Dimecres 22 de juliol de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Cardona va inaugurar l'orgue restaurat de l'església de Sant Miquel
El passat diumenge, la parròquia de Cardona va inaugurar l'orgue restaurat de l'església de Sant Miquel amb una vetllada que va omplir el temple cardoní.
Cardona va inaugurar l'orgue restaurat de l'església de Sant Miquel.

CARDONA / Redaccio/ Sergi Vazquez  
20/10/2021 22:06
El teatre Kursaal de Manresa supera els 58.000 espectadors aquest primer semestre del 2026
AMPANS inaugura una residència i centre de dia a Terrassa, amb 80 places
Solsona repara el deute històric amb el mestre Gaietà Ripoll
El Casinet del Poble Vell acollirà un cicle d'activitats sobre la lactància
Després d'un laboriós procés de restauració, l'instrument construït per l’empresa Organería Española l’any 1948 i traslladat a Cardona el 1965 va tornar a sonar de bell nou amb tota la seva plenitud en un acte d'inauguració dividit en tres parts. En un primer moment, Caius Mujal, autor de la restauració, fou el responsable d'explicar a l'auditori els orígens de l'orgue cardoní i les diferents intervencions que ha realitzat el seu taller per restaurar-lo. Seguidament, el rector de la parròquia va exposar els detalls econòmics de la restauració i de la campanya d'apadrinaments populars per a finançar-la. Tot seguit, va agrair a la comissió responsable de promoure la restauració la feina realitzada, fent-los entrega d'una medalla de la parròquia, abans de presentar la placa amb els noms dels padrins i els mecenes que havien apadrinat l'instrument per tal de finançar la seva restauració.

Finalment, la tercera part de l'acte va consistir en un recital a càrrec de l'intèrpret d'arrels berguedanes Joan Casals, organista emèrit de la catedral de Terrassa i de l'Escolania de Montserrat. Casals va desgranar un selecte programa on pogueren escoltar-se corals i suites de Johann Sebastian Bach, fugues de Max Reger, obres d'autors clàssics com Mendelssohn i Pachelbel, així com inspirades obres amb ressons de tonades catalanes de Frederic Mompou i Camil Geiss. Al final del concert, la Coral Cardonina se sumà a l'organista per interpretar el cèlebre coral de la Cantata 147 de J. S. Bach i l'Ave verum corpus mozartiana. En acabar, el públic dempeus va ovacionar llargament els intèrprets. Després d'interpretar els goigs dels patrons de la parròquia, tots els padrins es van fer una foto de família amb l'instrument i la placa d'apadrinaments que els propers dies serà penjada a la capella on s'ubica la consola de l'orgue cardoní.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: ORGUE   CARDONA   BAGES 
També et pot interessar:
SÚRIA
El Casinet del Poble Vell acollirà un cicle d'activitats sobre la lactància
ST. FRUITÓS
Sant Fruitós augmenta els controls policials a Pineda de Bages
BAGES
Els wine bars de la Ruta del Vi DO Pla de Bages se sumen a la Festa del Tomàquet

ST. FRUITÓS
Sant Fruitós de Bages ha celebrat una nova edició del Mercat de la Terra
CARDONA
Cardona convoca el concurs per escollir el cartell de la Festa Major
SÚRIA
Campanya d'Excavacions Arqueològiques
El CN Metropole, a Las Palmas de Gran Canaria, ha estat seu del Campionat d'Espanya d'Estiu
Ambient al pati de la Casa Lluvià
AMPANS inaugura una residència i centre de dia a Terrassa, amb 80 places
Sant Fruitós augmenta els controls policials a Pineda de Bages
El teatre Kursaal de Manresa supera els 58.000 espectadors aquest primer semestre del 2026
Solsona repara el deute històric amb el mestre Gaietà Ripoll
El Casinet del Poble Vell acollirà un cicle d'activitats sobre la lactància
El Tasta la Plaça consolida el seu èxit reunint prop d'un miler de persones


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]