Dilluns 10 de agost de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

El Govern de la Generalitat aprova 616.240 euros per al futur Museu del Barroc
Aquesta aportació permetrà finançar el 60% de la museïtzació del futur Museu del Barroc de Catalunya a l’Antic Col·legi de Sant Ignasi. El cost estimat del projecte museogràfic és d’un milió d’euros i la resta es finança a través dels fons FEDER i recursos propis.
El Govern de la Generalitat aprova 616.240 euros per a la museïtzació del futur Museu del Barroc. Foto: AJM

MANRESA / Redacció/ Jordi Preñanosa  
05/05/2021 14:53
El conductor d'un turisme mor en una sortida de via a la BV-3008 a Fonollosa
Catalunya es prepara per a la nit més màgica i fosca de l'estiu, més enllà de l'eclipsi
Empats sense gols a Santa Coloma
Nou Atles de Varietats de Vinya de Catalunya
El Govern ha acordat concedir una subvenció de 616.240 euros a l’Ajuntament de Manresa per contribuir al finançament de la redacció i execució del projecte museogràfic del Museu Comarcal de Manresa per tal que esdevingui seu del Museu del Barroc a Catalunya. Així, l’Ajuntament de Manresa i la Generalitat de Catalunya sumen esforços per tal de poder implementar el futur museu a l’Antic Col·legi de Sant Ignasi, seu d’aquest nou espai expositiu, dins les ales Sud i Oest del Museu Comarcal de Manresa.

L’any 2016, l’Ajuntament de Manresa va iniciar aquest procés de transformació del Museu Comarcal en un equipament d’àmbit nacional per tal d’exposar  el ric fons artístic del Barroc que es conserva a la ciutat i convertir-lo en un museu de referència al país. El projecte vol adaptar el Museu Comarcal a les demandes i perspectives de la societat del segle XXI, així com a les necessitats de millora dels serveis destinats a la ciutadania. En aquest sentit, vol oferir un nou model de gestió i organització, planificació i continguts basant-se en una sèrie de plantejaments principals: implicació urbana, una modernització del discurs i la imatge externa, servei als ciutadans des del punt de vista de la història, l’art i la memòria i l’assumpció d’un rol principal en la promoció de la ciutat.

El cost estimat del projecte de museografia del Museu del Barroc —Ales Sud i Oest— és d’1.015.262 euros. L’aportació de la Generalitat de Catalunya es reparteix en tres anualitats —anys 2021, 2022 i 2023— i l’aportació de l’Ajuntament de Manresa, a través dels fons europeus FEDER i recursos propis, és de 399.022 euros.

Des del 2016 l’Ajuntament de Manresa està duent a terme aquesta transformació de l’Antic Col·legi de Sant Ignasi per acollir el Museu, amb l’objectiu de tenir-lo enllestit a finals de 2022, en el marc de la commemoració del 500 aniversari de l’estada d’Ignasi de Loiola a la ciutat. És un projecte amb un cost global de prop de 6 milions d’euros, del qual ja s’han executat diverses fases. En aquests moments, els esforços se centren a completar els nous accessos al museu, i el conjunt de la façana oest; la façana sud, que dona al carrer Viladordis; una intervenció a la coberta de l'escala històrica i la instal·lació i la consolidació dels sostres de les plantes primera i segona.

El Pla Museològic proposa que el Museu es conformi amb dos eixos de treball i exposició centrals: el Museu del Barroc a Catalunya i Descobrint Manresa, cadascun d’ells amb objectius i estratègies museogràfiques diferenciades. A partir de les directrius d’aquest Pla Museològic, es vol dur a terme la primera fase del projecte museogràfic, el qual correspondrà a l’àrea del Museu del Barroc.

El projecte compta amb el suport del Museu Nacional d’Art de Catalunya pel que fa al reforç i millora dels continguts expositius i està plantejat amb la voluntat de coincidir amb les propostes de la Generalitat traçades en el Pla de Museus de Catalunya. Museus 2030. Justament la setmana passada es va conèixer el nom de l’empresa que ha guanyat el concurs per a la museïtzació de l’espai.

Amb el futur Museu del Barroc de Catalunya, l’Ajuntament de Manresa acompleix tres objectius: es guanya un equipament cultural i patrimonial de primer ordre al país; es potencia la Manresa 2022, en el marc de l’aposta que la ciutat està fent per commemorar el 500 aniversari de l’estada de sant Ignasi a Manresa, i a la vegada s’aprofita aquest projecte per dotar la ciutat d’un seguit d’actuacions de millora i transformacions —del Museu i de tots els seus entorns, com ara la nova urbanització de la Via Sant Ignasi— amb l’objectiu de revitalitzar el Centre Històric. 



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: MUSEU COMARCAL   MANRESA  
També et pot interessar:
MANRESA
Afectacions al trànsit aquest divendres a la rotonda de l'Avinguda dels Dolors amb el carrer Alcalde Joan Selves
SOCIETAT
El centre d’FP Fem Possible obre una nova edició del Cicle Formatiu de Grau Bàsic de Serveis Administratius
MANRESA
L'Ajuntament de Manresa felicita Isabel Garcia Nieto pels seus 100 anys

ALTRES ESPORTS
Tirades socials al Club Tir Precisió Manresa
MANRESA
L'Estiu Jove de Manresa tanca una edició d'èxit amb prop de 1.600 participants
CERTÀMENS
El cicle de músiques Sons del Camí mostra les seves 12 edicions en una exposició al claustre del Museu del Barroc
Nou Atles de Varietats de Vinya de Catalunya
El conductor d'un turisme mor en una sortida de via a la BV-3008 a Fonollosa
Empats sense gols a Santa Coloma
El 3x3 de bàsquet de Solsona s’avança al 29 d’agost i estrena premis en metàl·lic
Catalunya es prepara per a la nit més màgica i fosca de l'estiu, més enllà de l'eclipsi
Es manté la previsió de pluges fortes dissabte a la tarda
Sant Fruitós posa en valor el patrimoni agrícola amb la restauració i exposició de peces històriques
Nova injecció de fons per reforçar les infraestructures de recerca de la UPC


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]