Dimarts 10 de febrer de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Solsona Experience repeteix les visites guiades a l’orgue de la catedral
Es repetirà els dissabtes al matí i els diumenges i festius a la tarda. Les primeres visites a l’orgue es van fer amb motiu de la Festa Major 2020, i des de llavors, se n’han anat oferint, juntament amb la regidoria de cultura de l’ajuntament de Solsona, a les escoles de primària de la ciutat.
Solsona Experience repeteix les visites guiades a l’orgue de ls catedral.

LES PROPOSTES D'OCI / Redaccio/ Sergi Vazquez  
20/10/2021 13:44
La mobilització atura el desallotjament del Bloc 8 de la Plaça Catalunya de Manresa
El Centre d'Esports Manresa no falla i continua pel bon camí
El Club Tir Precisió classificat per equips en 2n i 3r lloc
El CN Manresa cau als penals davant el Navarra
En aquests moments de la restauració l'orgue resta mut, sense gran part dels seus elements més essencials. Per tant, ens trobem en un moment únic que permet descobrir tots els secrets i mecanismes que fan sonar l'instrument més gran. Una oportunitat per acostar-nos a l'orgue, i gaudir de tot el que serà inaccessible un cop estigui en funcionament. En la recta final del procés de restauració la cooperativa de dinamització turística anima a veure l'estructura bàsica de l'orgue, i així gaudir-ne més quan l'orgue torni a sonar.

Ivan Viladrich, membre de la cooperativa, posa èmfasi en l’oportunitat de veure un orgue en restauració: “Creiem oportú tornar-ho a obrir a tothom per mostrar a quin punt es troba la restauració de l’orgue, punt únic i molt interessant perquè l’orgue està pràcticament despullat, queden pocs mecanismes per desmuntar. Per tant, pots veure l’estructura bàsica de fusta i l’instrument buit. En breu es tornaran a muntar part dels tubs i secrets i ja no es tindrà l’oportunitat de veure parts que ara sí.”

L’orgue solsoní va ser construït l’any 1853 per l’orguener barceloní Gaietà Vilardebó, que es considera un dels millors organers del segle XX. Es tracta d’un orgue d’escola catalana. És probable que alguns elements procedeixin de l’època dels Bordons, famosos orgueners de Solsona. La Comissió de l’orgue apunta a la seva pàgina web: “L’orgue presenta moltes disfuncions i imprecisions en tots els seus elements fruit del pas del temps i de la manca d’una restauració a fons. Dels grans orgues històrics de Catalunya és l’únic que queda per restaurar”. Al final de la visita es disposaran de fulls per contribuir a la restauració de l’orgue apadrinant un tub.

Les visites estan limitades a deu persones per sessió. Cada dissabte al matí hi hauran programades tres sessions de quaranta-cinc minuts cadascuna: a les onze, a tres quarts de dotze, i a dos quarts d’una. Els diumenges a la tarda i festius a la tarda també hi hauran programades tres sessions: a les quatre, a tres quarts de cinc i a dos quarts de sis. Les entrades es poden reservar a entrades.turismesolsones.com.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: ORGUE   SOLSONA 
També et pot interessar:
SOLSONÈS
La regidoria d’Educació de Solsona convoca una nova edició dels exàmens oficials de Cambridge
SOLSONÈS
Recollida de residus porta a porta al centre per Carnaval
SOLSONÈS
El Carnaval de Solsona combat les agressions

SOLSONÈS
Ja està disponible la ‘Guia de serveis de Solsona i comarca 2026’
SOLSONÈS
Targeta per a persones que esperen la valoració de discapacitat
SOLSONÈS
Solsona bonifica l’ICIO a tres obres considerades d’interès especial
El CN Manresa cau als penals davant el Navarra
Fotografia de detall de l'incendi del carrer Santa Llúcia de Manresa
El Club Tir Precisió classificat per equips en 2n i 3r lloc
Golejada al cuer i salt al tercer lloc de la classificació
El BAXI Manresa fa un partidàs i conquereix el Barris Nord
El Centre d'Esports Manresa no falla i continua pel bon camí
El VIVER un nou projecte de les Voluntàries a Sant Joan de Vilatorrada
L’Ajuntament ofereix noves propostes de formació gratuïtes en el marc dels Tallers Ocupa’t


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]