Diumenge 19 de abril de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Anoia&Bages i AMPANS ajudaran amb la Llei de la Discapacitat
La consultora manresana de selecció de personal i la fundació, treballaran conjuntament per donar resposta a les necessitats de les empreses que volen incorporar a les seves plantilles persones treballadores amb discapacitat.
Anoia&Bages i AMPANS ajudaran amb la Llei de la Discapacitat. Foto: AMPANS

SOCIETAT / Redaccio/ Sergi Vazquez  
21/05/2021 11:53
El BAXI Manresa obté a Bilbao una victòria de mèrit molt valuosa
Els Mossos d'Esquadra detenen un home per cultivar marihuana
Un projecte comunitari de Sallent millora el benestar emocional i físic
El cicle de cinema Gaudí porta al Teatre Casal Cultural Mi amiga Eva
La Fundació AMPANS i la consultoria de selecció de personal etalentum Anoia&Bages han signat un conveni de col·laboració per tal de treballar conjuntament per la inclusió sociolaboral de persones amb discapacitat i en situació de vulnerabilitat social. La col·laboració sorgeix arran de la necessitat de l’empresa amb seu a Manresa de donar resposta als seus clients que volen incorporar persones amb discapacitat a les seves plantilles.

El Servei d’Inserció laboral d’AMPANS es compromet a posar a disposició de les empreses que contracten els serveis d’etalentum  Anoia&Bages,  el seu equip de professionals per ajudar-los en el procés d’incorporació de persones amb necessitats de suport i presentar candidats amb característiques adequades al lloc de treball a ocupar dins el procés de selecció. La Llei general de drets de les persones amb discapacitat i de la seva inclusió social recull  que les empreses amb una plantilla de 50 persones o més, ha de reservar el 2% de llocs de treball a persones treballadores amb discapacitat. 

AMPANS també es posarà a disposició de les empreses clients d’etalentum per oferir-los el seu catàleg de prestació de serveis laborals, com ara els serveis de neteja o de jardineria, o la secció de Serveis a la Indústria, entre d’altres. La Llei contempla la contractació de serveis d’un Centre Especial de Treball com a mesura alternativa a la reserva de contractació directa de persones amb discapacitat, en cas que l’empresa no pugui oferir cap lloc de treball adequat.

La llei encara preveu unes altres mesures alternatives com ara la posta en marxa d’un enclavament laboral, és a dir que un equip de treball d’un Centre Especial de Treball es desplaça temporalment a l’empresa contractant del servei, per desenvolupar-hi una tasca o serveis que guardin una relació directa amb l'activitat normal d’aquesta. I les empreses tenen encarar la possibilitat de complir amb la llei, amb donacions o patrocinis dels projectes d’una entitat sense ànim de lucre dedicada a la inserció sociolaboral de persones amb discapacitat.

El conveni l’han signat la gerent d’etalentum Anoia&Bages, Marta Marín, i el director general d’AMPANS, Toni Espinal. Per Marta Marín “anar de la mà d’AMPANS i dels seus professionals, donarà als nostres clients seguretat en l’aposta per la inserció laboral. Addicionalment, enfortim el nostre compromís amb el territori en ambdues comarques, establint sinergies amb partners de qualitat i proximitat que ens permetran aportar i oferir oportunitats laborals reals per aquests col·lectius alhora que presentar als nostres clients solucions vàlides, pròximes i amb el suport i acompanyament d’ambdues entitats en la contractació d’aquests perfils”. Per part d’AMPANS, Toni Espinal, posa en valor el compromís  d’etalentum  Anoia&Bages per esdevenir “un pont facilitador entre les empreses i l’entitat, i treballar conjuntament per un territori socialment més responsable”.

El Servei d’Inserció d’AMPANS va atendre l’any passat més de 800 persones a través de diferents programes d’orientació, formació i acompanyament a la inserció, mentre que el Centre de Noves Oportunitats acompanya prop de 400 joves que han abandonat els estudis de forma prematura i no tenen cap ocupació. Els professionals d’aquests dos serveis d’AMPANS acompanyen les persones que necessiten suport per poder trobar sortides de cara al seu futur formatiu i laboral.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: LLEI DE DISCAPACITAT  AMPANS 
També et pot interessar:
ACTUALITAT
Formatges Muntanyola d’AMPANS treu al mercat ‘el Trufalet’
ACTUALITAT
Sant Joan acollirà aquest dissabte una caminada solidària i accessible de la Fundació Barça
ACTUALITAT
L’Art de Viure d’AMPANS estrena l’exposició ‘Trajectòries Singulars’

ACTUALITAT
Prop de 900 infants de primària de la comarca aprenen a reciclar aquest curs
ACTUALITAT
El Centre Ocupacional La Sagrera, present un any més a la Festa de l’Arròs de Sant Fruitós
ACTUALITAT
Primer tast de l’any de la Confraria de Vins del Bages
Jugant amb les ombres del Passeig Pere III
El Covisa Manresa guanya a Castelló (2-5) i certifica la permanència
Els camions elèctrics ja són més fiables i rentables que els dièsel
El BAXI Manresa obté a Bilbao una victòria de mèrit molt valuosa
El Sistema d'Emergències Mèdiques posa en marxa més de 1.600 noves ambulàncies a Catalunya
Els Mossos d'Esquadra detenen un home per cultivar marihuana
Un projecte comunitari de Sallent millora el benestar emocional i físic
Com desconnectar de la tecnologia dins de casa


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]