Dimarts 10 de febrer de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

La Taula per la Seguretat, el Civisme i la Convivència es reuneix per primera vegada
Durant la reunió, s’han exposat les diferents problemàtiques que afecten la ciutat, s’ha compartit informació entre els diferents col·lectius afectats i s’han recollit demandes i punts de vista, amb la voluntat de trobar solucions col·lectives i transversals que permetin una millora de la situació actual.
Durant la reunió, s’han exposat les diferents problemàtiques que afecten la ciutat. Foto: Jordi Preñanosa

MANRESA / Redaccio/ Sergi Vazquez  
05/11/2021 21:50
La mobilització atura el desallotjament del Bloc 8 de la Plaça Catalunya de Manresa
El Centre d'Esports Manresa no falla i continua pel bon camí
El Club Tir Precisió classificat per equips en 2n i 3r lloc
El CN Manresa cau als penals davant el Navarra
La Taula per la Seguretat, el Civisme i la Convivència s’ha reunit per primera vegada des que es va anunciar la seva creació, el passat 25 d’octubre. Hi han assistit representants de la Federació d’Associacions de Veïns de Manresa, de la Uni&ó e; de Botiguers de Manresa, de la Cambra de Comerç, del Col·legi d’Advocats, dels cossos de seguretat (Policia Local, Mossos d’Esquadra i Policia Nacional), dels grups municipals i del govern municipal, encapçalat per l’alcalde, Marc Aloy Guàrdia, i pel regidor de Seguretat Ciutadana i Protecció Civil, Joan Calmet Piqué.

Els integrants de la taula han valorat molt positivament la seva creació, per ser una eina que permet l’intercanvi d’opinions i de punts de vista, i han posat de manifest que s’està davant d’una problemàtica complexa que cal abordar d’una manera transversal.

Durant la reunió, s’han exposat les diferents problemàtiques que afecten la ciutat en matèria de seguretat, convivència i civisme, s’ha compartit informació entre els diferents col·lectius afectats i implicats i s’han recollit demandes, amb la voluntat de trobar solucions col·lectives que ajudin a millorar la situació actual. Entre aquestes mesures, l’alcalde de Manresa ha detallat a la sortida de la taula —en l’atenció que s’ha fet als mitjans de comunicació— que s’ha proposat la implantació d’una aplicació per al comerç que permet avisar ràpidament a la policia en cas de furt o robatori. Aquesta i altres mesures proposades seran estudiades per l’Ajuntament. Aloy també ha indicat que ja s’està treballant amb la Generalitat i la Diputació de Barcelona la creació de programes soc ials específics destinats a col·lectius de persones amb un grau alt de vulnerabilitat.

Bateria de mesures per fer-hi front

La Taula per la Seguretat, el Civisme i la Convivència és una de les mesures anunciades per l’Ajuntament de Manresa per fer front a diferents situacions conflictives que s’han intensificat en els darrers mesos a la ciutat, entre les quals també hi ha la instal·lació de 12 càmeres a la via pública, l’augment d’agents de la Policia Local, la creació de nous programes socials, el reforç de la neteja i la il·luminació o la revisió de llicències d’activitats econòmiques conflictives. 

A banda, el conseller d’Interior de la Generalitat, Joan Ignasi Elena, va anunciar el passat 29 d’octubre l’inici de patrulles mixtes entre Mossos i Policia Local —que aquesta setmana ja han començat el patrullatge pels carrers de Manresa—, la creació d’una comissaria de proximitat —també compartida entre els dos cossos de seguretat, que podria començar a funcionar a finals del 2022 i que s’ubicarà al centre de la ciutat— i el manteniment de l’operatiu Tremall, que ja ha permès l’ingrés a presó de 14 persones multireincidents. A principis de mes, el conseller Elena també va anunciar l’augment de 77 agents de Mossos a la Catalunya Central, 15 dels quals ja patrullen a Manresa.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: TAULA PER LA SEGURETAT   INSEGURETAT   MANRESA 
També et pot interessar:
ESPORTS
El Club Tir Precisió classificat per equips en 2n i 3r lloc
WATERPOLO
El CN Manresa cau als penals davant el Navarra
BÀSQUET
El BAXI Manresa fa un partidàs i conquereix el Barris Nord

NATACIÓ
Golejada al cuer i salt al tercer lloc de la classificació
MANRESA
L'incendi en un edifici del carrer Santa Llúcia de Manresa, el més destecat del diumenge
MANRESA
Treballs a la vorera a l'avinguda de les Bases, entre els carrers Pere Vilella i Bernat de Sallent
El CN Manresa cau als penals davant el Navarra
Fotografia de detall de l'incendi del carrer Santa Llúcia de Manresa
El Club Tir Precisió classificat per equips en 2n i 3r lloc
Golejada al cuer i salt al tercer lloc de la classificació
El BAXI Manresa fa un partidàs i conquereix el Barris Nord
El Centre d'Esports Manresa no falla i continua pel bon camí
El VIVER un nou projecte de les Voluntàries a Sant Joan de Vilatorrada
L’Ajuntament ofereix noves propostes de formació gratuïtes en el marc dels Tallers Ocupa’t


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]