Diumenge 01 de novembre de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Inaugurat a Sant Fruitós de Bages l’Espai per a la memòria
La plaça de Vila de Sant Fruitós de Bages compta, des d'aquest diumenge, amb l'Espai de la memòria, un memorial per tal que els amics i familiars dels veïns i veïnes víctimes de la Guerra Civil Espanyola i de la Segona Guerra Mundial, disposin d'un punt de trobada per a la memòria i el record dels seus éssers estimats.
Inaugurat a Sant Fruitós de Bages l’Espai per a la memòria. Foto: AJSFB

ST. FRUITÓS / Redaccio/ Sergi Vazquez  
02/02/2022 16:58
La 13a Taula per la Seguretat, el Civisme i la Convivència centra el debat en la delinqüència juvenil
El sorteig de membres de les meses electorals de Manresa se celebrarà dimarts que ve
Aproven modificar la normativa que feia perillar explotacions ramaderes
Tret de sortida al cicle de caminades de marxa nòrdica
L'espai que s'ha inaugurat aquest diumenge, es troba ubicat a la plaça de la Vila, als jardins de darrere de l'edifici de l'ajuntament i està presidit per l'escultura "Memòria", obra de l'artista santfruitosenca Neus Serra, i dos llambordins Stolpersteine en record dels santfruitosencs Antonio Escalé Claramunt i Artur Cura Bosch, que van morir al camp de Mauthausen els anys 1941 i 1942 respectivament. Aquestes llambordes s'han col·locat durant la inauguració, davant de presència dels familiars de les víctimes.

La inauguració d'aquest diumenge ha comptat amb la presència del president del Memorial Democràtic, Vicenç Villatoro, d'alumnes i professorat de l'institut Gerbert d'Aurillac així com de familiars d’Arturo Cura Bosch. Per part del consistori ha presidit l'acte l'alcaldessa Àdria Mazcuñan i Claret acompanyada per la regidora de cultura Laia Feliu, i la resta de regidors del consistori.

La inauguració ha comptat amb la música de Músics per la Llibertat qui han interpretat cançons tant reivindicatives com de pau com El Cant dels Ocells, l'Himne de l'alegria, Bella Ciao i Els Segadors. En finalitzar l'acte s'ha convidat als assistents a oferir una rosa blanca als llambordins i a l'escultura.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: SANT FRUITOS   BAGES 
També et pot interessar:
ST. FRUITÓS
Tret de sortida al cicle de caminades de marxa nòrdica
ST. FRUITÓS
Sant Fruitós aprova un pressupost de 16,5 milions d’euros per al 2027
BAGES
Castellbell i el Vilar estrena la Cursa de la Dona el 22 de novembre

ST. FRUITÓS
El barri de la Rosaleda de Sant Fruitós de Bages celebra una nova edició del Castaween
SÚRIA
Taller per a famílies amb adolescents a Súria
SÚRIA
La Policia Local i la Brigada actuen per facilitar l'accés al Cementiri
Com funciona un cotxe autònom? Així “veu” i interpreta el que passa al seu voltant
El carrer Guimerà vist de nit
La 13a Taula per la Seguretat, el Civisme i la Convivència centra el debat en la delinqüència juvenil
Unes 800 persones s'interessen pels programes de la Diputació al Saló de l'Ocupació
El sorteig de membres de les meses electorals de Manresa se celebrarà dimarts que ve
Aproven modificar la normativa que feia perillar explotacions ramaderes
Tret de sortida al cicle de caminades de marxa nòrdica
D'on surt l'expressió «dormir com un tronc»?


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]