Dimecres 11 de febrer de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

L'Ajuntament i el Departament de Cultura acorden crear una Comissió
La Consellera de Cultura, Àngels Ponsa, va visitar Cardona i es va reunir amb membres de la corporació per parlar de projectes culturals a la vila
L'Ajuntament i el Departament de Cultura acorden crear una Comissió.

CARDONA / Redaccio/ Sergi Vazquez  
02/05/2021 14:29
Risc extrem de ventades a Catalunya: es limita la mobilitat i se suspèn l'activitat
La Seu de Manresa torna al segle XIV amb Berenguer de Montagut
El Consell suma 53 adhesions per impulsar el català al comerç
Sant Benet fa més lliure i flexible l'experiència medieval
L’Alcalde de Cardona, Ferran Estruch, acompanyat per una comitiva de regidors de l’Ajuntament de Cardona, del Director dels Serveis Territorials de Cultura, Lluís Cerarols i la Directora General de Patrimoni Cultural, Elsa Ibar van rebre l’Honorable Consellera de Cultura, Àngels Ponsa, en una visita a Cardona.

L’Alcalde va instar a la Consellera Ponsa la creació, conjuntament amb la Directora General de Patrimoni, Elsa Ibar, d’una Comissió per revisar el pla especial de protecció del centre històric de Cardona, declarat bé d’interès nacional per la Generalitat de Catalunya l’any 1992. Aquest pla és important perquè protegeix tot un conjunt històric i patrimonial d’alta rellevància per al país. La petició de revisar-lo és, segons Estruch, del tot urgent “per tal d’adaptar-lo al segle XXl i  facilitar la seva rehabilitació i sobretot la viabilitat”.

En aquest sentit, la conselleria de Cultura va adoptar “el compromís” de fer la comissió conjunta amb Patrimoni de la Generalitat de Catalunya, amb el lideratge de la seva directora general, Elsa Ibar,  i una representació tècnica i política de l’Ajuntament de Cardona, per impulsar, segons l’Alcalde, “una revisió del pla especial que ha d’equilibrar la necessària protecció del patrimoni amb la urgent rehabilitació i la flexibilització de la normativa per posar-la al dia”.

A nivell de cultura popular, el consistori va posar sobre la taula l’aposta del municipi, malgrat la pandèmia, de programar música i dansa responent a la necessitat de “reactivar la cultura popular i els espais”. En aquest sentit, l’Alcalde també va traslladar a la Consellera la necessitat de poder celebrar la Festa Major de la vila en la mesura que la situació sanitària ho permeti, així com la tradicional festa del corre de bou.

Per altra banda, s’ha posat en valor el treball que està fent la Fundació Cardona Històrica, conjuntament amb el consistori cardoní, en la preservació i gestió del patrimoni i s’ha instat a aprofundir cap a un model de gestió del Castell de Cardona on el municipi tingui un pes molt més rellevant, cap a un model més eficient i millor i que aconsegueixi promocionar la destinació en el seu conjunt des d’un únic gestor que és la Fundació Cardona Històrica.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: CARDONA   BAGES 
També et pot interessar:
BAGES
El Consell suma 53 adhesions per impulsar el català al comerç
ST. FRUITÓS
Els Amics de l’Art Romànic del Bages organitzen una caminada pel terme de Sant Fruitós
ST. FRUITÓS
Sant Fruitós reuneix més de 300 participants en una Cursa dels Llebrers

ST. FRUITÓS
L’atleta santfruitosenc Martí Serra Prat, campió d’Espanya sub-23 en salt de perxa
SÚRIA
Digitalització dels dietaris històrics de la Biblioteca
POLÍTICA
Junts al Bages denuncia la situació crítica de la línia R4 i exigeix inversions urgents
Vista dels edificis del carrer Guimerà de Manresa
Manresa i Vic oferiran els primers estudis de grau en Dret a la Catalunya Central
AQUA RESMAT inaugura a Sallent la seva nova seu
Risc extrem de ventades a Catalunya: es limita la mobilitat i se suspèn l'activitat
L’Ajuntament de Solsona treu a concurs dues places d’operari de brigada
Sant Fruitós reuneix més de 300 participants en una Cursa dels Llebrers
La Fira de l'Aixada renova l'itinerari del Rei i el Bisbe i arriba a nous espais del Centre Històric
La Seu de Manresa torna al segle XIV amb Berenguer de Montagut


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]