Dimarts 10 de febrer de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Manresa forma un centenar de policies en matèria de situacions d'emergència sanitària
Althaia, Reanima i IPA Bages, amb el suport de l'Ajuntament de Manresa, n organitzat una jornada perquè policies d’arreu de Catalunya adquirissin competències en la pràctica de tècniques de Suport Vital Bàsic i Desfibril·lació Externa Automatitzada i milloressin els coneixements en primers auxilis.
Manresa forma un centenar de policies en matèria de situacions d'emergència sanitària.

MANRESA / Redaccio/ Sergi Vazquez  
06/05/2021 21:57
L'Ajuntament de Manresa farà enderrocar l'edifici del carrer Santa Llúcia 27
El Museu de Manresa presenta públicament el seu fons fotogràfic per primera vegada
Digitalització dels dietaris històrics de la Biblioteca
Sentiment Casaments guanya per quart any, el premi Wedding Awards
Un centenar de policies d’arreu de Catalunya han participat , a Manresa en una jornada formativa en situacions d'emergència sanitària que ha organitzat la Fundació Althaia, Reanima i IPA Bages, i que ha comptat amb la col·laboració de l’Ajuntament de Manresa. L’objectiu de la jornada era que els policies poguessin adquirir nous coneixements en primers auxilis per poder fer front, de la millor manera possible, als diferents serveis i requeriments sanitaris als quals han de donar resposta en el seu dia a dia.

En una aposta per la formació continuada, Althaia, Reanima i IPA Bages, tres entitats del territori, han sumat esforços per impulsar una jornada que hapermès que un centenar de policies d’arreu de Catalunya adquireixin competències en la pràctica de tècniques de Suport Vital Bàsic (SVB) i Desfibril·lació Externa Automatitzada (DEA) i, alhora, actualit zin els coneixements en primers auxilis. 

La formació ha anat a càrrec de professionals d’Althaia i de formadors de l’empresa Reanima i ha comptatamb una primera part teòrica, que s’ha dut a terme a la sala d’actes de l’Hospital de Sant Joan de Déu, i una altra part pràctica, que s’ha fet al pati exterior del Convent de Santa Clara , que ha cedit l’espai perquè es poguessin realitzar les tècniques en primers auxilis explicades a la sessió. La jornada ha tingut una durada de tres hores i s’han fet dues sessions, una al matí i l’altra a la tarda, per tal de no superar el límit d’aforament i complir amb les mesures de seguretat per evitar el risc de contagi de la covid-19.

Al llarg de la formació s’han abordat les tècniques de suport vital bàsic a adults i infants, el funcionament dels desfibril·ladors, les maniobres de reanimació cardiopulmonar, el control d’hemorràgies, etcètera.També s’han tractat les primeres actuacions que els policies han de realitza r abans de l’arribada dels equips sanitaris i aquelles accions que cal fer per poder col·laborar amb ells, ja que els agents són, generalment, els primers a arribar a la situació d’emergència. 

La jornada s’ha iniciat amb una presentació de l’acte a càrrec de l’adjunt a la direcció general d’Althaia, Dr. Albert Estiarte; la regidora de Ciutat Saludable de l’Ajuntament de Manresa, Mercè Tarragó; el president d’IPA Bages, Pep Fuster; el director de Reanima, Carles Pons; i el cap d’Infermeria de la Unitat S EMd’Althaia, Pep Mora.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: MANRESA   POLICIES 
També et pot interessar:
FOTOGRAFIA
El Museu de Manresa presenta públicament el seu fons fotogràfic per primera vegada
WATERPOLO
El CN Manresa cau als penals davant el Navarra
BÀSQUET
El BAXI Manresa fa un partidàs i conquereix el Barris Nord

NATACIÓ
Golejada al cuer i salt al tercer lloc de la classificació
ESPORTS
El Club Tir Precisió classificat per equips en 2n i 3r lloc
FUTBOL
El Covisa Manresa ha tret un punt en la seva visita al Municipal de Canet de Mar
El carrer Guimerà amb tanques per les obres
Digitalització dels dietaris històrics de la Biblioteca
L'Ajuntament obre una enquesta per prioritzar les necessitats del Pla Municipal de Salut
Les biblioteques de Manresa impulsen un taller per fer memòria i recordar la ciutat d'abans
El Museu de Manresa presenta públicament el seu fons fotogràfic per primera vegada
ERC Santpedor reclama a Jordi Soteras que renunciï a l’acta de regidor
Sentiment Casaments guanya per quart any, el premi Wedding Awards
La IX Nit de l'Esport i la Cultura posa en valor un any més el talent, la trajectòria i el compromís


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]