Divendres 17 de abril de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Coordinació en la resposta a emergències per nevades a la campanya d'hivern
S’han presentat diverses millores en els elements de gestió del pla i també s’ha fet balanç de la campanya anterior destacant el funcionament del Comitè Tècnic del pla.
Flocs de neu l'hivern passat. Foto: Jordi Preñanosa

MEDI AMBIENT / Redaccio/ Sergi Vazquez  
28/11/2021 15:38
El Nou pavelló del Congost, un dels temes destacats del ple de l'abril a l'Ajuntament de Manresa
L'Ajuntament de Manresa aprova restituir el nom històric de 'Guàrdia Urbana'
Castellbell i el Vilar finalitza les obres de rehabilitació del cementiri
El Cicle Novíssims acosta l'arquitectura emergent a la ciutadania
Protecció Civil de la Generalitat ha coordinat la reunió anual del Grup de Treball del pla especial d’emergències per nevades a Catalunya, NEUCAT, per la preparació de la campanya de nevades d’aquest hivern 2021-2022. El Pla NEUCAT inclou representants dels gestors públics i privats de les xarxes viàries, dels serveis d’emergència (Mossos d’Esquadra, Bombers de la Generalitat, Protecció Civil, Servei d’Emergències Mèdiques, Agents Rurals, 112 i també Creu Roja), d’organismes i empreses responsables de la distribució de serveis bàsics i representants de les entitats locals, entre d’altres.

La reunió ha servit per fer recordatori de l’operativa i les accions dels diferents grups per tal de garantir una bona coordinació a través del Centre de Coordinació Operativa de Catalunya, CECAT,  depenent de Protecció Civil de la Generalitat, en la resposta a les emergències derivades d’una nevada, i en especial pel que fa a la identificació de punts crítics o problemàtics a les vies. S’han presentat diverses novetats i millores per facilitar i reforçar aquesta coordinació i s’ha fet balanç de la campanya anterior.

Campanya 2020-2021

S’ha valorat la campanya del 2020-2021, amb l’anàlisi especialment del temporal Filomena que va portar nevades destacades al sud de Catalunya. Des del CECAT de Protecció Civil de la Generalitat s’han exposat les actuacions preventives desenvolupades a través del Comitè Tècnic del pla NEUCAT per la minimització dels danys de la nevada Filomena, especialment en relació a evitar problemes greus de mobilitat. S’ha valorat positivament les accions preventives i s’ha acordat potenciar aquestes accions en avançat per la protecció de la població.

Novetats campanya 2021-2022

En la reunió del grup de treball, el Servei Meteorològic de Catalunya ha presentat les prediccions estacionals de precipitació i temperatura per als propers tres mesos. Pel que fa a les novetats operatives de cara a la present campanya 2021-2022, Protecció Civil de la Generalitat, en col·laboració amb els Serveis Territorials de Protecció Civil i dels Consells Comarcals, ha presentat la cartografia de les rutes escolars que ha elaborat i també la revisió dels contactes dels responsables d’aquestes per facilitar la identificació de les rutes  afectades per les nevades així com els avisos a realitzar. Actualment, més del 60% de les comarques ja tenen les rutes escolars completament cartografiades i es continua treballant per ampliar-les.

A més, i com cada any, Protecció Civil de la Generalitat ha presentat l’actualització anual de la cartografia de llevaneus, fundents, priorització de les vies, estacionaments de camions, punts conflictius... amb la informació facilitada pels gestors de les vies i Mossos d’Esquadra, alhora que la identificació dels punts de la xarxa viària que presentin dificultats en la seva neteja.

Per part del CECAT de Protecció Civil de la Generalitat, s’ha presentat un procediment perquè els transportistes que es vegin afectats per les restriccions de circulació en un episodi de nevades puguin consultar les excepcionalitats a aquestes restriccions. Protecció Civil de la Generalitat també ha presentat diverses propostes de millora per reforçar la capacitats del Comitè d’Emergències del pla NEUCAT per la presa de decisions de mesures d’emergència.

Per part de la Subdirecció General d’Explotació Viària de la Generalitat s’ha presentat les principals novetats en quant al dispositiu de màquines llevaneus i fundents així com la informació que es publicarà pel seguiment de les actuacions que desenvoluparan els seus equips per la neteja de les vies tant preventivament com en el moment de les afectacions per la nevada.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: CAMPANYA D'HIVERN   PROTECCIÓ CIVIL 
També et pot interessar:
ACTUALITAT
Protecció Civil homologa els plans d'emergències d'una trentena de municipis
ACTUALITAT
Consells de seguretat de Protecció Civil per a les festes de Carnestoltes
MEDI AMBIENT
Risc extrem de ventades a Catalunya: es limita la mobilitat i se suspèn l'activitat

SOCIETAT
Protecció Civil tanca l'any amb 408 Plans d'Autoprotecció homologats
SOCIETAT
Augmenten un 22% els municipis que compleixen amb l'obligació de tenir un pla d'emergències en vigor
ACTUALITAT
Guia de Protecció Civil per als centres educatius amb pautes d'actuació
Treballant per tenir un carrer Guimerà apte per als vianants
La biblioteca de Solsona convida a una Revetlla de Sant Jordi per a tots els públics
El president del Consell Comarcal del Bages visita el menjador escolar de l’Escola Monsenyor Gibert
El Nou pavelló del Congost, un dels temes destacats del ple de l'abril a l'Ajuntament de Manresa
L'Ajuntament de Manresa aprova restituir el nom històric de 'Guàrdia Urbana'
Castellbell i el Vilar finalitza les obres de rehabilitació del cementiri
El Cicle Novíssims acosta l'arquitectura emergent a la ciutadania
Sant Fruitós de Bages realitza la primera batuda de recollida de mostres d’ADN caní


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]