Dilluns 10 de agost de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Manresa inicia la implementació de càmeres videovigilància a diversos punts de la ciutat
Les primeres 6 càmeres s’han instal·lat a la plaça Gispert; passeig de la República (cruïlla amb el carrer Talamanca); plaça Sant Domènec (amb dues càmeres o punts d’observació); plaça Infants, plaça dels Drets i plaça Sant Ignasi.
El sergent de la Policia Local de Manresa; Jordi César, el cap, Jordi Mora i el regidor de Seguretat Ciutadana, Joan Calmet. Foto: Jordi Preñanosa

MANRESA / Redaccio/ Jordi Preñanosa  
13/11/2021 14:43
El conductor d'un turisme mor en una sortida de via a la BV-3008 a Fonollosa
Catalunya es prepara per a la nit més màgica i fosca de l'estiu, més enllà de l'eclipsi
Empats sense gols a Santa Coloma
Nou Atles de Varietats de Vinya de Catalunya
L’Ajuntament de Manresa ha presentat l’inici del procés d’implementació d’un sistema de videovigilància a diversos punts de la ciutat. La instal·lació d’aquestes càmeres forma part del paquet de mesures anunciades pel govern municipal per fer front a les problemàtiques de seguretat, civisme i convivènci a.

Els detalls del procés han estat presentats aquest migdia al centre de control visual pel regidor de Seguretat Ciutadana i Protecció Civil de l’Ajuntament de Manresa , Joan Calmet Piqué; el cap de la Policia Local de Manresa, Jordi Mora Soria; i el sergent de la Policia Local, Jordi César Serrano.

Tal com es va anunciar dies enrere, l’Ajuntament ha previst instal·lar entre aquest any i l’any vinent un total de 12 càmeres –amb possibilitat de dues més-  als punts de la ciutat on s’hi ha detectat més incidències incíviques o delictives, o bé a punts que són considerats estratègics pel que fa a entrades, sortides o concentració de persones.

En aquesta primera fase s’han instal·lat les sis primeres, que s’han ubicat a la plaça Gispert; passeig de la República (cruïlla amb el carrer Talamanca); plaça Sant Domènec (amb dues càmeres o punts d’observació); plaça Infants, plaça dels Drets i  plaça Sant Ignasi.

L’objectiu de la implementació de les càmeres de videovigilància és aconseguir la millora de l’eficàcia, la resolució d’actes il·lícits, la identificació dels autors, la reducció del temps de resposta i proporcionalitat de recursos policials assignats a cada incident; la inhibició de la comesa d’actes il·lícits; la millora del control de l’espai públic; la millora de la percepció de seguretat; i continuar avançant en el disseny i les aplicacions tecnològiques sota el concepte d’smart cities.

La instal·lació del sistema de videovigilància respecta totes les normatives europees, estatals i catalanes aplicables per a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de les dades personals, privacitat i a la lliure circulació d’aquestes dades.

Hi haurà senyalització a la via pública que indicarà la presència d’aquestes càmeres.  El centre de control visual estarà situat a la sala de Coordinació Operativa de la Policia Local de Manresa. L’emmagatzemat i custòdia d’imatges es farà amb servidors propis de l’Ajuntament amb un sistema d’encriptació de dades. Es preveu l’aprovació d’un reglament intern per garantir la seguretat i la transparència, i per definir les persones que podran accedir al sistema (Policia Local, Mossos d’Esquadra...), així com els criteris i registres d’accés.

Joan Calmet: “Treballem per millorar la percepció de seguretat”

Joan Calmet ha mostrat la satisfacció per la posada en marxa d’una iniciativa que té la voluntat “de millorar la percepció de seguretat de la ciutadania i que tingui un efecte dissuasiu dels delictes i de l’incivisme” i ha afegit que la instal·lació de càmeres “està funcionant molt bé a altres poblacions del país que l’han implementat”. 

El regidor de Seguretat Ciutadana ha recordat que, tal com hem explicat darrerament “estem preocupats per l’increment dels actes delictius i semidelictius que s’estan produint els darrers dos o tres anys a la nostra ciutat” i creiem que aquestes mesures “contribuiran a millorar l’eficàcia policial”.  Calmet ha explicat que s’estan acabant la instal·lació de les 6  primeres càmeres i que en “dues o tres setmanes ja podrien estar operatives”. A més, d’aquestes 6 càmeres fixes, el regidor ha anunciat que també n’hi haurà una càmera mòbil instal·lada en un cotxe camuflat a punts on es consideri que cal fer-hi una vigilància específica.

Pel que fa a les mesures policials en marxa, el regidor ha explicat que “tot i que cal ser prudent i fer una valoració a més llarg termini, cal dir que les patrulles mixtes entre agents de Policia Local i Mossos d’Esquadra estan tenint una excel·lent acollida entre veïns i comerciants”. El cap de la Policia Local, Jordi Mora ha assegurat que el principal objectiu de la instal·lació de càmeres de videovigilància, a banda de la millora de l’eficàcia i la millora del temps de resposta a cada incident, és “donar tranquil·litat a la ciutadania”. 

Finalment, Jordi César, ha manifestat que per a la Policia Local “era una fita important implementar els avanços de les noves tecnologies aplicades a la seguretat pública”. En aquest aspecte, el sergent de la Policia Local ha assegurat que “serem molt curosos en les qüestions normatives per aconseguir eficàcia i eficiència, respectant escrupolosament el dret a la intimitat”. César ha afegit que les càmeres tenen una rotació de 360 graus i un zoom d’alta definició i que només enregistraran l’espai públic, i si apareixen espais privats a les imatges com els balcons aquests quedaran pixelats.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: CÀMARES VIDEOVIGILANCIA   INSEGURETAT   MANRESA 
També et pot interessar:
MANRESA
Afectacions al trànsit aquest divendres a la rotonda de l'Avinguda dels Dolors amb el carrer Alcalde Joan Selves
SOCIETAT
El centre d’FP Fem Possible obre una nova edició del Cicle Formatiu de Grau Bàsic de Serveis Administratius
SOCIETAT
Els projectes juvenils del CAE consoliden el seu paper en l'acompanyament socioeducatiu d’infants i adolescents

MANRESA
L'Ajuntament de Manresa felicita Isabel Garcia Nieto pels seus 100 anys
MANRESA
Afectacions al trànsit i al servei de bus pel reforç del paviment dels carrers Saclosa i Cardenal Lluch
MANRESA
Tall de trànsit al carrer Dibuixant Joan Vilanova, en el tram entre la Ctra. de Cardona i el carrer Prudenci Comellas
Nou Atles de Varietats de Vinya de Catalunya
El conductor d'un turisme mor en una sortida de via a la BV-3008 a Fonollosa
Empats sense gols a Santa Coloma
El 3x3 de bàsquet de Solsona s’avança al 29 d’agost i estrena premis en metàl·lic
Catalunya es prepara per a la nit més màgica i fosca de l'estiu, més enllà de l'eclipsi
Es manté la previsió de pluges fortes dissabte a la tarda
Sant Fruitós posa en valor el patrimoni agrícola amb la restauració i exposició de peces històriques
Nova injecció de fons per reforçar les infraestructures de recerca de la UPC


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]