Dijous 23 de abril de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

El 15 de novembre comença el servei de recollida porta a porta a Solsona
Entre l’11 i el 30 d’octubre es lliurarà el material a la ciutadania en sessions informatives organitzades a la Sala Polivalent.
El 15 de novembre comença el servei de recollida porta a porta a Solsona. Foto: AJS

SOLSONÈS / Redaccio/ Sergi Vazquez  
04/10/2021 13:20
Entitats esportives faran pinya al Congost per homenatjar el 120è aniversari del Centre d'Esports
Manresa se suma al Dia internacional per la lluita contra el maltractament infantil
L'Escola Bressol Municipal Petit Estel posa en marxa una aula de lactants
L’Ajuntament programa una setmana d’activitats per a la gent gran
El dilluns 15 de novembre començarà el servei de recollida selectiva de residus porta a porta (PaP) a Solsona. Durant aquella setmana desapareixeran tots els contenidors de la via pública. Ahir el Ple municipal va aprovar-ne inicialment l’ordenança reguladora amb els vots favorables del govern (ERC) i ApS-CUP i l’abstenció de Junts per Solsona i el PSC.

Un pas previ fonamental per al bon funcionament del nou model serà la campanya informativa i de distribució de l’utillatge, que serà gratuït, entre la ciutadania. Es farà entre l’11 i el 30 d’octubre a la Sala Polivalent, tal com s’explica a la carta que aquests dies comença a rebre tota la població. En aquestes sessions s’explicarà el funcionament del nou servei, es resoldran possibles dubtes i s’entregaran els tres cubells necessaris per deixar els residus domèstics a l’exterior de casa –també es lliurarà un cubell airejat d’orgànica per a dins la cuina a qui no en disposi–, bosses compostables per a l’orgànica i un imant per a la nevera amb el calendari de cada fracció.

Inscripcions en línia o per telèfon

  L’ordenança aprovada pel Ple, que es pot consultar aquí, recull les aportacions realitzades pels grups municipals, les persones que van participar en el procés de consulta ciutadana a què es va sotmetre el text a través del web municipal i tècnics que també hi han pres part. Segons el regidor de Medi Ambient, Ramon Montaner, la voluntat de l’Ajuntament és “dotar-se d’una eina que defineixi com es regula la nova recollida de residus, alhora que permeti donar una resposta àgil als possibles conflictes que es derivin d’un mal ús”. Assegura que l’ordenança no està pensada per penalitzar “petits errors puntuals o algun descuit que, sobretot en l’inici, pot passar”, però “sí per sancionar els abandonaments o abocaments incontrolats de residus i deixalles”.  

Amb la recollida (PaP) dins el nucli urbà, les diverses fraccions es segreguen en origen, però en lloc de dipositar-les en contenidors es deixen a la porta de casa d’acord amb un calendari preestablert. En el cas dels habitatges disseminats del Vinyet, caldrà dipositar els residus a les àrees d’aportació tancades amb accés electrònic. També funcionaran diferent les indústries, comerços i bars i restaurants, que s’estan visitant aquests dies.  



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: SOLSONA  
També et pot interessar:
SOLSONÈS
L’Ajuntament de Solsona obre un procés de selecció per cobrir una plaça d’administratiu/iva
SOLSONÈS
L’Ajuntament solsoní renova el Segell Infoparticipa a la transparència i la qualitat
SOLSONÈS
Solsona facilita la tramitació dels ajuts al lloguer

SOLSONÈS
Es reprèn la renovació del DNI i el passaport a Solsona després de vuit mesos
SOLSONÈS
Solsona reasfalta un tram de l’avinguda dels Països Catalans
SOLSONÈS
Solsona organitza un taller per aprendre a acompanyar persones estimades al final de la vida
Diada de Sant Jordi
UALAPOP AL CARRER celebra la 9a edició
El CAE publica per Sant Jordi “Aprendre jugant. Jocs de taula educatius”
La CUP-Fem Manresa planteja dubtes sobre com es finançarà el nou pavelló
La regidoria de Cultura de Solsona obre les inscripcions per als aspirants a pubilla i hereu
Entitats esportives faran pinya al Congost per homenatjar el 120è aniversari del Centre d'Esports
Manresa se suma al Dia internacional per la lluita contra el maltractament infantil
L'Escola Bressol Municipal Petit Estel posa en marxa una aula de lactants


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]