Divendres 26 de juny de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Llum verda de Solsona a la contractació del servei de neteja
Hi voten favorablement ERC i PSC, s’hi absté JxS i s’hi posiciona en contra ApS-CUP.
Llum verda de Solsona a la contractació del servei de neteja.

SOLSONÈS / Redaccio/ Sergi Vazquez  
30/04/2021 10:06
Repartiment de papers d'El retaule del flautista
La família Sobrerroca dona al Museu diverses plaques de carrers retirades pel règim franquista
La Fundació Bàsquet Manresa fa una expedició solidària
L’Institut Lacetània participa a la Talent Race 2026
L’Ajuntament de Solsona preveu aprovar el maig l’adjudicació formal del servei de neteja viària i recollida de residus porta a porta (PaP) a l’empresa Jaume Oró. El ple, que va recuperar el format presencial, va donar llum verda a l’acceptació de la proposta de la mesa de contractació a favor de l’única oferta presentada amb el suport d’ERC i PSC, l’abstenció de Junts per Solsona i el vot contrari d’ApS-CUP. El calendari amb què treballa la regidoria de Medi Ambient és implantar el nou sistema a l’octubre.   

El regidor de l’àrea, Ramon Montaner, va valorar “molt positivament” l’oferta rebuda, que tot i no presentar una important rebaixa econòmica directa –és de 4,3 milions d’euros per quatre anys–, sí que inclou “una gran millora dels compromisos adquirits en la qualitat del servei”, que va exposar un per un. Entre d’altres, hi ha l’objectiu de recollida selectiva per sobre del 70%; una bossa de 225 hores extraordinàries anuals; 25 jornades anuals més del servei d’hidroneteja; la retirada dels contenidors soterrats; la creació d’una aplicació i plataforma integral de gestió del servei; la instal·lació de dues autocompactadores a la Deixalleria; un parc de vehicles amb camions bicompartimentats; un servei de guàrdia durant els actes festius; un servei ampliat  de recollida de voluminosos, i l’atenció ciutadana presencial. Montaner també destaca la voluntat per part de Jaume Oró d’incrementar la participació de la dona en totes les esferes de l’empresa i l’acord de col·laboració amb la solsonina Volem Feina Serveis Ambientals.

Marc Barbens, portaveu de Junts per Solsona, va mantenir-se coherent amb el posicionament del seu grup en tot el procés de transició cap a la recollida  porta a porta. Tot i estar d’acord amb els aspectes administratius de la contractació, Barbens va constatar que “es va tard” i va reiterar els dubtes que planteja a la seva formació el desplegament del nou sistema.

Per la seva banda, si bé la CUP qualifica la recollida PaP d’“imprescindible des de la perspectiva mediambiental”, tal com va afirmar la seva portaveu, Pilar Viladrihch, no dona suport a aquesta contractació en tant que reitera la necessitat de municipalitzar el servei, tant de la neteja viària com de la recollida d’escombraries. “Volem que els serveis bàsics i essencials siguin gestionats directament per l’Ajuntament”, va recordar. Segons els càlculs dels cupaires, la gestió directa suposaria un estalvi anual de 75.000 euros per a les arques municipals –corresponents al benefici industrial i l’IVA. El regidor socialista va donar suport a la contractació, ja que n’aprova l’expedient. Amb tot, també considera preferible la municipalització del servei, amb la qual cosa Mohamed El Mamoun va demanar que d’aquí quatre anys es valori aquesta opció.

Encara en relació a aquest tema, la corporació va aprovar unànimement revocar l’acord del 2009 de delegació al Consell Comarcal de la gestió de la recollida selectiva de residus amb efectes a partir del primer d’octubre. En aquest cas, JxS va argumentar que cal defensar els interessos de Solsona, mentre que CUP i PSC van destacar-ne la recuperació de competències.

Adhesió a l’AMEP

A banda d’aquesta qüestió, amb el suport unànime de tots els grups, l’Ajuntament va acordar ahir al vespre adherir-se a l’Associació de Municipis i Entitats per l’Energia Pública (AMEP). Creada el febrer passat, té la finalitat de promoure la gestió pública de les xarxes de distribució d’energia elèctrica i impulsar la transició energètica cap a un model just, democràtic i sostenible. En aquest cas, el regidor de Medi Ambient va defensar-ne l’assessorament que  l’AMEP pot oferir al consistori en matèries com la transició energètica i la lluita contra la pobresa energètica, entre d’altres. Solsona hi participarà amb una quota anual de 470,20 euros.  



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: SERVEI DE NETEJA   SOLSONA 
També et pot interessar:
SOLSONÈS
Solsona dona la nota aquest estiu amb una vintena de cites musicals
SOLSONÈS
Solsona commemora el 28J amb activitats per reivindicar la diversitat a la ruralitat
SOLSONÈS
Solsona incrementa fins a 8.000 euros l’ajut per habitatge rehabilitat

SOLSONÈS
Neix la xarxa “Aquí, pots” d’establiments i espais públics de Solsona on acudir en casos d’urgència
SOLSONÈS
Oberta una nova convocatòria d’ajuts per crear, modernitzar i consolidar negocis a Solsona
SOLSONÈS
Convocatòria per contractar una persona encarregada d’equipament cultural
Un bany nocturn per fer passar la calor
Un concurs obert a l'alumnat de les escoles decideix la portada del programa de la Festa Major
El Covisa Manresa ha fet oficial la incorporació de David Terrats
Eric Vila: alçada, tir de 3 i experiència al servei del Kids&Us Manresa
Solsona dona la nota aquest estiu amb una vintena de cites musicals
La família Sobrerroca dona al Museu diverses plaques de carrers retirades pel règim franquista
El Consell Comarcal commemora la LGTBI+ amb la campanya “Orgull de drets i diversitat”
La Fundació Bàsquet Manresa fa una expedició solidària


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]