Dissabte 25 de abril de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

AMPANS acosta el servei de Centre Ocupacional a Sant Fruitós de Bages
'La Sagrera' és el nom que AMPANS ha donat al nou servei de Centre Ocupacional a Sant Fruitós de Bages, adreçat a persones adultes amb discapacitat intel·lectual.
AMPANS acosta el servei de Centre Ocupacional a Sant Fruitós de Bages.

SOCIETAT / Redacció/ Jordi Preñanosa  
03/04/2021 12:50
En marxa oficines d'atenció ciutadana mòbils per acostar els serveis públics a 26 municipis
Manresa impulsa el programa 'Que l'edat no et limiti'
Tres docents de la Facultat de Ciències Socials
Una trentena d’empresaris participen en el primer Esmorzar Empresarial
L’entitat treballa des dels darrers anys en un nou model d’equipaments d’atenció diürna que acosta aquests serveis als municipis de la comarca, i que treballa aspectes fonamentals vinculats als drets de les persones amb disCapacitat intel·lectual, com el rol actiu i la vinculació amb l’entorn per aconseguir la plena inclusió

El tret més singular del Centre Ocupacional La Sagrera és el fet que està ubicat a l’edifici municipal de l’antiga escola Sagrat Cor. AMPANS comparteix l’ús d’aquest espai amb l’Escola Municipal de Musica de Sant Fruitós-Navarcles, en una col·laboració innovadora d’aprofitament d’espais públics per oferir un nou servei a la ciutadania. La instal·lació d’aquest servei diürn d’AMPANS per a persones adultes amb disCapacitat Intel·lectual, ha estat possible gràcies a un projecte de col·laboració amb l’Ajuntament de Sant Fruitós de Bages, que properament també comptarà amb un altre equipament d’AMPANS, una residència i escola infantil i juvenil, per a infants amb Autisme sever i discapacitat intel·lectual.

El Servei de Centre Ocupacional de Sant Fruitós atendrà a 24 persones, veïnes del poble o de zones properes. El nom de La Sagrera ha estat fruit d’un procés participatiu de les persones usuàries i de les famílies, que han escollit aquest nom per la seva popularitat al municipi. La Sagrera és també el nom que rep el conjunt arquitectònic format per les cases i carrers que envolten l’església parroquial de Sant Fruitós de Bages i el seu perímetre

El projecte de col·laboració entre AMPANS i l’Ajuntament de Sant Fruitós de Bages, contempla, a més, que la consergeria i la neteja del teatre i de l’escola de música, així com la gestió del bar del teatre es gestionarà des de l’entitat social, amb la voluntat d’oferir oportunitats formatives i d’inserció laboral.

A través del servei de Centre Ocupacional que AMPANS està desplegant a tota la comarca, acompanya actualment 364 persones en els 8 centres ocupacionals en marxa a  Sant Fruitós de Bages, Santpedor, Sallent, Sant Joan de Vilatorrada, dos a Manresa, Súria i Sant Salvador de Guardiola.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: CO   AMPANS   SANT FRUITOS   BAGES 
També et pot interessar:
ST. FRUITÓS
Una trentena d’empresaris participen en el primer Esmorzar Empresarial
ACTUALITAT
Persones usuàries d'AMPANS han visitat residències de gent gran per entregar, en mà, les roses
ST. FRUITÓS
Els infants de Sant Fruitós de Bages gaudeixen d’una matinal de contes per Sant Jordi

BAGES
L'arrossada al Casal de la Gent Gran és un èxit
NAVARCLES
Navarcles avança en mobilitat sostenible amb nous autobusos
BAGES
El conseller, Ramon Espadaler, va visitar Fonollosa
Operaris treballant al Guimerà
Persones usuàries d'AMPANS han visitat residències de gent gran per entregar, en mà, les roses
Campanya "No busquem superherois, busquem persones amb súperpoders"
En marxa oficines d'atenció ciutadana mòbils per acostar els serveis públics a 26 municipis
Manresa impulsa el programa 'Que l'edat no et limiti'
Tres docents de la Facultat de Ciències Socials
El transcendental Manresa-Badalona, en directe a Esport Central
Una trentena d’empresaris participen en el primer Esmorzar Empresarial


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]