Dilluns 11 de maig de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

La façana de l'Ajuntament de Manresa s'il·luminarà demà de vermell contra la pena de mort
Demà dimarts, 30 de novembre, Manresa, a proposta de la Comunitat de Sant’Egidio, es torna a manifestar com a Ciutat per la Vida i se suma a la campanya per abolir la pena de mort a tots els països on encara és vigent. El mateix dia s’organitza un acte online on es comptarà amb la participació de dos excondemnats a mort, del premi Nobel de la Pau Denis Mukwege i de Helen Prejean.
La façana de l'Ajuntament de Manresa s'il·luminarà demà de vermell contra la pena de mort. Foto: AJM

MANRESA / Redaccio/ Sergi Vazquez  
29/11/2021 12:10
El BAXI Manresa cedeix massa i acaba perdent a Andorra
El barri del Passeig i Rodalies serà el protagonista del pròxim Alcalde als Barris
Solsona homenatja la gent gran amb una vintena d’activitats
Millores a la piscina municipal de Calaf per a la temporada d'estiu
A proposta de la Comunitat de Sant’Egidio i el Consell Municipal de Solidaritat, l’Ajuntament de Manresa, un any més dona suport a la campanya Ciutats per la vida, que té com a objectiu aconseguir l’abolició universal de la pena de mort arreu del món. La data escollida per a aquest acte, el 30 de novembre, celebra l'aniversari de l'abolició de la pena capital al Gran Ducat de Toscana (Itàlia) el 1786, que va ser el primer lloc on es va abolir la pena de mort.

Com a símbol de sensibilització, demà dimarts els municipis adherits a la campanya il·luminen algun dels seus edificis emblemàtics. En el cas de Manresa, després de tres anys d’il·luminar l’estàtua d’Amat i Piniella, per quarta  vegada consecutiva serà la Casa Consistorial que es tenyirà de vermell com a símbol de “casa comuna” que representa a la ciutadania.

Els darrers anys, el treball de la Comunitat de Sant’Egidio ha propiciat la construcció d’un ampli front mundial, interreligiós i laic contra la pena capital. Formen part d’aquest moviment personalitats representatives de les diferents tradicions religioses, exponents de la cultura laica, nombrosos premis Nobel de la Pau, centenars de parlamentaris i també milers de ciutadans i ciutadanes. Tot aquest treball ha permès que actualment la xarxa estigui formada per 2.100 ciutats de 100 països diferents.

A causa de la situació sanitària, enguany la Comunitat de Sant’Egidio tampoc no farà actes amb participació presencial. El mateix dia 30 a les 17:30 h, es  farà un acte a través d’internet obert a tothom que es podrà seguir en directe en anglès, italià o castellà.

L’acte, que moderarà el coordinador de la Campanya per la Moratòria Universal, comptarà amb la participació, entre altres, de dos excondemnats a mort (del Líban i d’Estats Units), del premi Nobel de la Pau Denis Mukwege i de Helen Prejean (que va inspirar la pel·lícula Pena de muerte).



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: PENA DE MORT   MANRESA 
També et pot interessar:
BÀSQUET
El BAXI Manresa cedeix massa i acaba perdent a Andorra
MANRESA
El barri del Passeig i Rodalies serà el protagonista del pròxim Alcalde als Barris
WATERPOLO
El CN Manresa Fibracat assegura la tercera plaça a falta d'una jornada

LA FOTO DEL DIA
El cartell de l'ExpoBages
ALTRES ESPORTS
Tirades socials de pistola i carrabina al Club Tir Precisió Manresa
MANRESA
Destinen 100.000 euros a impulsar la contractació indefinida de persones en atur amb formació
Tirades socials de pistola i carrabina al Club Tir Precisió Manresa
Campionat d'Espanya d'atletisme sub16 per sel.leccions autonòmiques
El barri del Passeig i Rodalies serà el protagonista del pròxim Alcalde als Barris
Solsona homenatja la gent gran amb una vintena d’activitats
Millores a la piscina municipal de Calaf per a la temporada d'estiu
El cartell de l'ExpoBages
Sousa, subcampió d'Espanya sub23 en 10000mll
El CN Manresa Fibracat assegura la tercera plaça a falta d'una jornada


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]