Dijous 24 de setembre de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

El cantautor solsoní Roger Mas, protagonista del 'Pessics de Vida'
El cantautor Roger Mas i Solé és el convidat d’aquest setembre del cicle ‘Pessics de Vida’, que organitzen la Demarcació Catalunya Central del Col·legi de Periodistes de Catalunya i l’Ajuntament de Manresa, a través del Centre Cultural del Casino. Mas, que celebra 25 anys de carrera, conversarà amb el periodista Marc Serena i Casaldàliga.
Roger Mas. Foto: AJM

MANRESA / Redacció/ Jordi Preñanosa  
17/09/2021 13:38
Jordi Basté obre la temporada del cicle Pessics de Vida de Manresa
Afectacions al trànsit amb motiu de la Fira de Setembre i del Vehicle d'Ocasió 2026
Oriol Montanyà i Jordi Torrent sobre la gestió d’organitzacions i la inestabilitat
El Bages presenta la seva oferta cicloturística al Sea Otter Europe
Mas inicia estudis de música i instrument als 5 anys de la mà del seu avi, Joan Solé i Costa. Comença l'activitat artística als 12 anys com a clarinetista i saxofonista. A partir de 1994 investiga les diverses expressions musicals del món sota el mestratge de Luis Pania gua. L'any 1996, el Premi Èxit de Catalunya Ràdio representa el tret de sortida de la seva carrera com a cantautor.

Després de 25 anys de carrera i deu discos, Mas acaba de publicar ‘Totes les flors’. L'onzè àlbum arriba en un moment de màxima creativitat en què l'artista ja té embastats els dos propers projectes. El cantautor explica que li agrada escriure i compondre cançons i també musicar poemes, però sobretot, “agafar el cotxe, carregar-hi la guitarra i voltar pel país cantant i explicant històries”.

La seva música està inspirada en tres pilars: les músiques modernes, la d'arrel i els sons ancestrals del món. En les seves lletres mescla la llengua del carrer, la literària i els parlars que es van perdent. Se l'ha considerat «la veu més bonica que ha donat mai la cançó catalana» (Mingus B. Formentor, La Vanguàrdia) i en els últims temps ha actuat en països com França, Cuba, Itàlia, Uruguai, Sèrbia, els Estats Units, Hongria o el Brasil.

Ha estat guardonat amb més d'una vintena de premis i la seva discografia inclou els títols Les flors del somni (1997), Casafont (1999), En el camí de les serps i els llangardaixos blaus fluorescents cap a la casa de vidre de la Senyora dels Guants Vermells (2001), dp (2003), Mística domèstica (2005), Les cançons tel·lúriques (2008), A la casa d'enlloc (2010) i Roger Mas i la Cobla Sant Jordi – Ciutat de Barcelona (2012).


L’entrevista es farà el dimecres 29 de setembre, a les 19 h, a l’Auditori de la Plana de l’Om de Manresa en una modalitat que combina l’entrada presencial i la difusió de l’acte en directe per Internet a través del canal de Youtube de Manresa Cultura.  L’aforament a la sala és limitat. Per accedir-hi cal disposar d’invitació que es pot aconseguir en aquest enllaç https://kursaal.koobin.cat/pessicsdevisa-rogermas o de forma presencial a les taquilles del Kursaal.

El cicle compta amb la col·laboració de Regió7, Canal Taronja, Nació Manresa, DO Pla de Bages, Llibreria Parcir i Llibreria Rubiralta. 



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: ROGER MAS   PESSICS DE VIDA   MANRESA  
També et pot interessar:
MANRESA
Jordi Basté obre la temporada del cicle Pessics de Vida de Manresa
MANRESA
Aigües de Manresa i FORUM impulsen un projecte d'energies renovables en 108 habitatges públics
LA FOTO DEL DIA
Un vespre tot gaudint de les vistes

FUTBOL
El Covisa Manresa no ha pogut puntuar en la seva estrena a la lliga
MANRESA
Manresa celebra l'acte central de la Setmana Europea de la Mobilitat
MANRESA
El Passeig Pere III va acollir la Fira d'Artistes i Artesans
Tot veremant
L'Escola Paidos celebra el 55è aniversari amb una jornada per reconnectar la comunitat educativa
L'Arxiu Municipal digitalitza més de 13.000 documents dels seus fons documentals
La Biblioteca de Sant Fruitós de Bages s’omple de música amb el cicle “Amb veu pròpia”
L'Any Magí Fàbrega acaba amb una xerrada
Castellbell i el Vilar gairebé quadruplica l’índex de reciclatge
Jordi Basté obre la temporada del cicle Pessics de Vida de Manresa
Afectacions al trànsit amb motiu de la Fira de Setembre i del Vehicle d'Ocasió 2026


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]