Dissabte 05 de setembre de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Salut administra més de 15.000 dosis en les maratons de vacunació
Més de 300 professionals d’atenció primària han treballat en aquestes sessions de vacunació sense cita prèvia que intenten millorar els ratis de cobertura a la regió sanitària.
Salut administra més de 15.000 dosis en les maratons de vacunació.

SANITAT / Redaccio/ Sergi Vazquez  
18/07/2021 14:43
Els jocs omplen de vida les places de Manresa
Segona fase dels treballs d'asfaltatge al carrer Josep Guitart, al barri de la Balconada
Preparatius d’una exposició extraordinària de pintures
MoMa Espai Cultural arrenca el nou curs
Piera (Anoia) amb 738 dosis i Torelló (Osona) amb 734 dosis més han estat els dos darrers municipis on s’han organitzat maratons de vacunes a la Regió Sanitària en una campanya que es tanca avui dijous. En les darrers tres setmanes, 15.360 persones han passat sense cita prèvia en un dels 30 punts de vacunació exprés de 27 municipis de la Regió Sanitària Catalunya Central. A finals de juny es va fer una prova pilot al Berguedà, i durant la primera quinzena de juliol, el departament de Salut amb un ampli desplegament d’efectius de l’atenció primària ho ha portat a terme a la resta de comarques.

La convocatòria s’ha adreçat a persones pertanyents a l’Àrea Bàsica de Salut, que no han rebut cap dosi de la vacuna i que no han passat la Covid en els últims sis mesos. Per poder rebre el vaccí només ha calgut  presentar-se al lloc de vacunació  i identificar-se amb la targeta sanitària o un document acreditatiu. En aquestes vacunacions sense cita prèvia, considerades oportunistes, s’han seguit diferents estratègies segons l’àrea bàsica i s’ha comptat amb la col·laboració de la majoria d’ajuntaments i d’agents cívics per poder gestionar les cues que es formaven. La previsió inicial que era d’arribar a una vintena de municipis s’ha ampliat per donar cobertura finalment a totes les comarques incloent Moianès i Solsonès que s’han afegit a la convocatòria amb una magnífica resposta.

La prioritat en organitzar les maratons era arribar a franges d’edat que tenien dificultats per arribar a la vacuna, majors de 30 i 40 anys. Amb tot, l’obertura de totes les franges d’edat just abans de començar la campanya i la dificultat dels joves d’accedir a la vacunació amb cita prèvia ha despertat un important interès dels més joves en les maratons obertes. En aquest sentit, els gestors de cues han fet una feina de cribratge i informació i s’han pogut atendre les dues necessitats. La gerent de la RSCC, Teresa Sabater, agraeix l’esforç dels professionals de primària que “han agafat el repte de les maratons amb moltíssima il·lusió i amb un ampli compromís de servei”. També el treball dels “gestors de cues que ja sigui a través de voluntariat i coordinats per les administracions locals, ens han permès gestionar l’ampli interès de la ciutadania per a accedir a la vacunació sense cita prèvia”.

El repte ara és mantenir la feina de vacunació amb cita i encoratjar tothom que no s’hagi vacunat encara, a fer-ho a través del canal de reserva telemàtica a: vacunacovid.salut.gencat.cat

 



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: VACUNACIÓ COVID-19   SALUT 
També et pot interessar:
ACTUALITAT
El sistema sanitari català absorbeix amb eficàcia el lleuger repunt de l'activitat assistencial per l'eclipsi
ACTUALITAT
L'activitat assistencial creix un 4,5% durant l'eclipsi i la jornada posterior
SANITAT
Un estudi evidencia el paper clau dels treballadors i les treballadores socials

SANITAT
Els usuaris puntuen amb un 7,5 l'atenció urgent hospitalària i amb un 8,5 l'atenció hospitalària
SANITAT
Catalunya reforça les estratègies comunitàries per avançar cap a l'eliminació de les hepatitis víriques
SANITAT
Salut finança 21 projectes d'atenció primària per impulsar la salut comunitària a tot Catalunya
Fotografia de grup dels participants el Retaule del Flautista
Tercer partit de preparació del Covisa Manresa
Els jocs omplen de vida les places de Manresa
Castellbell i el Vilar commemora l’Any Gaudí amb una visita guiada a l’església de la Sagrada Família
Segona fase dels treballs d'asfaltatge al carrer Josep Guitart, al barri de la Balconada
Preparatius d’una exposició extraordinària de pintures
MoMa Espai Cultural arrenca el nou curs
Ajornada l’estrena de ‘Temps mort a les golfes’


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]