Dijous 26 de març de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Primer CAP de l'ICS amb plaques solars
Des d'aquest mes de novembre, el CAP Piera és el primer Centre d'Atenció Primària de l'Institut Català de la Salut (ICS) que s'alimentarà amb energia solar, després de la instal·lació de 88 plaques solars fotovoltaiques d'autoconsum.
Primer Centre d'Atenció Primària amb plaques solars. Foto: ICS

CATALUNYA CENTRAL / Redaccio/ Sergi Vazquez  
21/11/2021 10:46
Les màquines treballant al Guimerà, deixen un carrer amb obres
Marc Canturri, nou president de la Demarcació Catalunya Central del Col·legi de Periodistes
Montserrat Pedreira consolida el seu lideratge internacional
Althaia i la Fundació Puigvert signen un acord
L'Institut Català de la Salut (ICS) i en concret les Àrees d'Infraestructures de la Catalunya Central i del Centre Corporatiu, que treballen per la sostenibilitat, l'estalvi energètic i la gestió de residus, han apostat per impulsar aquesta instal·lació. El CAP Piera és el primer d'una llarga llista de centres d'atenció primària, un total de 250, on s'aniran col·locant aquest tipus de plaques els dos propers anys.

La instal·lació de les plaques solars contribueix a la seguretat i la garantia de subministrament, redueix el consum de combustibles fòssils i la dependència energètica amb l'exterior. Alhora, aquesta instal·lació ajuda a complir els objectius de Catalunya i de la UE en matèria d'energies renovables, amb un cost inferior a altres mecanismes. També contribueix a la descarbonització i a la millora de la qualitat de l'aire i comporta un estalvi energètic i econòmic.

En concret, la instal·lació fotovoltaica generarà 52.494 kWh any, mentre que el consum actual del centre és de 272.042 kWh anuals. Al final, l'estalvi energètic anual serà de 5.651€ i s'estalviaran 17 tones de CO2/any. La inversió, feta per l'Institut Català de la Salut, s'amortitzarà al cap de 5 anys.

Amb el muntatge, que s'ha dut a terme en 15 dies, també s'hi instal·la un sistema de monitoratge que aporta informació sobre l'estat de generació d'energia que permet fer un seguiment econòmic dels estalvis, identificar millores en els hàbits de consum i controlar l'estat de funcionament i les possibles avaries.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: PLAQUES SOLARS   ICS 
També et pot interessar:
BAGES
L’Equip d’Atenció Primària Artés celebra 25 anys de servei
CATALUNYA CENTRAL
Validen una eina que millora la resposta de l’atenció primària davant d’un infart
CATALUNYA CENTRAL
L'Equip d'Atenció Primària Artés de l'ICS celebra el seu 25è aniversari

CATALUNYA CENTRAL
Un estudi liderat per l'ICS Catalunya Central demostra la viabilitat de la telepediatria
CATALUNYA CENTRAL
L'ICS Catalunya Central posa en valor el rol infermer en una jornada formativa
CATALUNYA CENTRAL
Formació pràctica dels futurs metges i metgesses de la UVic-UCC
Una cotorra a un arbre
Els Tirallongues donen el tret de sortida a la temporada a Manresa amb la Diada de Rams
Marc Canturri, nou president de la Demarcació Catalunya Central del Col·legi de Periodistes
Montserrat Pedreira consolida el seu lideratge internacional
Althaia i la Fundació Puigvert signen un acord
Solsona Experience oferirà visites a la Torre de Peracamps
L’Institut Gerbert d’Aurillac celebra el seu 25è aniversari
Les màquines treballant al Guimerà, deixen un carrer amb obres


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]