Dijous 24 de setembre de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

El Dr. Albert Estiarte, rep la Insígnia Olímpica del Comitè Olímpic Espanyol
La institució esportiva li concedeix aquesta distinció per la seva contribució al coneixement, dedicació i difusió del waterpolo.
Dr.Estiarte.

ESPORTS / Redaccio/ Sergi Vazquez  
30/12/2021 15:51
Comencen les obres per construir el nou accés sud de la C-55 a Sant Vicenç
Treballs de construcció de la rotonda que connectarà l'avinguda de l'Esport amb el Passeig del Riu
Castellbell i el Vilar inicia la substitució de la gespa del camp de futbol
Solsona eleva a 20.000 euros anuals l’aportació directa al Carnaval
El director adjunt de la Fundació Althaia i director de la Clínica Sant Josep de Manresa, el Dr. Albert Estiarte, ha estat guardonat amb la Insígnia Olímpica del Comitè Olímpic Espanyol (COE) per la seva «contribució al coneixement i la difusió de l'esport olímpic en general, i espanyol en particular». La distinció es concedeix després que la Real Federación Española de Natación (RFEN) proposés el nom del Dr. Estiarte al COE, qui decideix a través d'un Comitè de Distincions quines persones són mereixedores d'aquest guardó.

Una vida vinculada a l'esport

El Dr. Albert Estiarte, metge especialitzat en medicina interna, és el metge de les seleccions absolutes de waterpolo des del 1988. Des de l'emblemàtic Barcelona'92, el Dr. Estiarte no ha fallat mai a uns Jocs Olímpics. Tòquio 2020 la seva vuitena participació en aquest esdeveniment mundial on va viure moments tan rellevants com la recent medalla de plata aconseguida per la selecció femenina. Altres grans moments són la medalla d'or masculina d'Atlanta '96, la plata de Barcelona 92' o els bons resultats als Campionat del Món de Gwangju 2019. Durant la seva joventut, el Dr. Estiarte va ser un destacat jugador de waterpolo al CN Manresa i va compaginar els estudis de medicina amb la competició, culminant així  les seves dues grans passions.

Actualment, el Dr. Estiarte combina les tasques de metge de la selecció amb la direcció adjunta de la Fundació Althaia i la direcció de la Clínica Sant Josep de Manresa. És, precisament a la Clínica, l'espai mutual i privat de la Fundació Althaia, on el Dr. Estiarte va impulsar la creació del CIMETIR, el Centre de Medicina Esportiva, Traumatologia i Rehabilitació. Al CIMETIR de la Clínica Sant Josep s'ofereix una atenció integral als esportistes amb consultes de traumatologia, sala de rehabilitació i altres serveis complementaris que han fet que el seu Centre de Medicina de l'Esport sigui considerat de màxima categoria, amb un nivell 3, pel Consell Català de l'Esport.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: ALBERT ESTIARTE 
També et pot interessar:

La Fàbrica Nova, protagonista de la 10a Fira dels Playmòbils de Manresa
La Síndica de Greuges visita Súria en la seva primera estada oficial a la vila
Comencen les obres per construir el nou accés sud de la C-55 a Sant Vicenç
Finalitzen les obres de millora de la via pública al barri de la Rosaleda
Ajuts del Pla de Barris per mobilitzar 9,5 milions d'euros en la rehabilitació d'habitatges
Sant Fruitós de Bages l’humor irònic de Quim Vila i Fermí Fernández
Treballs de construcció de la rotonda que connectarà l'avinguda de l'Esport amb el Passeig del Riu
Castellbell i el Vilar inicia la substitució de la gespa del camp de futbol


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]