Dilluns 16 de febrer de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

En Comú Podem, ha registrat una proposta de resolució al Parlament
Per als Comuns, “no pot ser que la digitalització s’empri únicament amb la finalitat de reduir costos empresarials, tancant oficines i reduint plantilles de personal, deixant desateses moltes persones que necessiten l’atenció personalitzada”.
En Comú Podem, ha registrat una proposta de resolució al Parlament. Foto: Jordi Preñanosa

POLÍTICA / Redaccio/ Sergi Vazquez  
15/07/2021 17:45
El circ protagonista del Carnestoltes Infantil de Manresa
Els Mossos d'Esquadra denuncien una conductora al Bages per circular en direcció contrària
Formació pràctica dels futurs metges i metgesses de la UVic-UCC
Xerrada sobre finances bàsiques del dia a dia
Aquesta exclusió financera, afecta en especial a la gent gran, i és per aquest motiu i recollint la crida de la Plataforma en defensa de les Pensions Públiques i dels Drets de la Gent Gran de Manresa -que ha estat replicada posteriorment per altres col·lectius de gent gran de tot el País- instant a portar la problemàtica de la deshumanització i despersonalització dels serveis bancaris a “instàncies superiors”, En Comú Podem , ha presentat una proposta de resolució al Parlament de Catalunya per combatre l’exclusió bancaria dels col·lectius no digitalitzats.

En la resolució es demana al Govern que impulsi una regulació, perquè les entitats financeres ofereixin uns servies personalitzats mínims que garanteixin la igualtat d’accés a totes les persones als serveis bancaris, amb una atenció adequada a les seves necessitats, garantint la igualtat d'accés en tot el territori de Catalunya. També es proposa obrir expedients informatius sobre les comissions i els interessos que cobren les entitats bancàries, que puguin ser causa d'exclusió financera. Segons Ana Querol, coordinadora de Manresa en Comú, “aquesta proposta pretén que els bancs deixin d'abusar del seu poder, imposant els horaris, exigint als clients l'autoservei mitjançant els caixers automàtics o l'ús de la banca digital, sense diferenciar els clients que no tenen habilitats digitals”.

Amb una regulació dels serveis bancaris, argumenta, tots els clients, i especialment la gent gran, no se sentirien abandonats, perquè s'evitaria les imposicions que fa la banca per obtenir més beneficis a costa de reduir els serveis, que són un dret de tots els ciutadans. Finalment, des de Manresa en Comú, demanen als grups polítics que van aprovar per unanimitat la moció, presentada a instàncies de la Plataforma al ple de l'Ajuntament de Manresa, el dia 28 de gener d'enguany, que els seus grups parlamentaris també recolzin aquesta proposta de resolució per aconseguir, entre tots, la regulació d'uns serveis bancaris adequats a les necessitats de les persones i evitar la seva exclusió financera.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: EN COMU PODEM   POLÍTICA 
També et pot interessar:
POLÍTICA
Els Comuns exigeixen el servei d’urgències 24 hores per Ictus a Manresa
POLÍTICA
Ernest Urtasun crida a Junts “per decidir si vol ser útil a Catalunya o a PP i VOX”
POLÍTICA
Els Comuns demanen als clubs catalans de bàsquet que no disputin els partits amb equips israelians

POLÍTICA
Els Comuns insten al Govern excloure l’Estat d’Israel d’esdeveniments culturals i esportius
POLÍTICA
Manresa En Comú demana a l'Ajuntament que es posicioni al costat dels grups d'animació del Baxi
POLÍTICA
Els Comuns exigeixen al Govern la construcció de la residència de gent gran al barri del Xup
Sant Valentí és la diada de l'amor
El nou mapa sanitari planteja ordenar millor els serveis
Com estalviar per la jubilació
Transforma el teu jardí amb plantes tropicals
Jardins de Llum omple de nou el Centre Històric de Manresa
Els Mossos d'Esquadra denuncien una conductora al Bages per circular en direcció contrària
El circ protagonista del Carnestoltes Infantil de Manresa
Formació pràctica dels futurs metges i metgesses de la UVic-UCC


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]