Dijous 12 de febrer de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Com crear un túnel del terror a casa
Una de les propostes que més agraden als nens durant Halloween són sens dubte els túnels del terror.
Com crear un túnel del terror a casa.

CULTURA / Eva Remolina / AMIC  
06/02/2022 17:39
El BAXI Manresa guanya a Hamburg en un partit d'alta anotació
La Clínica Universitària posa en marxa la 22a edició del Programa de Detecció Precoç
Solsona millora les instal·lacions de pàdel
L’alumnat de Gestió Administrativa de Lacetània es forma en educació financera
Si penses organitzar una festa a casa amb familiars o amics, aquesta és sens dubte una idea que pot resultar interessant. El millor de tot és que és bastant senzill de fer i els materials no són massa cars. Tan sols necessitaràs una mica de creativitat i imaginació, adaptar-ho a l'edat dels nens i de l'espai del qual disposis i disfressar-se per a l'ocasió.

Aquestes són alguns dels consells que podran ajudar-te per a realitzar el muntatge:

Un dels elements indispensables per a crear una autèntica escena de terror, és una bona banda sonora. En internet, podràs trobar segurament moltes, però aquest enllaç pot ser de gran ajuda: https://spookysoundtrack.com. Altres sons que poden acompanyar són els de passos, murmuris, respiracions profundes o crits terrorífics. Un altre objecte que serveix per a ambientar molt és una màquina de boira o fum. Si pots comprar-la o bé llogar-la, sens dubte, serà un aspecte diferenciador.

Abans de començar, és important fer un esborrany o esquema de com plantejarem el túnel. Si volem ambientar-ho en un tema específic (això podrà ajudar-nos per a així centrar-nos sobre una cosa concreta), amb quanta gent podríem comptar com a actors, com els caracteritzarem, quina secció de la casa ambientarem i quins accessoris utilitzarem per a l'attrezzo. Una vegada tinguem clar tots aquests aspectes, podrem començar amb la decoració en si. Per a delimitar els espais de manera econòmica, podrem utilitzar bosses de les escombraries de tamany industrial i folrar les parets del recorregut. És un material bastant econòmic i que ens donarà molt joc. Perquè el recorregut no sigui totalment fosc (i més si hi ha nens molt petits), podem col·locar algunes tires de led per terra o cinta florescent, de manera que tinguin el camí marcat i no es desorientin.

També podrem punts d'il·luminació (llums, espelmes de led o llanternes), apuntant a aquells elements sobre els quals volem que els nostres convidats fixin la seva atenció (ossos, quadres tenebrosos, cervells, calaveres...). Aquesta forma de distracció també ens ajudarà per a espantar-los, quan menys s'ho esperin. Del sostre podem penjar accessoris decoratius com a aranyes, ratapinyades, cames o mans ensangonades, etc. Per a fer-ho, podem utilitzar fil de pescar i cinta de pintor per a enganxar, ja que aquest material es retira amb facilitat i no deixa rastre. No oblidem tampoc teranyines o gases de farmàcia penjant per portes, sostre i parets.

La caracterització dels personatges és un altre tema en el qual cal incidir especialment. És millor que els convidats no coneguin a les persones que faran d'actors, perquè es pot perdre el factor por. Si això és inevitable, millor utilitzar màscares o qualsevol altre element que faci que no siguin recognoscibles. És essencial també comptar amb un mestre de cerimònies: un personatge tenebrós que rebi als convidats a l'inici del túnel i expliqui les normes d'utilització del túnel, així com el motiu de per què estan aquí i quin és l'objectiu que s'espera d'ells. És indispensable que creï un ambient misteriós des del principi, per la qual cosa la seva actuació és de les més importants. Els esglais que podem fer han de ser sobretot inesperats. Hi ha moltes idees en internet que ens poden ser de gran ajuda.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: TÚNEL DEL TERROR 
També et pot interessar:
MANRESA
El Passatge del Terror omple l'Anònima de por i foscor
MANRESA
Torna el Passatge del Terror a l'Anònima de Manresa

El campanar de la Seu, un capvespre
Unió de Pagesos dona el tret de sortida a la campanya d'eleccions al camp
El nedador del CN Manresa Joan Perramon ha estat convocat amb la Selecció Catalana
L’alcalde de Manresa visita la Llar Mion per aprofundir en la realitat de les llars residencials per a adults
El BAXI Manresa guanya a Hamburg en un partit d'alta anotació
La Clínica Universitària posa en marxa la 22a edició del Programa de Detecció Precoç
Solsona millora les instal·lacions de pàdel
L’alumnat de Gestió Administrativa de Lacetània es forma en educació financera


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]