Dissabte 06 de juny de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

L'Ajuntament recorda la necessitat de respectar la nova normativa estatal de límit de velocitat
Un cop finalitzats els treballs d’instal·lació de la senyalització vertical, la Policia Local farà controls amb el radar mòbil, especialment en carrers on s’ha detectat que hi ha vehicles que circulen amb excés de velocitat i punts amb més accidentalitat amb vianants.
L'Ajuntament recorda la necessitat de respectar la nova normativa estatal de límit de velocitat. Foto: AJM

MANRESA / Redaccio/ Sergi Vazquez  
08/07/2021 13:03
Manresa consolida el desplegament de la nova ordenança de patinets
La Plana de l'Om acollirà una exposició sobre els 30 anys de cooperació internacional
Un sistema bagenc ha evitat que 5.000 tones de residus arribin a rius i mars
Sant Fruitós de Bages celebra el torneig de futbol "Juguem amb Orgull"
L’Ajuntament de Manresa recorda que el dia 11 de maig passat va entrar en vigor arreu de l’estat la nova normativa de trànsit que redueix la velocitat màxima perm esa a 30 km/h a la major part dels carrers de pobles i ciutats. Aquesta mesura afecta a tots els carrers de Manresa, excepte a les travessies com carretera de Viladordis, Pujada Roja (Ctra. de Vic), carretera d’igualada (C-37z)  i el Polígon Industrial de Bufalvent, que es mantenen a 50 km/h.

Els objectius principals de ‘Ciutats a 30’ són la millora de la seguretat dels vianants i reduir l’accidentalitat i la gravetat de les lesions, millorar la coexistència amb altres modes de mobilitat més sostenible, millorar la qualitat de l’aire i reduir la contaminació acústica.

Amb aquest objectiu, la setmana de l’11 de maig es van realitzar a Manresa els treballs de substitució i nova instal·lació de senyalització vertical de límit de velocitat. També es va modificar el límit de velocitat en els quatre radars pedagògics situats a la ciutat, per tal d’anar recordant als conductors el nou límit a 30 km/h. Aquests radars estan situats a l’avinguda Bases de Manresa, a l’avinguda dels Dolors, a la carretera del Pont de Vilomara amb carrer Sant Joan de Déu i a la carretera del Pont de Vilomara amb carrer Trieta.

A partir d’aquest juliol, la Policia Local farà controls amb el radar mòbil per detectar el compliment d’aquesta nova normativa. L’objectiu és controlar la velocitat dels vehicles que circulen pel nucli urbà, per millorar la seguretat viària i evitar accidents i atropellaments.

Així, algunes de les vies que s’utilitzarà de manera prioritària són aquelles en què, per les característiques que tenen, els vehicles poden superar la velocitat permesa o on ja s’ha detectat que sovint se sobrepassen els límits. Entre aquests vials hi ha la carretera del Pont de Vilomara, la carretera de Santpedor, l’avinguda de les Bases de Manresa, l’avinguda dels Dolors, carretera de Cardona o el carrer Sant Cristòfol. Properament, també està previst el reforç d’aquest límit de velocitat amb pictogrames a la calçada, tal i com ja es va fer en la prova pilot a l’accés des de la C-55 per la carretera del Pont de Vilomara i al carrer de Sant Joan de Déu.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: VELOCITAT   MANRESA 
També et pot interessar:
MANRESA
Manresa consolida el desplegament de la nova ordenança de patinets
MANRESA
La Plana de l'Om acollirà una exposició sobre els 30 anys de cooperació internacional
ACTUALITAT
L’alumnat d’Automatització i Robòtica del Lacetània desenvolupa una cel·la de treball robòtica

MANRESA
L'Escola d'Art de Manresa estrena el Festival TRAMA
MANRESA
L'Ajuntament de Manresa inicia l'enderroc de quatre finques a les Escodines
LA FOTO DEL DIA
Catifes a la basílica de la Seu
Fotografia nocturna del carrer Guimerà
El manual Moulage para simulación clínica ja es pot adquirir en format imprès a Amazon
Manresa consolida el desplegament de la nova ordenança de patinets
La Plana de l'Om acollirà una exposició sobre els 30 anys de cooperació internacional
Un sistema bagenc ha evitat que 5.000 tones de residus arribin a rius i mars
La revolució de les bateries: fonament de l'electrificació
Catalunya, capital dels assajos clínics: com hi hem arribat?
Sant Fruitós de Bages celebra el torneig de futbol "Juguem amb Orgull"


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]