Dilluns 20 de abril de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Els bàsics en la revisió del cotxe abans de viatjar
L'ideal és sortir a la carretera amb el cotxe revisat.
L'ideal és sortir a la carretera amb el cotxe revisat.

circulaseguro.com / AMIC  
15/08/2021 20:24
Manresa es prepara per un Sant Jordi 2026 de rècord: cultura, flors i talent local al cor de la ciutat
El destí del Centre d'Esports Manresa és ser campió
L’Associació de Veïns de la Carretera de Santpedor impulsa una campanya
Althaia reuneix més de 450 persones en el sopar solidari
Ha arribat l'estiu i, amb ell, les vacances per a moltes persones. Tot i les limitacions actuals derivades de la pandèmia, la majoria opten per desplaçar-se durant el període estival. I és que l'estiu incita a viatjar, a sortir i escapar de la rutina. I molts cops optem per viatjar amb cotxe. Però, abans de marxar de vacances cal procedir a uns controls bàsics en el vehicle. És una qüestió de seguretat. Comprovar els nivells. L'ideal és sortir amb un cotxe revisat. Les recomanacions dels fabricants varien dels uns als altres, però en defecte d'això, els cotxes de més de 4 anys ha de passar el control de la ITV cada dos anys que hauria de detectar les fallades més importants.

Encara que el cotxe hagi superat la ITV, això no ens va dispensar d'aixecar el capó i comprovar tots els nivells en funció de les recomanacions del fabricador, que trobarem en el manual d'usuari. Aquests deuen sempre comprovar-se amb el cotxe fred i en pla. L'oli del motor (l'oli que queda en la vareta ha d'estar entre les dues osques d'aquesta), el líquid de frens i el de refrigeració (que no deuen mai estar per sota de l'osca del mínim que veiem en els seus dipòsits) són els més importants. Tampoc hem d'oblidar-nos del líquid de l'eixugaparabrisa, pot ser-nos molt útil.

Revisar la pressió dels pneumàtics. Sens dubte és un dels punts més importants d'aquesta petita chek-list que hem d'efectuar abans de poder emprendre la nostra ruta: la pressió dels pneumàtics. La rebentada d'un pneumàtic es deu moltes vegades a una pressió inferior a la recomanada. El pneumàtic, deformat per la baixa pressió, se sobreescalfa i acaba rebentant.

És important verificar la pressió del pneumàtic en fred i que estigui conforme a la recomanada pel fabricant del cotxe -en funció de la càrrega (maleter va buit o no, per exemple) i afegir a aquesta pressió entre 0,2 i 0,3 bars més de pressió si farem el nostre trajecte per autopista. Si el cotxe porta roda de recanvi, també cal comprovar la pressió d'aquesta. I per descomptat, tan important com la pressió dels pneumàtics, és important revisar el seu estat, tant el nivell de desgast com si s'aprecien deformacions (una zona més desgastada que una altra, per exemple).



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: COTXE 
També et pot interessar:
ECONOMIA
De Flexicar a Compramos tu Coche: el 'boom' dels cotxes de segona mà
ACTUALITAT
Presentada la campanya "Dalt del cotxe, 0'0"
TENDÈNCIES
Els cotxes connectats, el malson de la teva privacitat

TENDÈNCIES
Modernitza el teu cotxe
TENDÈNCIES
Rutes eficients per a cotxes elèctrics o híbrids a Maps?
ECONOMIA
El Càrtel dels cotxes: en què va consistir i com reclamar
Althaia reuneix més de 450 persones en el sopar solidari
La closca d'un caragol
L'atletisme ven Manresa arreu
El Club Tir Precisió Manresa s'adjudica el Campionat de Catalunya BR-Aire
Revoltes de la terra sacseja el Bages i posa en escac ICL
El destí del Centre d'Esports Manresa és ser campió
Manresa es prepara per un Sant Jordi 2026 de rècord: cultura, flors i talent local al cor de la ciutat
Desdoblament de la C-55: comencem el camí per esmenar un dèficit històric al Bages


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]