Divendres 27 de març de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Salut vacuna amb la 3a dosi mig miler d’avis de residències de la Catalunya Central
Abans d'octubre es vol fer arribar la 3a dosi a tots els usuaris i usuàries de residències de gent gran que ja porten les dues primeres dosis per millorar les cobertures.
Salut vacuna amb la 3a dosi mig miler d’avis de residències de la Catalunya Central. Foto: ICS

SANITAT / Redaccio/ Sergi Vazquez  
21/09/2021 21:36
Dispositiu especial de trànsit de Setmana Santa 2026
Manresa se suma a 'L'Hora del Planeta' i dissabte apagarà els llums ornamentals
La infermera Anna Ramírez rep un dels Premis Antoni M. Badia i Margarit
Portes Obertes per a futurs professionals de medicina i infermeria
S'ha començat a administrar la 3a dosi de la vacuna contra la Covid a usuaris i usuàries de residències de la Regió Sanitària de la Catalunya Central que ja portaven les dues primeres dosis. En concret, sis equips mòbils s'han desplaçat a 11 residències de Bages, Berguedà, Moianès i Osona en la primera jornada de vacunació amb 3a dosi a persones institucionalitzades.

A Osona, s'han vacunat residències de Vic i Roda de Ter; al Bages s'ha anat a la residència Sant Andreu i Mutuam, així com també les residències de Sant Joan de Vilatorrada, Cardona i Navarcles; i del Berguedà s'ha anat a vacunar a Berga i a la Pobla de Lillet. Finalment, en aquesta primera jornada també s'ha anat a l'Estany, al Moianès. Entre aquesta setmana i la que ve, els equips repetiran vacunació a les residències com es va fer al principi de la campanya, als mesos de gener i febrer fins a cobrir les 95 residències geriàtriques de la regió sanitària. Anoia comença la vacunació de la 3a dosi a residències demà dimarts i el Solsonès s'hi suma dimecres.

Protegir les persones més vulnerables

L'objectiu principal de l'estratègia de la vacunació contra la COVID-19 és protegir les persones més vulnerables de patir les malalties greus i complicacions que comporta la infecció pel SARS-CoV-2. Per aquest motiu, paral·lelament a l'estratègia de vacunació de totes les persones de 12 anys i més, el Departament de Salut, seguint les directrius estatals a aquest respecte ja ha començat a administrar aquesta dosi addicional de vacuna contra la COVID-19 a les persones institucionalitzades en residències de gent gran. Per garantir la protecció de les persones residents, aquesta vacunació s'ha de realitzar independentment de l'edat, degut que la majoria d'elles presenten un risc més elevat de patir complicacions derivades de la seva pluripatologia i fragilitat.

Segons diversos estudis, en persones grans es produeix un descens en la resposta davant la infecció pel SARS-CoV-2 aproximadament al cap dels 6 mesos de la vacunació. Per aquest motiu, és primordial que s'administri una tercera dosi de la vacuna contra la COVID-19 i així s'augmenti la resposta immunitària de les persones vacunades.  El departament de Salut ja va administrar la setmana passada una dosi addicional a persones en tractament immunodepressor. A la Catalunya central s'han vacunat una cinquantena de persones a través dels hospitals de Manresa, Igualada i Vic.

Campanya a les Universitats sense cita

En paral·lel continuen les campanyes per facilitar la vacunació als joves. La franja entre 20 i 35 anys presenta el nivell de cobertura més baix. A la Catalunya Central, com a la resta del país, s'ha començat a vacunar als campus universitaris. La UPC de Manresa va estrenar-se amb vacunació la setmana passada en franja de migdia amb una tèbia resposta i una cinquantena d'estudiants vacunats. Amb tot, des del departament s'insisteix que estem en una fase on cal fer accions de vacunació per anar a aconseguir vacunar a persones que si o els facilites l'accés al vaccí, probablement, no es vacunarien. Al Bages la campanya a les universitats continuarà la setmana que ve, a la FUB. Es farà de dilluns 27 de setembre a divendres 1 d'octubre al vestíbul de la planta baixa de l'edifici FUB1, de 12 a 16h. A l'Anoia, el campus d'Igualada de la Universitat de Lleida vacunarà demà dimarts i també dimecres en franja de migdia. En concret demà dia 21 al Pla de la Massa de 12:30 a 17:30h i dimecres a la Teneria de 12 a 16h.

També a Osona, es va vacunar a la UVic sense cita la setmana passada. Es van administrar 37 vacunes. Així mateix hi va haver presència d'un equip de vacunació al Mercat de Música Viva de Vic, dissabte al matí amb una vintena de dosis administrades. Aquest esforç de portar la vacuna a espais concorreguts portarà un equip divendres que ve a l'Esclat de la Malla, en horari de 10 a 13h i de 16.

També durant aquest mes de setembre hi ha oberts els punts de vacunació poblacional sense cita. Els horaris son:

 

•            Berga: Hotel d'Entitats, carrer Mestre de Pedret, 2
Dilluns de 14 a 20h i dijous de 9 a 14h.

•            Manresa: Palau Firal, carrer de Castelladral, 5
Dimarts a divendres de 9 a 14h

Dimarts a dijous de 14 a 20h.
•            Igualada: Edifici l'Escorxador, carrer Prat de la Riba, 45

Dimarts, dijous i divendres de 8 a 14h.
Dilluns, dimecres, dijous i divendres de 14 a 20h.
•            Vic: Recinte Firal El Sucre, carrer de la Llotja s/n
Dimarts, dijous i divendres de 9 a 14h.
Dilluns, dimecres, dijous i divendres de 13 a 20h.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: VACUNACIÓ COVID-19   SALUT 
També et pot interessar:
CATALUNYA CENTRAL
La infermera Anna Ramírez rep un dels Premis Antoni M. Badia i Margarit
CATALUNYA CENTRAL
Portes Obertes per a futurs professionals de medicina i infermeria
ACTUALITAT
Segona jornada organitzada per les tres càtedres de la UVic-UCC

BAGES
L’Equip d’Atenció Primària Artés celebra 25 anys de servei
CATALUNYA CENTRAL
Validen una eina que millora la resposta de l’atenció primària davant d’un infart
CATALUNYA CENTRAL
L'Equip d'Atenció Primària Artés de l'ICS celebra el seu 25è aniversari
L'ombra d'un arbre de la Plaça Neus Català
Termini de sol·licitud de subvencions per a entitats i persones físiques
Sant Joan acollirà aquest dissabte una caminada solidària i accessible de la Fundació Barça
La infermera Anna Ramírez rep un dels Premis Antoni M. Badia i Margarit
Impulsen una guia per acompanyar la diversitat afectiva, sexual i de gènere als centres educatius
Una nova oportunitat lluny de casa per al BAXI Manresa
Mig miler de persones participen en la quarta Diada Esportiva Universitària
Manresa se suma a 'L'Hora del Planeta' i dissabte apagarà els llums ornamentals


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]