Dijous 25 de juny de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

La sala Cal Balaguer del Porxo torna a l'activitat
La sala Cal Balaguer del Porxo ha reobert les seves portes al Poble Vell amb l’exposició ‘Contes infantils de la Guerra’, una documentada mostra sobre la producció literària infantil durant la guerra civil i amb una presència destacada del poeta surienc Salvador Perarnau. L’exposició es podrà visitar fins al proper 27 de març en l’horari habitual d’obertura de la sala.
La sala Cal Balaguer del Porxo torna a l'activitat. Foto: AJS

SÚRIA / Redaccio/ Sergi Vazquez  
16/12/2021 15:37
Segellen la compravenda del convent de Sant Carles Borromeu
El Cruyff Court Pep Guardiola de La Salle s'estrena amb el torneig de futbol adaptat 'Capacitats en Joc'
El CN Reus ha acollit el Campionat de Catalunya Aleví d’Estiu
El Centre de Formació Pràctica celebra 25 anys com a referent de la formació industrial
‘Contes infantils de la Guerra’ és una exposició itinerant de la Fundació 1859-Caixa Sabadell, a partir de la col·lecció privada Freixes Garriga. La seva presència a Súria és una iniciativa de l’àrea de Cultura de l’Ajuntament, amb el suport de l’esmentada entitat i de la Diputació de Barcelona.

L’acte inaugural va tenir lloc el passat dissabte 11 de desembre, amb una visita guiada a càrrec de l’especialista Sergi Freixes, que juntament amb Jordi Garriga s’ha encarregat de comissariar la mostra. L’exposició ofereix una àmplia panoràmica de la literatura infantil publicada durant la guerra civil, amb plafons informatius, llibres i revistes originals, la projecció d’un documental de l’època i altre material històric.

En el transcurs de l’acte inaugural, la regidora de Cultura, Festes i Ensenyament, Alba Santamaria, va manifestar que amb la represa de l’activitat a Cal Balaguer del Porxo “recuperem una mica més l’esperada normalitat”, després de gairebé dos anys d’aturada a causa de la pandèmia.

Per la seva banda, Sergi Freixes va explicar que l’exposició vol recuperar un àmbit rellevant i poc conegut de la història de la guerra civil, com és el reflex del conflicte en els contes adreçats als infants, a càrrec d’escriptor i il·lustradors molt destacats. La presència de l’exposició a la vila forma part dels actes commemoratius del 125è aniversari del naixement i del 50è aniversari de la mort de Salvador Perarnau, Mestre en Gai Saber i Fill Predilecte de la vila.

Coincidint amb la seva arribada a Súria, la mostra incorpora un document inèdit relacionat amb Salvador Perarnau: es tracta d’un exemplar de la revista infantil ‘Estel’ amb una col·laboració fins ara desconeguda de l’autor surienc. L’acte inaugural va comptar amb la presència de l’alcalde Albert Coberó i altres membres de la corporació municipal, així com representants d’entitats i altres persones interessades. L’exposició es podrà visitar en el següent horari: de divendres a diumenges i festius, d’11.00 a 14.00 h, i dissabtes feiners, també de 16.00 a 18.00 h.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: SÚRIA   BAGES 
També et pot interessar:
ST. FRUITÓS
L’òpera prima del director i guionista santfruitosenc Àlex Duck s’estrena a Sant Fruitós
SÚRIA
L'Escola Municipal de Música acomiada el curs amb la celebració del Concert d'Estiu
SÚRIA
Súria celebra la Nit de Sant Joan amb la foguera, la Flama del Canigó i actuacions

SÚRIA
Les visites guiades mostren l'interior de la futura Biblioteca-Centre Cultural
ST. FRUITÓS
El cicle de cinema Gaudí porta Estrany riu al Teatre Casal de Sant Fruitós de Bages
SÚRIA
L'Escola de Salut de Súria tanca la seva 5a edició
Súria celebra la Nit de Sant Joan amb la foguera, la Flama del Canigó i actuacions
La lluna il·lumina les nits
Campanya "FOC és FOC" per reforçar la prevenció dels incendis forestals i l'autoprotecció
L'Escola Municipal de Música acomiada el curs amb la celebració del Concert d'Estiu
Segellen la compravenda del convent de Sant Carles Borromeu
Conservació curativa del retaule del Sant Esperit de la Seu de Manresa
Tot a punt per a la 'Manresa Orgullosa', la festa de cloenda del Dia de l'Orgull LGTBI+
El Cruyff Court Pep Guardiola de La Salle s'estrena amb el torneig de futbol adaptat 'Capacitats en Joc'


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]