Diumenge 03 de maig de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Ja es poden reservar les entrades per assistir al Pregó institucional de la Llum 2022
El pregó tindrà lloc divendres 18 de febrer a les 19 hores al Teatre Conservatori i anirà a càrrec de la investigadora biomèdica Sònia Guedan i l’enginyer Robert Guilanyà. La reserva gratuïta d’entrades es pot fer a través de la web del Kursaal www.kursaal.cat o presencialment a les taquilles del teatre.
Imatge d'arxiu de l'any 2021. Foto: Jordi Preñanosa

MANRESA / Redaccio/ Sergi Vazquez  
11/02/2022 13:58
Estrena d’un documental que recull el procés de gestació de la recuperació del teatre Kursaal
Valentí Torra Bitlloch dona al Museu de Manresa una pintura barroca
L'Escola Municipal de Música obre el període d'inscripcions
L’Art de Viure d’AMPANS exposa les obres del primer ‘Premi de pintura Paco Aguilera’
Ja es poden reservar les entrades gratuïtes per assistir al Pregó institucional de la Festa de la Llum 2022, que se celebrarà el divendres de l a setmana vinent, 18 de febrer a les 19 h al Teatre Conservatori, un emplaçament que es va estrenar l’any passat a causa de la pandèmia i que s’ha previst repetir pel seu major aforament. La reserva gratuïta d’entrades es pot fer a través de la web del Kursaal al següent enllaç o presencialment a les taquilles del teatre. El pregó també podrà ser seguit en streaming a través de l’adreça www.manresa.cat/directe

El Pregó d’enguany, per primera vegada a la Festa de la Llum, es farà  a quatre mans i anirà a càrrec de dos manresans amb carreres rellevants en els seus camps: la Dra. Sònia Guedan Carrió —investigadora principal de l’Institut de recerca biomèdica August Pi i Sunyer (IDIBAPS), centre associat a l’Hospital Clínic de Barcelona— i Robert Guilanyà Jané, enginyer aeroespacial al Centre Europeu d’Operacions Espacials.

Sònia Guedan Carrió (Manresa, 1980) és llicenciada en Farmàcia per la Universitat de Barcelona (2003) i doctora també per la Universitat de Barcelona (2009). Des del 2004 es dedica a la recerca biomèdica per desenvolupar noves teràpies per al càncer. Ha estat vivint 7 anys als Estats Units per seguir la seva recerca a la Universitat de Pennsilvània. L’equip en el qual treballava va ser el responsable del desenvolupament i l’aprovació per a l’ús clínic d’una nova teràpia contra la leucèmia basada en la modificació genètica de cèl·lules del sistema immunitari. Des del 2017 treballa a l’IDIBAPS, on dirigeix un equip d’investigadors que utilitzen les tècniques i coneixement après durant la seva estada als EUA per tal de seguir innovant i desenvolupant noves teràpies per pacients amb càncer.

 Robert Guilanyà Jané va néixer a Manresa el 13 d’agost del 1985 i actualment viu a Griesheim, un petit poble a prop de Frankfurt (Alemanya). El 2009 es va graduar en Enginyeria Aeronàutica, en l’especialitat d’Aeronavegació, per la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC). Des del 2011 treballa al Centre Europeu d’Operacions Espacials de l’Agència Espacial Europea (ESOC/ESA) a Darmstadt com a enginyer de dinàmica de vol de les missions interplanetàries. Ha participat en la preparació i operació de diferents missions: la Venus Express i la Mars Express, els telescopis espacials Herschel, Planck i Gaia, el BepiColombo (un satèl·lit que es dirigeix cap a Mercuri) i Solar Orbiter (un satèl·lit d’observació del Sol). Tanmateix, les missions a les quals ha dedicat més temps són la Rosetta-Philae i el projecte Ex oMars.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: PREGO   FESTES DE LA LLUM 2022 
També et pot interessar:
MANRESA
Enric Casas il·lumina la història i l'impacte de la fotografia en la memòria
MANRESA
El pregó infantil de les Festes de la Llum, les millors imatges
MANRESA
El pregó de Festa Major, omple l'Ajuntament

MANRESA
L'alumnat de l'escola Sant Ignasi fa el pregó infantil de la Llum
MANRESA
El pregó institucional obre els actes de les Festes de la Llum de Manresa
MANRESA
El pregó de la Festa Major de Manresa omple el saló de sessions
L'Escola Municipal de Música obre el període d'inscripcions
La nova botiga CASAS ja ha obert portes
Marta Muixí brilla amb un segon lloc a la UTMB Oh Meu Deus de Portugal
El CN Manresa s'imposa als penals al Dos Hermanas en un duel molt igualat
Comitè d’avaluació i seguiment del programa que transformarà el nucli antic
L’Art de Viure d’AMPANS exposa les obres del primer ‘Premi de pintura Paco Aguilera’
Estrena d’un documental que recull el procés de gestació de la recuperació del teatre Kursaal
Valentí Torra Bitlloch dona al Museu de Manresa una pintura barroca


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]