Divendres 13 de juny de 2025
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Habitatge cooperatiu a Sallent
Es tracta d'un edifici de tres plantes del nucli antic, actualment desocupat, i del qual en sorgiran 18 habitatges.
Habitatge cooperatiu a Sallent​.

ACTUALITAT / Redaccio/ Sergi Vazquez  
29/05/2021 09:31
Manresa commemora el Dia Mundial de les Persones Refugiades amb art, diàleg i reflexió
Esport Central ofereix en directe tots els partits de la promoció d'ascens d'aquest cap de setmana
El carrer Guimerà comença a canviar d'imatge amb les obres
Althaia dona la benvinguda a una nova promoció de residents
Amb l'objectiu d'impulsar un nou projecte coo¬peratiu al municipi de Sallent, La Dinamo Fundació i l'Ateneu cooperatiu Catalunya Central presenten un projecte d'habitatge cooperatiu en cessió d'ús per a l'edifici situat al carrer Bisbe Valls i carrer Església de Sallent, entre la plaça de La Pau i la plaça Sant Antoni Maria Claret. Aquest edifici és propietat de l'Ajuntament de Sallent, que en farà la cessió a la cooperativa. 

L'habitatge cooperatiu en cessió d'ús

El sistema d'habitatge cooperatiu en cessió d'ús es basa en l'organització cooperativa i sense ànim de lucre per a proveir habitatge digne i a un preu assequible a les persones sòcies que la confor¬men. Les cooperatives transmeten el dret d'ús in¬definit sobre un dels habitatges a les seves sòcies. 

El projecte és una aposta política que contribueix a la lluita pel dret a l'habi¬tatge. Es recuperen 18 habitatges actualment en desús, evitant la major degradació d'aquests i dels seu entorn, augmentant el parc d'habitatge assequible, inclusiu i estable a Sallent, i mantenint la propietat pública del sòl. 

La proposta parteix de la creació d'una nova cooperativa pròpia del municipi, que signarà amb l'Ajuntament un conveni de col·laboració per a la cessió de l'edifici a favor d'aquesta, un cop la viabilitat de la promoció estigui validada i la cooperativa disposi d'una part important de sòcies interessades en el projecte. La cessió de l'edifici es realitzarà a través de la constitució d'un dret d'usdefruit per part de l'Ajuntament a favor de la cooperativa, a través d'adjudicació directa de l'edifici, per un període de 75 anys prorrogable 15 anys més. 

La promoció serà desenvolupada per la cooperativa en format d'autopromoció amb el suport tècnic de La Dinamo Fundació com a gestora.  La Dinamo ha estat treballant amb l'Ajuntament de Sallent durant els últims mesos, estudiant la viabilitat que tindria un projecte d'aquestes característiques i el juny es farà la presentació pública a la població de Sallent. 

L'edifici tindrà 18 habitatges 

Es tracta d'un edifici de tres plantes situat al nucli antic de la vila i de propietat de l'Ajuntament, actualment desocupat, i que serà rehabilitat de forma integral per dotar-lo novament per a ús d'habitatge.  La parcel·la compta amb un total de superfície construïda de 2000 m2 que es repartirà entre habitatges, espais comuns, espais comunitaris i locals comercials. El cost previst de la promoció és de prop de 2,5 milions d'euros. 

La proposta que fa La Dinamo és rehabilitar l'estructura vertical i façanes i modificar la secció de la coberta per poder construir una tercera planta. En total, es planteja encabir-hi 18 habitatges repartits entre les tres plantes: 4 habitatges a la primera, 6 a la segona i 8 a la tercera en modalitat d'altell. La superfície de cada habitacle oscil·laria entre 46 i 98 m2. 

La planta baixa estarà destinada als espais comunitaris conjuntament amb una part de la primera planta. L'edifici també disposarà d'un pati comú i d'una zona de locals comercials que gestionarà la cooperativa i que estaran destinats a activitat comercial, usos culturals i socials. L'objectiu és aconseguir un espai agradable, ampli i il·luminat.  La quota mensual serà variable segons el finançament que la cooperativa pugui aconseguir, i comptarà amb una inversió inicial per part dels sòcies i les sòcies. 

Finançament 

La Dinamo ha dut a terme un estudi de viabilitat econòmica per tal de comptar amb diferents línies de finançament. L'Ajuntament de Sallent, Cabrianes i Cornet participarà amb una aportació entre 60.000 i 90.000 €. La nova cooperativa podrà presentar-se per a accedir a els ajuts del Pla d'Estatal d'Habitatge i també altres ajuts de l'Agència de l'Habitatge de Catalunya o la Diputació de Barcelona. 

A més, des de fa temps s'està treballant per a la creació d'un Programa d'Ajuts específic de subvencions als projectes d'habitatge cooperatiu en cessió d'ús i també es preveu sol·licitar finançament a l'Institut Català de Finances i Coop57, una cooperativa pionera en el finançament d'aquest tipus de projectes. 

Propers passos 

Pròximament es farà la presentació pública del projecte i es crearà una comissió de treball i començaran les sessions informatives amb les persones que hi estiguin interessades. Un cop s'aconsegueixi el 80% d'unitats de convivència inscrites, s'iniciarà la promoció. 

La Dinamo 

La Dinamo neix el 2016 amb l'objectiu de con¬tribuir a l'impuls i consolidació de l'habitatge cooperatiu en cessió d'ús a Catalunya, com a eina per a la transformació social i la defensa del dret a l'habitatge. La Dinamo aposta per aquest model basat en el valor d'ús de l'habitatge i la promoció col·lectiva, en tant que alternativa no especula¬tiva, assequible i inclusiva d'accés a l'habitatge que fomenta la participació i apoderament de la ciutadania. La Dinamo està homologada com a Promotora Social d'Habitatge per l'Agència d'Habitatge de Catalunya.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: HABITATGE COOPERATIU   SALLENT   BAGES 
També et pot interessar:
ST. FRUITÓS
Sant Fruitós de Bages acull l’entrega dels Premis Nacionals de Gastronomia 2025
BAGES
Els vins de la DO Pla de Bages, presents als Premis Nacionals de Gastronomia al Món Sant Benet
SÚRIA
El conegut divulgador científic David Bueno ofereix dues xerrades a Súria

CARDONA
L’alcalde de Cardona i el diputat d’Infraestructures i Territori visiten les obres del Rastrillo
ST. FRUITÓS
El pressupost participatiu de Sant Fruitós permetrà millores en parcs infantils i en espais públics
BAGES
Bages Turisme i el Geoparc avancen cap a una oferta turística més accessible
L'alcalde Marc Aloy celebra els cinc anys d'alcaldia
El carrer Guimerà comença a canviar d'imatge amb les obres
UManresa reuneix prop de 100 persones en la segona jornada internacional de debriefing clínic
El conegut divulgador científic David Bueno ofereix dues xerrades a Súria
Tota l’oposició de Súria impulsa un projecte per renovar i cobrir la pista municipal del barri de Salipota
Els vins de la DO Pla de Bages, presents als Premis Nacionals de Gastronomia al Món Sant Benet
Fundació Mémora presenta la guia de bones pràctiques "Pacificar el final de la vida"
Afectacions de mobilitat per la Trobada de Diables de Manresa, dissabte a la nit


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]