Dimarts 30 de novembre de 2021
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Creix l'interès i la valoració dels establiments de turisme rural
Els establiments de turisme rural reben una puntuació global de 9,20 sobre 10 l'any 2019, creixent fins al 9,26 al 2020 i al 9,38 durant la primera meitat del 2021.
Creix l'interès i la valoració dels establiments de turisme rural. Foto: DIBA

ACTUALITAT / Redaccio/ Sergi Vazquez  
19/07/2021 11:12
Una professional d’Althaia, guardonada per un article sobre recomanacions ètiques
Comença al Nou Congost "1 joguina x 1 entrada"
Llum verda a un pressupost de 10,5 milions d’euros
Jornada de centres sanitaris i universitaris
Des de l'inici de la pandèmia, els allotjaments en entorns rurals han vist incrementat el seu atractiu entre els turistes potencials, així ho certifica l'estudi Anàlisi de la presència i la valoració a Internet dels establiments de turisme rural a la Regió de Barcelona, que realitza el Laboratori de Turisme de la Diputació de Barcelona a partir de les valoracions de clients compartides en portals turístics digitals.

Analitzades més de 17.000 opinions dels clients de prop de 500 allotjaments de la província de Barcelona des del gener del 2019 fins al maig del 2021, es constata que els establiments de turisme rural reben una puntuació global de 9,20 sobre 10, creixent fins al 9,26 durant el 2020 i al 9,38 durant la primera meitat del 2021. Creix la puntuació d'aquests establiments durant el període de la pandèmia i també l'interès actual, tal com mostra el major nivell de cerca dels termes "casa rural" o "turisme rural" (increment del 15% ) durant el mes de juny del 2021 respecte el mateix mes del 2019, a partir dels darrers resultats del Monitor de Cerques Turístiques Online, un estudi que realitza el Laboratori de Turisme i la consultora Vivential Value des de maig de 2020 a partir del seguiment de les tendències de cerca de conceptes turístics que els usuaris fan a Google.

En termes de confiança i percepció de seguretat sanitària i higiènica, els clients han valorat molt positivament les mesures davant la covid-19 realitzades per part dels responsables dels allotjaments rurals. Així, 9 de cada 10 clients que des de l'inici de la pandèmia han mencionat en les seves opinions temes com el virus, mascaretes, distanciament, afluència de gent o neteja, ho han fet de manera positiva. En relació a això, la neteja dels establiments rurals ha rebut una valoració de 9,33, només superada per la puntuació rebuda pel tracte del personal, amb un 9,56.

En termes geogràfics, les comarques del Vallès Oriental i de l'Alt Penedès són les que apleguen més volum d'opinions, amb quasi el 40 % del total de la província, seguides d'Osona i el Berguedà.

Els efectes de la covid-19 també es fan sentir en el perfil de client. Així, si el 2019 el 22 % de les opinions eren de clients estrangers, durant el 2020 i 2021 el percentatge cau fins al 7 % i 6 %, respectivament, del total de les opinions. Pel que fa al tipus de client, el 55 % corresponia a parelles durant el 2019, al 58% al 2020 i el 2021 aquest tipus passa al 63 %, en paral·lel a una lleugera reducció de les famílies, que passen del 26% al 2019, al 21% al 2021. Les opinions de grups també registre un lleu descens del 10% al 2019 al 9% al 2021.

L'estudi incorpora també indicadors vinculant les valoracions de clients a Internet amb la sostenibilitat de la pròpia activitat turística en aquests establiments rurals i els seus entorns. Així, s'han analitzat la durada de l'estada, la concentració temporal i geogràfica d'aquestes opinions, la comunicació d'iniciatives sostenibles per part dels establiments de turisme rural o la valoració dels entorns naturals de la província, entre d'altres.

Per últim, també s'han identificat oportunitats de millora en la comunicació que fan els establiments de turisme rural dins les principals plataformes online, amb la conclusió que han de reforçar la comunicació dels protocols de seguretat sanitària davant la covid-19, els quals continuaran tenint una elevada rellevància en el procés de decisió dels turistes actuals; alhora que també han de millorar la comunicació de les iniciatives de sostenibilitat que ja estan implementant, actualment poc visibles en bona part dels establiments analitzats, tot i la creixent sensibilitat dels clients potencials.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: TURISME RURAL   DIBA 
També et pot interessar:
ACTUALITAT
Els bibliobusos Cavall Bernat i La Mola celebren el seu 20è aniversari
ACTUALITAT
Inaugurada l'adaptació per a visites de la cova de Mura
ACTUALITAT
Tres de cada deu catalans tenen pensat fer algun viatge aquesta tardor

ACTUALITAT
El Servei de Teleassistència de la Diputació de Barcelona opta a dos premis europeus
LLETRES
Els més prestats del tercer trimestre, a la Xarxa de Biblioteques Municipals
ACTUALITAT
El Mercat Puigmercadal de Manresa diu adeu als plàstics d'un sol ús
La Locomotora Negra i La Vie en Rose completen el cap de setmana del Casino de Calaf
Fred i glaçades a Manresa
Passejada per l’entorn del procés participatiu del Pla d’ordenació i ampliació del Parc de l’Agulla
Lliurament de diplomes a més de cent persones que han finalitzat cursos de primera acollida
L'Ajuntament de Manresa posa en marxa la Bústia Ètica
L'Aula d'Arts de Cal Gravat visita l'exposició de pintures contra el càncer
L'Ajuntament sanciona a l’empresa que gestiona la residència municipal per a la gent gran
Exposicions fotogràfiques "Joves Creadores 202" i "Art k'suma"



 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]