Dilluns 10 de agost de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Catotron, el primer motor de síntesi de veu en català
La cooperativa Col·lectivaT crea una eina que permetria que els assistents Alexa, Siri o Google parlessin en llengua catalana.
Catotron, el primer motor de síntesi de veu en català.

ECONOMIA / ACN / AMIC  
04/12/2021 11:26
El conductor d'un turisme mor en una sortida de via a la BV-3008 a Fonollosa
Catalunya es prepara per a la nit més màgica i fosca de l'estiu, més enllà de l'eclipsi
Empats sense gols a Santa Coloma
Nou Atles de Varietats de Vinya de Catalunya
La cooperativa Col·lectivaT ha creat Catotron, el primer motor de síntesi de veu en català. Amb aquesta nova eina es podrà fer parlar aplicacions i dispositius com Alexa o Siri en llengua catalana, una opció que fins ara no es trobava disponible. A més, Catotron utilitza programari lliure i, per tant, es posa a l'abast de qualsevol desenvolupador de software. "Totes les versions amb llicències obertes es basen en l'anglès; [...] ara s'obren infinitat d'oportunitats per fer parlar català qualsevol dispositiu o aplicació d'una forma molt poc costosa", explica la cooperativa en un comunicat.

Segons Col·lectivaT, el seu ús es pot estendre a productes infantils, de conducció o per a persones que volen aprendre la llengua. Catotron ha estat creat per experts tecnològics de la cooperativa Col·lectivaT, en col·laboració amb investigadors de la Universitat Pompeu Fabra i la Universitat Politècnica de Catalunya, juntament amb el suport de la Direcció General de Política Lingüística.

La cooperativa té la seu a Barcelona i està formada per un equip tecnològic d'origen turc que desenvolupa tecnologies innovadores sobre llengües minoritzades. L'equip que ha desenvolupat Catotron està format pel lingüista computacional Alp Öktem i l'enginyer de dades Baybars Külebi.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: CATOTRON   VEU EN CATALÀ 
També et pot interessar:

Nou Atles de Varietats de Vinya de Catalunya
El conductor d'un turisme mor en una sortida de via a la BV-3008 a Fonollosa
Empats sense gols a Santa Coloma
El 3x3 de bàsquet de Solsona s’avança al 29 d’agost i estrena premis en metàl·lic
Catalunya es prepara per a la nit més màgica i fosca de l'estiu, més enllà de l'eclipsi
Es manté la previsió de pluges fortes dissabte a la tarda
Sant Fruitós posa en valor el patrimoni agrícola amb la restauració i exposició de peces històriques
Nova injecció de fons per reforçar les infraestructures de recerca de la UPC


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]