonda de l'Avinguda dels Dolors amb el carrer Alcalde Joan Selves
SOCIETAT
El centre d’FP Fem Possible obre una nova edició del Cicle Formatiu de Grau Bàsic de Serveis Administratius
SOCIETAT
Els projectes juvenils del CAE consoliden el seu paper en l'acompanyament socioeducatiu d’infants i adolescents

MANRESA
L'Ajuntament de Manresa felicita Isabel Garcia Nieto pels seus 100 anys
MANRESA
Afectacions al trànsit i al servei de bus pel reforç del paviment dels carrers Saclosa i Cardenal Lluch
MANRESA
Tall de trànsit al carrer Dibuixant Joan Vilanova, en el tram entre la Ctra. de Cardona i el carrer Prudenci Comellas
Nou Atles de Varietats de Vinya de Catalunya
El conductor d'un turisme mor en una sortida de via a la BV-3008 a Fonollosa
Empats sense gols a Santa Coloma
El 3x3 de bàsquet de Solsona s’avança al 29 d’agost i estrena premis en metàl·lic
Catalunya es prepara per a la nit més màgica i fosca de l'estiu, més enllà de l'eclipsi
Es manté la previsió de pluges fortes dissabte a la tarda
Sant Fruitós posa en valor el patrimoni agrícola amb la restauració i exposició de peces històriques
Nova injecció de fons per reforçar les infraestructures de recerca de la UPC


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]