Dimecres 21 de octubre de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

El Documental del Mes torna aquest divendres a la Plana de l’Om
Una projecció especial amb motiu dels actes de la Festa del tomàquet del Bages.
El Documental del Mes torna aquest divendres a la Plana de l’Om.

Redacció/ Jordi Preñanosa  
22/07/2021 11:52
El Kids&Us signa una gran nit europea al Nou Congost
Manresa es prepara per viure una nova festa de l'atletisme amb la 21a Cursa Urbana
Sant Fruitós de Bages posa en marxa SFB Mobilitat
El CFP convoca una nova jornada d’exàmens
El Documental del Mes, coordinat per MEES i CineClub, torna aquest divendres 23 de juliol (20h) a l’Espai de la Plana de l’Om en una projecció especial amb motiu de la Festa del Tomàquet del Bages amb el documental ‘Els tomàquets escolten Wagner’ de Marianna Economou. Una història entranyable sobre el poder de les relacions humanes i la importància de reinventar-se en temps de crisi.

Elias és un petit poble agrícola i aïllat del centre de Grècia que està morint. Però dos cosins enginyosos, en Christos i l’Aleco, s’uneixen a les àvies d’aquest llogarret per conrear tomàquets. Amb els seus coneixements i una mica d’ajuda de la música de Wagner, volen fer realitat el seu somni: exportar pots de tomàquet orgànic arreu del món.

Desafiant l'agricultura industrial i cultivant tomàquets orgànics amb llavors centenàries, venen pots de tomàquet i altres conserves fets amb un mètode poc ortodox. L’exportació de productes orgànics és un mercat molt competitiu, però l’èxit inesperat ha agafat per sorpresa tot el poble, que ha recuperat la il·lusió i ha pogut aixecar els ànims i l'economia de l’indret.

Gràcies als tomàquets wagnerians, la gent d’Elias pot entreveure un futur on s’esvaeix la crisi que fa uns anys va colpejar Grècia, encara que mai és fàcil tirar endavant i la vida pot ser tan agredolça com un pot de tomàquet en conserva. Per garantir les mesures de seguretat i control, l’Espai de la Plana de l’Om tindrà les entrades numerades i les invitacions es poden adquirir anticipadament a través d’internet a www.kursaal.cat.

El Documental del Mes

EscoltaLlegeix fonèticamentUs recordem que El Documental del Mes té com a objectiu acostar el gènere documental al màxim nombre d'espectadors possible i incrementar la presència del documental europeu a les pantalles cinematogràfiques. Amb aquesta finalitat, habitualment, el primer dijous de cada mes s’estrena una pel·lícula documental de qualitat, de temàtica i procedència diversa, a 40 ciutats de Catalunya, país Valencià, Illes Balears i resta de I'Estat Espanyol. Els Documentals es projecten en versió original subtitulada en català a Catalunya, Alacant i les Illes Balears i en versió original subtitulada en castellà a la resta de l'Estat. La selecció de documentals la realitza un comitè de selecció de Paral·lel40.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: DOCUMENTAL DEL MES   KURSAAL   CULTURA 
També et pot interessar:
CULTURA
Magalí Sare i el cor de cambra ARSinNOVA porten divendres al Kursaal 'Descasada'
CULTURA
La sala petita del Kursaal acull dijous l’espectacle ‘Pla per Roig’
CERTÀMENS
Una 29a Fira Mediterrània que incita a participar, aplega 1.262 professionals

CERTÀMENS
La diada Castellera de la Fira Mediterrània en imatges
CERTÀMENS
Ambient a les parades del Fira Passeig de la Mediterrània
CERTÀMENS
La pluja desllueix la programació exterior de la Fira Mediterrània
Una Manresa desconeguda de cine
La regidoria de Cultura de Solsona convoca el 24è Concurs de postals de Nadal
Què hi ha darrere d'un aliment ecològic?
El Consell Municipal dels Infants inicia les activitats del nou curs
L'Ajuntament de Manresa farà un tractament herbicida al cementiri
Obert el concurs per dissenyar la coberta de la ‘Guia de serveis de Solsona i comarca’ 2027
Nous treballs per millorar la seguretat viària al polígon industrial de Bufalvent
Magalí Sare i el cor de cambra ARSinNOVA porten divendres al Kursaal 'Descasada'


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]