Dimarts 03 de novembre de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

La Canal tanca l'any de reactivació
Es tracta d’un espai obert, de trobada, d’intercanvi i suport mutu que impulsa i vehicula iniciatives comunitàries al Centre Històric de Manresa.
La Canal tanca l'any de reactivació.

MANRESA / Redaccio/ Sergi Vazquez  
15/12/2021 15:24
Les llums de Nadal arribarà a més carrers i l'arbre gegant de Sant Domènec creix fins als 21 metres
Manresa i Lleida reforcen aliances estratègiques en turisme, patrimoni i transformació
Sant Fruitós de Bages aprova les tarifes de l’aigua per al 2027
Jornada sobre comunicació i sostenibilitat turística
La Canal va néixer el 2020 fruit d’un procés en el que van sintonitzar diverses aliances. A principis del 2019, l’Ajuntament de Manresa va iniciar la seva participació en el programa europeu URBACT Re-grow City, amb l’objectiu de transferir pràctiques positives i basades en l’activisme i el voluntariat. En paral·lel, el moviment de L’Antic creava la Taula de Treball, un grup per aglutinar al màxim perfils de sensibilitats diverses, però alineats en la missió de fer del Centre Històric un lloc millor per als seus habitants. Convidats per l’Ajuntament, la Taula de Treball de L’Antic va esdevenir el grup mare que, amb el suport i l’ac ompanyament humà del programa europeu, va donar a llum l’espai de La Canal, com un espai des d’on vehicular noves iniciatives comunitàries.

La pandèmia i les seves conseqüències van arribar setmanes després de l’inici de totes les activitats previstes al local de la Baixada dels Drets, que van quedar aturades durant els primers mesos de la crisi sanitària, el passat 2020. Amb tot, en un moment en què l’aïllament social i l’aprofundiment de la pobresa s’estava accentuant a conseqüència de la pandèmia, es van plantejar intervencions socials que creessin i reforcessin els vincles entre els membres de la comunitat del Centre Històric. El resultat va ser la creació del projecte ‘Una Canal a cada carrer’, un porta a porta als carrers més immediats de l’espai de La Canal (Sant Andreu, Baixada dels Drets i Escodines) amb mediadors dels propis carrers i la generació d’accions comunitàries sota el paraigua físic i conceptual de La Canal. L& rsquo;última activitat que es va realitzar fruit d’aquest porta a porta va ser la castanyada a la plaça Hospital, amb veïnat del carrer Sant Andreu, carrer Hospital i Baixada dels Drets.

Regeneració i impuls de noves activitats puntuals i perennes

Paral·lelament al porta a porta, s’ha anat reactivant gradualment l’activitat dins de La Canal. Així, des del mes d’octubre, hi ha un grup obert setmanal de cant i guitarra els dijous a les 18 h, obert a més instruments. I es manté el Grup de Suport Mutu, que des del mes de maig de 2020 realitza accions de suport entre la població.

Al llarg de l’any hi han hagut diferents activitats puntuals, com un taller de reparació i personalització de roba o un taller de reciclatge d’aliments amb la participació de la comunitat del Centre Històric. A més, per al 28 de desembre al matí està previst un taller d’escriptura i il·lustració per a infants. També està previst que a partir del 10 de gener i fins al 28 de febrer (cada dilluns)  s’iniciï el Cicle de Lectura de La Canal sobre dones novel·listes sud-americanes, un cicle que durarà dos mesos.

Totes les activitats que s’han dut a terme i que estan previstes s’adapten a les normatives vigents de contingència de la Covid-19 de forma escrupolosa i segura, prioritzant sempre l’aire lliure com a espai preferent amb l’ús adequat de la mascareta i la higiene de les mans. Qualsevol persona que vulgui acostar-se a l’espai, participar d’alguns dels tallers o activitats o generar iniciatives pot posar-s’hi en contacte a través del correu lacanalmanresa@gmail.com o a través d’Instagram: wwww.instagram.com/lacanalmanresa.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: LA CANAL   MANRESA 
També et pot interessar:
MANRESA
Les llums de Nadal arribarà a més carrers i l'arbre gegant de Sant Domènec creix fins als 21 metres
MANRESA
Manresa i Lleida reforcen aliances estratègiques en turisme, patrimoni i transformació
MANRESA
L'Ajuntament ofereix 132 places al Casal de Nadal per afavorir la conciliació de les famílies

BÀSQUET
El Kids&Us Manresa reforça el joc interior amb el fitxatge de l'eslovè Luka Scuka
FUTBOL
Primera victòria de la temporada al Pujolet del Covisa Manresa
BÀSQUET
Nova derrota del Kids&Us Manresa a Vitòria
Nou arbrat al carrer Guimerà
El Kids&Us Manresa reforça el joc interior amb el fitxatge de l'eslovè Luka Scuka
Manresa i Lleida reforcen aliances estratègiques en turisme, patrimoni i transformació
Torna “Il·luminar’t” amb tres tallers d’artesania per als infants de primària de Solsona
Les llums de Nadal arribarà a més carrers i l'arbre gegant de Sant Domènec creix fins als 21 metres
La Manresa dels 100.000, tema de novembre del Pou de la Gallina
AMPANS atorga el VII Premi INSERT del Festival CLAM al curtmetratge ‘El color dels somnis’
L'Ajuntament ofereix 132 places al Casal de Nadal per afavorir la conciliació de les famílies


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]