Divendres 07 de agost de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Santpedor aprova l'avanç de la cinquena modificació puntual del POUM
El Ple de l'Ajuntament de Santpedor, celebrat dimarts de forma telemàtica, va aprovar l'avanç de modificació puntual número 5 del Pla d'Ordenació Urbanística Municipal (POUM), que preveu qualificar de sistema general viari els terrenys destinats a la futura rotonda a l'alçada d'AMPANS per facilitar l'execució directa per part de la Generalitat. La modificació també preveu classificar i qualificar el sòl afegit al terme de Santpedor després que es fes un canvi en la delimitació territorial del terme de Santpedor al seu pas per Comabella. L'avanç de modificació es va aprovar amb els vots a favor d'ERC, JxS i En Comú, i l'abstenció de la CUP i Progrés Municipal.
Santpedor aprova l'avanç de la cinquena modificació puntual del POUM. Foto: AJSP

SANTPEDOR / Redaccio/ Sergi Vazquez  
16/07/2021 08:26
En marxa un vehicle multioperador per garantir les comunicacions en situacions d'emergència
Afectacions al trànsit aquest divendres a la rotonda de l'Avinguda dels Dolors amb el carrer Alcalde Joan Selves
Sant Vicenç de Castellet renova 570 punts de llum amb tecnologia LED
Castellbell i el Vilar adquireix un nou vehicle per a la Guàrdia Municipal
El Ple de l'Ajuntament va aprovar per unanimitat les al·legacions en relació a l'emplaçament de la planta solar fotovoltaica "Bages II", formulades al departament de vicepresidència i de polítiques digitals i territori de la Generalitat. L'avantprojecte porta el mateix nom que un que fa uns mesos ja va ser qualificat com a desfavorable per la Ponència d'Energies Renovables, i afecta la mateixa zona tot i que en una superfície més reduïda. L'Ajuntament ha emès informes amb els quals es demana que es denegui la tramitació d'aquesta planta solar fotovoltaica i el Ple ha tornat a aprovar per unanimitat no comprometre els valors ambientals, paisatgístics i agrícoles del territori.

El Ple també va aprovar ahir l'expedient de contractació del servei de neteja dels edificis de titularitat municipal de l'Ajuntament amb diversos criteris d'adjudicació i una durada de 2 anys prorrogable anualment a dos anys més i amb un valor estimat de 1.324.753,25 euros. La licitació del servei de neteja ha estat aprovada amb els vots a favor de l'equip de govern, els vots en contra de la CUP i En Comú i l'abstenció de Progrés Municipal.

El Consistori aprova per unanimitat el conveni entre l'Ajuntament i la Mancomunitat de municipis del Bages per al sanejament, per a la gestió i explotació de l'estació de bombament de sanejament de la urbanització del Mirador de Montserrat i la previsió d'un sistema de control remot. La proposta es va aprovar amb els vots a favor d'ERC, JxS, Progrés Municipal i En Comú, i amb l'abstenció de la CUP.

Santpedor prorroga la concessió del terreny municipal situat al Polígon Industrial Santa Anna II fins que es faci afectiva una nova licitació. Es tracta d'una concessió patrimonial adjudicada fa 25 anys a l'empresa petrolífera Repsol i que el Ple ordinari de juny va aprovar finalitzar, però per impedir que les instal·lacions quedin en desús i evitar danys ambientals l'Ajuntament va aprovar prorrogar la concessió fins que l'empresa entregui els informes ambientals requerits i s'hagi resolt una nova licitació. La pròrroga es va aprovar amb els vots a favor de l'equip de govern, els vots en contra de la CUP i En Comú i l'abstenció de Progrés Municipal.

El Ple aprova l'adhesió a la tercera pròrroga del contracte amb l'Associació Catalana de Municipis pel subministrament de gas natural als punts de titularitat municipal. El dictamen es va aprovar per 10 vots a favor (ERC, JxS, PM), dos vots en contra (CUP) i una abstenció (En Comú).

Santpedor aprova l'addenda de modificació del conveni 2021 de col·laboració interadministrativa amb la Generalitat per a l'ampliació de 20 places públiques a la residència municipal Can Jorba. El Ple ordinari del mes de juny va aprovar l'augment de places i ara el Ple de juliol ha aprovat per unanimitat modificar el conveni de col·laboració vigent per a la prestació d'aquest servei.

El Ple dona llum verda a incoar un procediment d'interpretació contractual del Plec de Clàusules administratives del contracte del servei públic de la residència Can Jorba, del qual n'és concessionària L'Onada. El ple de juliol va aprovar per unanimitat el posicionament del Consistori, segons el qual l'empresa ha de respectar els contractes dels antics usuaris de l'antiga residència municipal que van passar a la nova residència en les condicions contractuals que tenien en el seu moment.

El Ple ordinari de juliol també va aprovar per unanimitat l'addenda pel manteniment de la vigència per a l'any 2021 del conveni marc de col·laboració amb el Consell Comarcal del Bages per a l'organització i el finançament dels serveis socials bàsics i polítiques d'igualtat, i la incorporació de les mesures extraordinàries en relació a l'impacte social de la Covid-19. Per últim, el Ple de l'Ajuntament va aprovar per unanimitat les festes locals del municipi de Santpedor per a l'any 2022, que seran el 13 de juny i el 26 de juliol.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: POUM   SANTPEDOR   BAGES 
També et pot interessar:
ST. VICENÇ
Sant Vicenç de Castellet renova 570 punts de llum amb tecnologia LED
BAGES
Castellbell i el Vilar adquireix un nou vehicle per a la Guàrdia Municipal
ST. VICENÇ
Sant Vicenç de Castellet inicia les obres de la nova comissaria de la Policia Local

ST. FRUITÓS
En marxa les tasques de manteniment de la pista del Pavelló d'Esports Municipal de Sant Fruitós
ST. VICENÇ
Joan Anton Català, serà el ponent de la Nit de l’Impuls Empresarial de Sant Vicenç de Castellet
ST. FRUITÓS
Oberta la convocatòria dels ajuts de menjador per a la llar d'infants i pels escolars
Nova injecció de fons per reforçar les infraestructures de recerca de la UPC
Els episodis de vent impulsen l'augment de trucades al 112 en el primer semestre de l'any
Claus per viatjar amb seguretat aquest estiu i prevenir riscos a la carretera
Moià acull aquest diumenge el Mercat del Vi i Formatge
Sant Vicenç de Castellet renova 570 punts de llum amb tecnologia LED
Afectacions al trànsit aquest divendres a la rotonda de l'Avinguda dels Dolors amb el carrer Alcalde Joan Selves
Castellbell i el Vilar adquireix un nou vehicle per a la Guàrdia Municipal
En marxa un vehicle multioperador per garantir les comunicacions en situacions d'emergència


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]