Dijous 24 de setembre de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Guanyadors del Torneig de Flamme Rouge
15 jugadors i jugadores es van reunir a una sessió de Nits de Joc al Graner per participar al torneig i emportar-se un joc de taula gràcies a la col·laboració amb Devir.
El Ferran i la Bibiana, guanyadors del Torneig de Flamme Rouge. Foto: CAE

ACTUALITAT / Redaccio/ Sergi Vazquez  
28/11/2021 11:36
Jordi Basté obre la temporada del cicle Pessics de Vida de Manresa
Afectacions al trànsit amb motiu de la Fira de Setembre i del Vehicle d'Ocasió 2026
Oriol Montanyà i Jordi Torrent sobre la gestió d’organitzacions i la inestabilitat
El Bages presenta la seva oferta cicloturística al Sea Otter Europe
15 jugadors i jugadores repartits en 4 taules van participar al torneig de Flamme Rouge a la cafeteria el Graner de Manresa. El Club del Joc organitzava el torneig que es va desenvolupar en 2 etapes, en una jornada amb moments de molta concentració, ja que el joc requereix de tàctica i estratègia. El Flamme Rouge reprodueix relleus d’etapes ciclistes i en aquest cas la primera etapa era un perfil de clàssica i la segona d’alta muntanya, finalitzant en un port de categoria especial. Alguns dels jugadors van venir preparats amb indumentària ciclista i també es van repartir gorres publicitàries del tour de França.

La cursa va ser intensa i finalment, després de pedalar de valent, els ciclistes Ferran Renalias i Bibiana Olivé es van proclamar campions del torneig i es van endur cadascú un joc de taula, gràcies a la col·laboració amb l’editora i distribuïdora Devir. Per calcular la victòria es tenia en compte el temps utilitzat per fer l’etapa i la posició d’arribada. Flamme Rouge és un joc de taula creat per Asger Harding Granerud amb un disseny que l’ambienta en les curses ciclistes dels anys 30 i 40 del segle passat. Pren el seu nom del banderí vermell que assenyala el darrer kilòmetre d’una cursa ciclista.

El joc permet crear diferents etapes amb perfils ben variats amb trams plans, pujades i baixades. Cada jugador disposa de dos corredors amb característiques diferents -un rodador i un sprinter- que cal fer avançar utilitzant estratègicament les puntuacions d’unes cartes. En el joc es recreen elements tan propis del ciclisme com avançar més lentament a les pujades o córrer més a les baixades, aprofitar-se de la roda d’altres jugadors o el fet que el corredor que va marcant el ritme de la carrera es cansa més que els altres.

Per a l’organització del torneig, el CAE i Club del Joc compta amb la col·laboració de Devir, l’empresa editora del joc, i de l’Ajuntament de Manresa. A través de la web del CAE (www.cae.cat) es pot accedir a tota la informació de les sessions de Nits de Joc dels dijous a la nit i els pròxims tornejos.

El Club del Joc del CAE és un equip de treball sobre el món del joc creat l’any 1999 i format per socis i sòcies de l'entitat. Des del Club del Joc s’organitzen diferents activitats amb la finalitat de difondre i fomentar el Joc com a un instrument educatiu, com a un element cultural i com una alternativa d’oci.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: FLAMME ROUGE   CAE 
També et pot interessar:
LES PROPOSTES D'OCI
Els casals infantils del CAE i la Xarranca tanquen l'estiu
LES PROPOSTES D'OCI
El CAE presenta l’oferta formativa de tardor
LES PROPOSTES D'OCI
La 24a Setmana de Jocs al Carrer tanca una edició marcada pels canvis

MANRESA
Els jocs omplen de vida les places de Manresa
MANRESA
Els Jocs tornen al carrer, la millor manera de passar les tardes
LES PROPOSTES D'OCI
La 24a Setmana de Jocs al Carrer reivindica el joc com una eina per construir comunitat
Tot veremant
L'Escola Paidos celebra el 55è aniversari amb una jornada per reconnectar la comunitat educativa
L'Any Magí Fàbrega acaba amb una xerrada
Castellbell i el Vilar gairebé quadruplica l’índex de reciclatge
Jordi Basté obre la temporada del cicle Pessics de Vida de Manresa
Afectacions al trànsit amb motiu de la Fira de Setembre i del Vehicle d'Ocasió 2026
Oriol Montanyà i Jordi Torrent sobre la gestió d’organitzacions i la inestabilitat
El Bages presenta la seva oferta cicloturística al Sea Otter Europe


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]