Dimarts 10 de febrer de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

La XV edició del Tocats de Lletra clourà amb un recital poètic
L’espectacle “Serem tan fràgils que farem molta nosa”, dirigit per Ivan Padilla, comptarà amb les poetes María Callís, Teresa Colom, Sònia Moya i Blanca Llum Vidal i la música de Laura Andrés.
La XV edició del Tocats de Lletra clourà amb un recital poètic. Foto: AJM

CULTURA / Redacció/ Jordi Preñanosa  
28/10/2021 15:05
La mobilització atura el desallotjament del Bloc 8 de la Plaça Catalunya de Manresa
El Centre d'Esports Manresa no falla i continua pel bon camí
El Club Tir Precisió classificat per equips en 2n i 3r lloc
El CN Manresa cau als penals davant el Navarra
La XV edició del Tocats de Lletra celebrarà aquest divendres un recital de cloenda que reivindicarà la fortalesa de la fragilitat amb els versos de poetes com Maria Callís, Teresa Colom, Sònia Moya i Blanca Llum Vidal. La proposta formarà part de la traca final d’actes poètics d’un festival que es prolongarà fins al 31 d’octubre. Durant l’últim cap de setmana, es duran a terme presentacions de llibres, espectacles de poesia oral i escènica o activitats que ja són tradició en el certamen, com ara el Cercatasques Poètic, amb uns escriptors que establiran un diàleg entre la poesia i la música.

El recital de cloenda arribarà amb l’espectacle Serem tan fràgils que farem molta nosa (29 d’octubre, 20h, Sala Petita del teatre Kursaal). La proposta poètica comptarà amb els textos i la interpretació de les poetes Maria Callís, Teresa Colom, Sònia Moya i Blanca Llum Vidal, que estaran acompanyades per la música de Laura Andrés. Sota la direcció d’Ivan Padilla, el muntatge realçarà la fortalesa de la fragilitat a partir de quatre escriptores que trobaran la seva veu pròpia i única dins l’aixopluc del col·lectiu. En el seu viatge per les paraules, les recolzaran les tecles d’un piano.

Una altra de les propostes que farà referència a la fragilitat, el fil conductor del festival, serà Temps fràgils (30 d’octubre, 12h, Espai Plana de l’Om), a càrrec de l’actor Jordi Boixaderas i el músic Miquel Jordà, que protagonitzaran una conversa entre versos i notes musicals. El recital, que comptarà amb la selecció literària de Jordi Estrada, girarà entorn la fragilitat de la condició humana, tan efímera i plena de pors, solituds i incerteses. De fet, el de la vulnerabilitat és un tema a què s’han acostat molts poetes de la literatura catalana i universal.

Les novetats literàries també tindran espai al llarg del darrer cap de setmana. L’activitat Novíssims (30 d’octubre, 13h, Espai Òmnium Manresa) convocarà al narrador, assagista i traductor Josep Vallverdú. El que també és autor de nombrosos poemaris, l’últim dels quals, Pa de forment, estarà acompanyat per les actrius Fina Tapias i Àngels Torrens, que llegiran alguns dels seus poemes. D’aquesta forma, es donarà continuïtat a la proposta que dona espai als autors amb obres acabades de publicar. La setmana passada el poeta i dramaturg Feliu Formosa i la poeta i traductora Corina Oproae van presentar els poemaris, L’incert encontre i La mà que tremola.

Cercatasques poètic (30 d’octubre, 19h, Espai Plana de l’Om) és una de les activitats tradicionals del certamen que es durà a terme durant l’últim cap de setmana d’octubre. Malgrat que enguany l’activitat tampoc es podrà celebrar a les places i als carrers, els poetes convidats transmetran l’aire fresc i informal que caracteritza el Cercatasques amb un recital a l’Espai Plana de l’Om. Els versos de Carla Fajardo, Andrea Ambatlle, Marc Freixas, Salvador Giralt, Anna Pantinat, Joan Vigó ressonaran sobre l’escenari juntament amb la música d’Ian Sala.

Durant l’última jornada del festival, s’ha programat una proposta que donarà espai a la poesia oral i escènica, o l’Spoken Word, i el seu vessant competitiu, els Poetry Slam, que fa anys que guanyen protagonisme al nostre país. Cos fet de paraules (31 d’octubre, 12.30h, Anònima) és el títol de l’espectacle a càrrec d’Isa García i Adriana Bertran, dues de les figures més destacades en l’àmbit nacional i internacional en aquesta disciplina literària. La poesia convertida en cos i paraules és el que presentaran les dues artistes convidades a la ciutat.

Finalment, els espectadors tindran l’oportunitat de veure el film Gràcies per la propina (31 d’octubre, 18.30h, Espai Plana de l’Om), una adaptació al cinema de la novel·la de Ferran Torrent. Dirigida per Francesc Bellmunt, la cinta narra de forma sentimental i localista els últims anys de la dictadura franquista a través de les peripècies d’una família gens convencional. La projecció comptarà amb la presència del director i del músic i compositor de la banda sonora de la pel·lícula, Manel Camp. D’aquesta forma, la XV edició del Tocats de Lletra abaixarà definitivament el teló.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: TOCATS DE LLETRA 2021   CULTURA  
També et pot interessar:
FOTOGRAFIA
"Fràgils" Exposició fotogràfica de Tocats de Lletra
CULTURA
El Tocats de Lletra arrenca la segona setmana de programació
CULTURA
El Tocats de Lletra omple la ciutat de poesia i cultura

CULTURA
"País petit" i l'homenatge als poetes exiliats catalans tancaran la primera setmana del Tocats de Lletra
CULTURA
Festival Literari Tocats de Lletra al Kursaal
CULTURA
El Tocats de Lletra arrenca la XV edició amb el 100% d'aforament
El CN Manresa cau als penals davant el Navarra
Fotografia de detall de l'incendi del carrer Santa Llúcia de Manresa
El Club Tir Precisió classificat per equips en 2n i 3r lloc
Golejada al cuer i salt al tercer lloc de la classificació
El BAXI Manresa fa un partidàs i conquereix el Barris Nord
El Centre d'Esports Manresa no falla i continua pel bon camí
El VIVER un nou projecte de les Voluntàries a Sant Joan de Vilatorrada
L’Ajuntament ofereix noves propostes de formació gratuïtes en el marc dels Tallers Ocupa’t


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]