Dilluns 10 de agost de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Diumenge, concert Pòrtic de la Fira Mediterrània
El Pòrtic de la 24a edició de la Fira Mediterrània de Manresa ret homenatge diumenge al cantant, guitarrista, compositor i gestor cultural que ens va deixar el passat mes de gener i que sens dubte ha estat un activista essencial per la música tradicional catalana
Diumenge, concert Pòrtic de la Fira Mediterrània. Foto: Kursaal

CULTURA / Redacció/ Jordi Preñanosa  
08/10/2021 21:36
El conductor d'un turisme mor en una sortida de via a la BV-3008 a Fonollosa
Catalunya es prepara per a la nit més màgica i fosca de l'estiu, més enllà de l'eclipsi
Empats sense gols a Santa Coloma
Nou Atles de Varietats de Vinya de Catalunya
El concert Pòrtic de la Fira Mediterrània de Manresa retrà homenatge aquest diumenge, 10 d’octubre a les 18h a al desaparegut músic sallentí Jordi Fàbregas. Serà un concert únic (una iniciativa conjunta de la Fira Mediterrània, el CAT Tradicionàrius, l’associació d’Arrel i el teatre Kursaal de Manresa) que aplegarà molts dels artistes que van compartir escena amb ell o que hi han tingut una forta vinculació, com -entre d’altres- Artur Blasco, Simone Lambregts, Isidre Peláez, Toni Torregrossa, Cati Plana, Marc Egea o Eduard Casals. Amics que van compartir grups o projectes com El Pont d’Arcalís, Les Violines, Primera Nota o Urbàlia Rurana.

Les entrades per assistir al concert de diumenge a la sala gran del Teatre Kuraal de Manresa es poden comprar per internet a la web del Kursaal (www.kursaal.cat) i a les taquilles del teatre, que estan obertes de dimarts a dissabte, d’11 a 13h i de 18 a 20 h. El preu de les entrades és de 15 euros (12€ per a majors de 65 anys, menors de 25 i socis del CAT; i 6 euros amb el Carnet del Galliner). 

El Pòrtic de la Fira Mediterrània de Manresa d’enguany és un merescut i alhora indispensable homenatge dedicat a la immensa figura de Jordi Fàbregas, un personatge cabdal de la cultura catalana de les darreres dècades i un personatge clau i fundacional de la música tradicional catalana que ens va deixar inesperadament al gener. La seva vinculació des dels orígens a Fira Mediterrània i les seves arrels al Bages, a Sallent, també eren motius afegits que van fer decidir als organitzadors del Pòrtic de la Fira que la 24a edició de la Fira Mediterrània de Manresa no podia arrencar amb un millor preludi.

És molt complicat glosar i condensar el pes específic i la transcendència de la figura de Fàbregas i el llegat que ens deixa, però en queda una constància evident amb els guardons que va recollir en vida per la seva tasca i trajectòria, com el Premi Nacional de Música i la Creu de Sant Jordi, i musicalment la seva significació va ser cabdal com a líder de grups pioners com Grup Coses, l’Harmònica Brava, La Murga, Primera Nota i El Pont d'Arcalís. Ja com a gestor cultural va ser l’artífex de fites tan determinants com la creació del Festival Folk Internacional Tradicionàrius i fundador del Centre Artesà Tradicionàrius, sala estable de música folk i tradicional a la Vila de Gràcia, durant 27 anys.

El concert

El Pòrtic de la Fira Mediterrània dedicat a Jordi Fàbregas és una proposta única en què es reuniran un gran nombre d’artistes referents de l’escena folk i d’arrel i que rememorarà les formacions més destacades que van acompanyar al músic al llarg de la seva vida com Primera Nota o El Pont d’Arcalís. Una trobada entre músics i amics del Jordi per retre-li homenatge a través de la música que van compartir.

La forta vinculació i implicació del Jordi amb la cultura popular, serà el punt de partida d’aquest pòrtic, amb la intervenció de l’Escola Municipal de Música “Cal Moliné” del seu poble natal, Sallent, amb la interpretació d’una composició seva, el Ball Nou i de l’arranjament del Ball de Bruixes que després va dur als escenaris a través del repertori d’El Pont d’Arcalís. A més, el cor InCordis de Manresa farà una intervernció d’un dels temes més destacats del repertori del Jordi, Au Jovent!.

En aquest concert també reviurem per un dia formacions tan emblemàtiques com Primera Nota i farem un repàs al repertori d’El Pont d'Arcalís amb Artur Blasco, Les Violines i Marc Egea com a convidats especials. També ens aproparem a la música valenciana amb els amics d’Urbàlia Rurana Toni Torregrossa i Carles Gil, amb qui havien compartit diferents projectes i amistat. Comptarem amb una intervenció especial del Grup Coses i dels músics italians del grup Ariondassa que han volgut ser-hi presents tot i la distància.

Sonaran les cançons més emblemàtiques dels repertoris d’aquests grups que, en algun moment o altre de la vida, tothom ha cantat, ballat o tocat com Sant Rorro, Els Cigalons de Canalda o Guarda la Luna, llegat històric de la música d’arrel tradicional del país.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: FIRA MEDITERRANIA 2021   CULTURA  
També et pot interessar:
CULTURA
L’Aula d’Arts Escèniques del teatre Kursaal obre inscripcions del curs 2026-27
CULTURA
El teatre Kursaal de Manresa supera els 58.000 espectadors aquest primer semestre del 2026
CULTURA
La Nit de Musikaals del Kursaal torna aquest dijous amb una edició especial

CULTURA
El Kursaal acollirà l'assaig de l'òpera de cambra 'Estètica i massacre'
CULTURA
Joel Joan tancarà aquest divendres la temporada teatral del Kursaal amb ‘Vània’
CULTURA
La Sala Petita del Kursaal acollirà el 7 de juliol l'assaig obert de l'òpera de cambra 'Estètica i massacre'
Nou Atles de Varietats de Vinya de Catalunya
El conductor d'un turisme mor en una sortida de via a la BV-3008 a Fonollosa
Empats sense gols a Santa Coloma
El 3x3 de bàsquet de Solsona s’avança al 29 d’agost i estrena premis en metàl·lic
Catalunya es prepara per a la nit més màgica i fosca de l'estiu, més enllà de l'eclipsi
Es manté la previsió de pluges fortes dissabte a la tarda
Sant Fruitós posa en valor el patrimoni agrícola amb la restauració i exposició de peces històriques
Nova injecció de fons per reforçar les infraestructures de recerca de la UPC


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]