Diumenge 09 de agost de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

La Festa Major Alternativa satisfeta d’haver pogut oferir una programació cultural variada
Havent passat un mes des que va començar la festa, l’organització valora molt positivament aquests 30 anys celebrats amb la continuació del nou espai de La Terrasseta, inaugurada l’any passat, i dos dies de programació a la plaça Puigmercadal tot i les restirccions per la COVID-19.
La Festa Major Alternativa satisfeta d’haver pogut oferir una programació cultural variada.

ACTUALITAT / Redaccio/ Sergi Vazquez  
23/09/2021 14:49
Catalunya es prepara per a la nit més màgica i fosca de l'estiu, més enllà de l'eclipsi
Sant Fruitós posa en valor el patrimoni agrícola amb la restauració i exposició de peces històriques
Es manté la previsió de pluges fortes dissabte a la tarda
El 3x3 de bàsquet de Solsona s’avança al 29 d’agost i estrena premis en metàl·lic
La Festa Major Alternativa de Manresa, celebrada entre el 21 i el 29 d’agost d’enguany, ha arribat a la 30a edició mantenint-se fidel a la seva essència, però sabent-se adaptar als nous temps, i més aquests dos últims anys marcats per les mesures de seguretat i els nous hàbits que la pandèmia ha comportat a tots els àmbits, també en el cultural. Així doncs, des de l’organització es fa una molt bona valoració de l’Alternativa d’aquest any, ja que tot i les limitacions existents, s’ha pogut celebrar tota la Festa exitosament amb una programació de 10 dies seguits. 

Davant l’èxit de la 29a edició tot i la pandèmia, es va creure totalment necessari celebrar aquesta 30a sota el lema de ‘Tenim història, teixim futur’.  L’any 1992 naixia la Festa Major Alternativa a Manresa, un projecte autogestionat que sorgia de la necessitat d’omplir la ciutat de vida durant els mesos d’estiu amb l’objectiu principal de mantenir la gent a Manresa i d’impulsar un projecte que és una alternativa al model cultural i d’oci de la ciutat i un actor cultural d’aquesta.

Enguany l’FMA ha estat marcada per la campanya de micromecenatge a través de Verkami que L’Alternativa va engegar a la primavera. Gràcies a 264 mecenes i les seves aportacions s’ha invertit en infraestructura. A més, per segon any consecutiu s’ha obert La Terrasseta de L’Alternativa, espai on hi tenen lloc xerrades, dansa, màgia, circ, música, activitats col·lectives i molt més, al llarg de la tarda.

I és que en un any també marcat per la pandèmia de la Covid-19, que ha trastocat per complet les nostres vides (l’economia, les relacions socials, l’àmbit laboral i educatiu), també s’ha posat de manifest la necessitat de repensar i crear espais de socialització autogestionats, espais d’oci i cultura més enllà de l’oferta privada (terrasses de bars i restaurants), que facilitessin els nostres vincles socials, tocats com mai. L’Alternativa ha evidenciat que quan hi ha organitzacions fortes i altament participades (com ho és aquesta amb desenes de persones  voluntàries), és del tot positiu oferir espais d’oci i cultura per frenar possibles dinàmiques d’aglomeracions espontànies que posin en risc la salut de la població. Així, havent pogut garantir per complet la seguretat d’organitzadors, participants i veïnes de la ciutat, haver realitzat la Festa Major Alternativa d’enguany ja es considera un èxit en si mateix.

L’edició s’ha celebrat de la manera més segura possible, perquè en pogués gaudir el màxim de persones possible. En aquest sentit, s’han tingut sempre en compte totes les mesures de seguretat: límit d’aforament, registre de totes les persones que entraven al recinte, desinfecció de mans amb gel hidroalcohòlic, ús de màscares, distància de seguretat entre taules, separació de l’entrada i la sortida, etc. 

Una vegada tancada aquesta edició des de l’organització se segueix treballant, no només pensant en la 31a edició, sinó també destinant esforços a repensar activitats per a tota la resta de l’any. L’Alternativa va néixer sent una Festa Major d’estiu, però és i serà molt més que això ja que vol tenir incidència durant tot l’any.  Així doncs, després de 30 anys de la primera edició d’una festa major alternativa als Països Catalans, totalment autogestionada i popular, s’ha celebrat L’Alternativa amb la singularitat que es mereix i amb un nou èxit a la butxaca.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: FESTA MAJOR ALTERNATIVA  
També et pot interessar:
ACTUALITAT
L'Alternativa vol ser patrimoni immaterial davant la pressió judicial de Cal Jorba
BAGES
Nova edició de la Festa Major Alternativa d'Artés
MANRESA
La Festa Major Alternativa de Manresa en imatges

ACTUALITAT
Un petit grup de propietaris intensifica l'ofensiva contra la Festa Major Alternativa
BAGES
Aquest dijous comença la 27a edició de la Festa Major Alternativa d'Artés
MANRESA
L'Ajuntament estableix mesures correctores per reduir l'impacte acústic de la Festa Major Alternativa
El 3x3 de bàsquet de Solsona s’avança al 29 d’agost i estrena premis en metàl·lic
Catalunya es prepara per a la nit més màgica i fosca de l'estiu, més enllà de l'eclipsi
Es manté la previsió de pluges fortes dissabte a la tarda
Sant Fruitós posa en valor el patrimoni agrícola amb la restauració i exposició de peces històriques
Nova injecció de fons per reforçar les infraestructures de recerca de la UPC
Els episodis de vent impulsen l'augment de trucades al 112 en el primer semestre de l'any
Claus per viatjar amb seguretat aquest estiu i prevenir riscos a la carretera
Moià acull aquest diumenge el Mercat del Vi i Formatge


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]