Divendres 22 de octubre de 2021
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

L'exercici físic després dels cinquanta
El sedentarisme juntament amb una alimentació poc equilibrada, és la causa de moltes malalties.
L'exercici físic després dels cinquanta.

ESPORTS / Eva Remolina / AMIC  
09/10/2021 11:13
Manresa participa en una iniciativa cultural de la Diputació
Curs per ajudar a transformar els conflictes i l'educació a través de l'art
Un detingut per no respectar una ordre d'apropament
Les institucions donen suport al Geoparc
L'activitat física no està renyida amb l'edat, per la qual cosa tothom, independentment dels anys que tingui, pot practicar-la. Però això sí, alguns esports tenen un menor impacte en les articulacions, per la qual cosa estan més aconsellats per a aquells que desitgen iniciar-se en l'exercici passats els cinquanta.

El millor per a aquesta edat, és realitzar rutines suaus combinant-les amb altres activitats de resistència d'intensitat moderada (és a dir, aeròbic+anaeròbic), i començar a poc a poc i anar progressivament, sobretot aquells que sempre han portat una vida sedentària i no estan gens acostumats a practicar esport.

Les activitats més recomanades són:

1. Caminar. És senzilla i perfecta per a qualsevol persona independentment de la seva edat i de la seva condició física. A més pot realitzar-se a qualsevol hora, en qualsevol lloc, en solitari o acompanyat. El nivell de dificultat el marca cadascun en funció de les seves possibilitats. Es pot començar primer en pla i fent poca distància i anar augmentant la distància del recorregut, així com la inclinació del terreny o el ritme al qual es camina.

2. Natació. Considerat un dels esports més complets, ja que amb ella s'entrenen la majoria dels músculs del cos. També com en el cas anterior, és apte per a totes les edats.

3. Pilates i ioga. Amb totes dues disciplines aconsegueixes una major flexibilitat, tonificar el cos, millorar la postura, reduir l'estrès i aprendre a respirar correctament. Són a més sessions molt recomanades en el cas de dones embarassades o de gent d'avançada edat.

4. Exercicis en el gimnàs com el Bodypump o la Cicle Indoor, perquè amb ells es realitza molt exercici cardiopulmonar amb poc impacte.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: EXERCICI FÍSIC   SALUT   ESPORTS 
També et pot interessar:
FUTBOL
Covisa Manresa rebrà diumenge a casa al conjunt balear de Muro Futsal
BÀSQUET
S'inicia el cicle de xerrades incloses dins els actes de Manresa, capital del bàsquet femení
NATACIÓ
Els equips de waterpolo femení CN Manresa Fibracat arrenquen la temporada

ALTRES ESPORTS
Les Comes 4x4 Festival torna amb xifres de participació pre-pandèmia
ATLETISME
L'Avinent, subcampió de la 1a Copa Catalana de Clubs
FUTBOL
El CE Manresa aconsegueix una important victòria a Figueres
Bots pel Canvi Manresa 2022, es trasllada a Crist Rei
El 40 per cent de les llars solsonines disposen del material per a la recollida porta a porta
Avant-projecte per al futur nou CAP de Sant Fruitós de Bages
Tres funcions de la comèdia ‘Filumena Marturano’
La beatificació dels màrtirs caputxins a Manresa estarà oberta a tothom
Manresa participa en una iniciativa cultural de la Diputació
Curs per ajudar a transformar els conflictes i l'educació a través de l'art
Un detingut per no respectar una ordre d'apropament



 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]