Dissabte 18 de setembre de 2021
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Consells per afrontar la calor
El Servei Local de Teleassistència de la Diputació de Barcelona ha activitat, des del passat 1 de juny, el protocol i la campanya "Consells per a fer front a la calor".
Consells per afrontar la calor. Foto: DIBA

ACTUALITAT / Redaccio/ Sergi Vazquez  
10/07/2021 16:46
Programació d'activitats per commemorar el Dia Internacional de les persones grans
Ecoviure arrencarà per al gran públic amb un debat sobre canvi climàtic i malalties emergents
Quatre primeres beques per a estudiants de grau
Dracs Manresa torna a la competició
El Servei Local de Teleassistència de la Diputació de Barcelona ha activitat, des del passat 1 de juny i dins del programa "Parlem de...", el protocol i la campanya "Consells per a fer front a la calor", que es porta a terme durant tot l'estiu.  En aquest mes s'han realitzat 2.451 trucades per donar consells sobre com afrontar la calor a les persones identificades amb més riscos i també, a totes les persones usuàries, aprofitant les trucades de seguiment quotidianes.

Aquesta campanya s'acompanya d'un ventall, que es facilita a través de les visites domiciliàries que el servei realitza de forma quotidiana, i que recull consells pràctics per reduir els efectes negatius de la calor relacionats amb la salut de les persones grans i per protegir la llar: protegir-se del sol i la calor, evitar sortir al carrer entre les 12 h i les 17 h, beure la quantitat d'aigua que hagi recomanat el professional sanitari, abaixar les persianes quan toqui el sol o bé obrir les finestres i ventilar durant la nit, entre d'altres. Les persones que pateixen patologies cròniques com ara cardíaques, problemes respiratoris, diabetis, persones amb obesitat i/o mobilitat reduïda són considerades més sensibles i es fa més èmfasi en aquests consells.

Alhora, si es detecta qualsevol incidència o cas especial en l'habitatge que pugui generar una major vulnerabilitat davant dels efectes de la calor, s'informa als serveis socials de l'ajuntament corresponent, i també s'està en permanent contacte amb els serveis d'emergència de la comunitat davant qualsevol emergència.

A més, el Centre d'Atenció del servei es comunica diàriament amb el Centre de Coordinació Operativa de Catalunya (CECAT) i es reben avisos sobre possibles alertes per altes temperatures dels diferents territoris de la província de Barcelona. En el cas que existeixin alarmes taronges o vermelles sobre una onada de calor, es contacta amb les persones usuàries de la zona afectada, prioritzant tant les que són vulnerables per la seva situació de salut -amb malalties cardiorespiratòries, per exemple-, o pel fet de viure en habitatges aïllats. Durant el mes de juny no s'ha donat cap alerta de temperatures extremes.

Programa "Parlem de..."

El programa "Parlem de..." és un programa de trucades preventives i proactives que el Servei Local de Teleasssitència realitza des de l'any 2015. Cada mes s'identifiquen una sèrie de temàtiques per àrees i, en funció de les característiques de la persona usuària, els riscos a que estigui més exposada, els seus interessos o bé com es desenvolupi la conversa, el personal teleoperador proposa un tema, introdueix consells i recomanacions, i també la convida a explicar les seves vivències. La finalitat d'aquestes campanyes és fomentar l'autonomia personal i afavorir l'empoderament de les persones grans, així com incorporar hàbits de vida saludable, incrementar-ne la participació social i crear vincles amb la comunitat.

Durant l'any 2020, es van fer 184.762 trucades preventives, de les quals 121.945 van estar relacionades amb la situació de pandèmia provocada per la COVID-19, i 13.625 van correspondre a la campanya de calor desenvolupada durant els mesos d'estiu. El Servei Local de Teleassistència de la Diputació de Barcelona és un servei d'atenció domiciliària que garanteix la seguretat i dona tranquil·litat i acompanyament a les persones que poden estar en situació de risc per factors d'edat, fragilitat, solitud, discapacitat i/o dependència, les 24 hores del dia i els 365 dies a l'any, detectant situacions d'emergència i donant resposta immediata a aquestes. Actualment aquest servei es presta a 92.359 persones amb la col·laboració dels ajuntaments de la província de Barcelona (excepte la ciutat de Barcelona).



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: TELEASSISTÈNCIA   DIBA   GENT GRAN 
També et pot interessar:
MANRESA
Programació d'activitats per commemorar el Dia Internacional de les persones grans
MANRESA
L'Ajuntament de Manresa felicita Mercè Esclusa Euras pel seu centenari
ACTUALITAT
La DIBA afronta el nou curs escolar amb l'objectiu de posar fre a l'emergència climàtica

MANRESA
S'obren les inscripcions per als programes d'activitats fisicoesportives per a gent gran
MEDI AMBIENT
Recomanació d'evitar sortides als espais naturals
BAGES
El Consell Comarcal del Bages tramita un centenar d’ajuts per al pagament del lloguer
El montepio fa lliurament a Sor Lucia de 1.233 euros recaptats
Detall de la biblioteca del Casino de Manresa
El BAXI Manresa comença la Lliga Endesa
El ple municipal aprova, per unanimitat, que el consistori gestioni de forma directa l'aigua potable
Programació d'activitats per commemorar el Dia Internacional de les persones grans
Ecoviure arrencarà per al gran públic amb un debat sobre canvi climàtic i malalties emergents
Quatre primeres beques per a estudiants de grau
Dracs Manresa torna a la competició


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]