Dimecres 17 de agost de 2022
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

UManresa incorpora l'oratòria i la lectura reflexiva al grau en ADE
La lectura i els debats s'incorporaran com a activitat habitual als estudis a partir del curs que ve.
La primera prova pilot s'ha fet en el marc de l'assignatura Empresa Familiar de quart curs de grau.

UMANRESA / Redacció/ Sergi Vázquez  
25/12/2021 11:32
Justin Hamilton: 213 centímetres de qualitat pel BAXI Manresa
Inaugurat el nou orgue del Cor de Catalunya, lluint de nou amb la seva esplendor i sonoritat
S'acaba la calor i baixen les temperatures
Consells per evitar l'impacte d'un llamp en cas de tempesta
El grau en Administració i Direcció d'Empreses (ADE) de la Facultat de Ciències Socials de Manresa de la UVic-UCC està començant a treballar en una evolució dels estudis amb l'objectiu de fer-los més atractius per als estudiants i més eficients pel que fa a aprenentatges utilitzant metodologies innovadores. El nou plantejament passa perquè l'activitat a l'aula tingui un caràcter més experiencial. És en aquesta línia que aquesta setmana s'ha fet una primera prova pilot d'una de les innovacions que es volen introduir als estudis: un debat seguint la metodologia FAQS per treballar continguts curriculars a partir de la lectura d'un llibre. La voluntat de la nova direcció dels estudis, que ha assumit recentment Marc Bernadich, és posar a prova diferents metodologies de debat que, alhora que fomenten habilitats transversals com l'oratòria, permetin treballar continguts de manera diferent, que fomentin la lectura entre els alumnes i que donin un caire més humanístic als estudis. 

La primera prova pilot s'ha fet en el marc de l'assignatura Empresa Familiar de quart curs de grau. Prèviament, l'alumnat havia hagut de llegir el llibre "Empresa familiar: 30 años de preguntas con respuesta", de Josep Tàpias. En la metodologia de debat FAQS, es treballa amb l'objectiu que el coneixement adquirit durant la lectura vagi apareixent en format de bola de neu. Els estudiants, dividits en cinc equips, s'havien d'organitzar per posar en comú els principals aprenentatges sobre l'empresa familiar plantejats al llibre. Cada equip havia de designar una persona encarregada de fer de portaveu i de participar en el debat. Després d'una breu introducció, els representants de cada equip es van haver de sotmetre a les preguntes de la resta d'alumnat sobre les diferents qüestions plantejades. Tot plegat amb la intervenció de la figura d'un moderador, en aquest cas el periodista Ernest Macià, que a més de posar ordre al debat intervenia fent preguntes als diferents portaveus. Paral·lelament, dues persones més s'encarregaven de fer de notaris del debat i de fer l'acta a partir de la qual al final de l'activitat se n'extreuen les conclusions.

El director del estudis d'ADE, Marc Bernadich, explica que aquesta nova metodologia pretén "aprofundir en el coneixement teòric, fomentar la reflexió i el sentit crític de l'alumnat i al mateix temps posar en pràctica i fomentar les habilitats en dialèctica i oratòria". La primera prova pilot ha tingut una valoració excel·lent per part de totes les persones que hi han intervingut. La intenció és que en els propers mesos es vagin fent experiències similars en altres assignatures, posant a prova la utilitat de fins a cinc models de debat diferents, com podrien ser debats de confrontació d'idees o d'altres que fomentin la capacitat reflexiva ràpida. Un cop assajades i posades a prova, l'objectiu és utilitzar-les de manera habitual a partir del curs que ve en totes les assignatures i cursos del grau. La lectura i el debat seran una activitat habitual i comuna en el nou model dels estudis d'ADE.

La implantació de totes aquestes noves metodologies coincidirà amb la integració de tots els estudis i serveis empresarials d'UManresa a l'edifici UEmpresa, situat al que actualment es coneix com FUB2. L'especialització dels edificis universitaris forma part de la nova estratègia de la institució de potenciar i donar visibilitat als estudis de la branca de ciències socials. 



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: UMANRESA 
També et pot interessar:
CATALUNYA CENTRAL
UManresa, UCF i el prestigiós Tecnológico de Monterrey treballaran conjuntament en accions de formació
ACTUALITAT
UManresa formarà emprenedors tecnològics dels àmbits de la salut i social
ACTUALITAT
UManresa iniciarà el setembre la catalogació i la dinamització del fons de literatura infantil i juvenil

ACTUALITAT
UManresa amplia els escenaris i situacions
ACTUALITAT
Mal ús de les pantalles al desè diàleg de l'Àgora 2022
ACTUALITAT
FUBages incorpora Althaia, Ampans, Avinent i Sant Andreu
La sequera deixa pantans de la Catalunya Central sense aigua
Protecció Civil desactiva l'alerta de l'INUNCAT sense incidències greus
Buidor a ple mes d'agost als carrers de Manresa
Justin Hamilton: 213 centímetres de qualitat pel BAXI Manresa
Més formació i millors Punts Liles: el Govern reforça la prevenció de les violències sexuals
Inaugurat el nou orgue del Cor de Catalunya, lluint de nou amb la seva esplendor i sonoritat
S'acaba la calor i baixen les temperatures
Consells per evitar l'impacte d'un llamp en cas de tempesta



 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]