L’Associació Cultural El Galliner de Manresa farà 26 anys la vigília de Nadal i ho celebrarà aquest diumenge (18 h) a la sala gran del Kursaal amb un espectacle de poesia visual ‘Fragile 2.0’ de LaBú Teatre, que anirà precedit per un acte de reconeixement al món del teatre amateur de la comarca.
En aquest moment inicial de la festa del 26è aniversari d’El Galliner en què es farà un reconeixement a la tasca de les persones que estan o han estat implicats en el teatre amateur es llegirà un text commemoratiu i es projectarà un vídeo amb fotografies i programes d’espectacles que s’han portat a terme a diversos escenaris de Manresa al llarg del segle XX. L’acte es clourà amb un parlament de l’alcalde de Manresa, Marc Aloy i Guàrdia, i es donarà pas a l’espectacle. Es preveu que entre el públic hi haurà almenys un centenar de persones que han dedicat part de la seva vida al teatre amateur, a les quals se’ls obsequiarà amb un diploma.
‘Fragile 2.0’ és un delicat retrat de la fragilitat, la incomunicació, la desconnexió amb un mateix i amb l’altre, la violència i tot allò que ens porta a la corda fluixa de la vida. El moviment de dues persones i la seva vulnerabilitat; com l’habiten, la viuen per acceptar que forma part de seva essència. On anem quan ens desconnectem? Quan la fragilitat ens abraça, com és aquest espai a dins nostre? LaBú Teatre us convida a sentir, a reviure, a emocionar-vos, a perdre-us … en aquesta fragilitat. Fragile 2.0 és la tercera producció de la companyia LaBú Teatre, un espectacle on la deconstrucció del moviment i la poètica visual transporten a l’espectador a un estat de reflexió i llibertat.
Queden algunes invitacions disponibles que es poden descarregar a la web del Kursaal:
https://kursaal.koobin.cat/aniversarigalliner o bé recollir a les taquilles, d’11h a 13h i de 18 h a 20 h.
El GallinerEl 24 de desembre de 1995 El Galliner es va presentar en societat dins del marc d’una visita teatralitzada a l’interior del teatre Kursaal, que estava tancat des de l’any 1988. I ho feia amb 3 objectius: impulsar la recuperació del teatre Kursaal, gestionar la programació municipal de teatre i dansa a Manresa i col·laborar en la dinamització cultural del Bages.
El Galliner manifesta que aconseguir tots aquests objectius ha estat possible gràcies a la col·laboració desinteressada de centenars de persones a títol individual, de moltes entitats i organitzacions de Manresa i el Bages, de l’Ajuntament de Manresa i les altres administracions catalanes i d’algunes empreses. El Galliner també vol fer un agraïment especial als milers de persones que, al llarg d’aquests 26 anys, han confiat en les propostes de programació que s’han exhibit a la ciutat.