Diumenge 01 de novembre de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Què mengen els hàmsters?
La seva dieta ha de ser rica en fibra, vitamines, minerals i proteïnes.
La seva dieta ha de ser rica en fibra, vitamines, minerals i proteïnes.

animalmascota.com / AMIC   
20/02/2022 21:56
La 13a Taula per la Seguretat, el Civisme i la Convivència centra el debat en la delinqüència juvenil
El sorteig de membres de les meses electorals de Manresa se celebrarà dimarts que ve
Aproven modificar la normativa que feia perillar explotacions ramaderes
Tret de sortida al cicle de caminades de marxa nòrdica
Tens un hàmster o estàs pensant a tenir-lo? És una mascota excel·lent per a aquelles persones que no tenen massa temps lliure, i molt adequat per a habitatges amb pocs metres quadrats. Avui t'expliquem què mengen aquests animals. Els hàmsters han de tenir a la seva disposició aigua i menjar durant tot el dia. Es poden alimentar únicament amb menjar comercial, encara que també podràs oferir-los altres aliments. En qualsevol cas, la seva dieta ha de ser rica en fibra, vitamines, minerals i proteïnes. En canvi, cal evitar donar-los grasses, ja que el seu organisme no les digereix amb facilitat.

En la dieta del hàmster no han de faltar llavors i cereals, perquè són una font d'hidrats de carboni important i li aporten fibra. Així, és bona idea que li proporcionis civada, blat, arròs, llavors de carabassa, llavors de sèsam, soia... Hauràs d'anar amb compte amb les llavors de gira-sols i el blat de moro, aliments que poden ocasionar-los al·lèrgia.

Entre les fruites i verdures que podràs donar-li al teu hàmster es troben l'enciam, pastanaga, coliflor, cogombre, créixens, poma, pera, plàtan, préssec, pruna o albercoc, entre altres. Això sí, no hauràs d'abusar d'ells, sinó que tindràs que administra'ls-hi de forma moderada. Com a premi, també podràs oferir-los ous durs, oli de fetge de peix, petits trossos de carn de cap de bestiar o de xai, llet o llevat.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: HAMSTERS   MASCOTES 
També et pot interessar:
TENDÈNCIES
Les cures que no pots oblidar a la tardor
TENDÈNCIES
Com preparar el teu animal per a la Castanyada i el Nadal
TENDÈNCIES
Diferències i similituts entre el Bichon Maltès i el Bichon Frisé

TENDÈNCIES
Tenir una mascota: beneficis per a la gent gran
TENDÈNCIES
Mascotes: Com influeixen en el desenvolupament infantil?
LES PROPOSTES D'OCI
Destinacions de viatges per mascotes
Com funciona un cotxe autònom? Així “veu” i interpreta el que passa al seu voltant
El carrer Guimerà vist de nit
La 13a Taula per la Seguretat, el Civisme i la Convivència centra el debat en la delinqüència juvenil
Unes 800 persones s'interessen pels programes de la Diputació al Saló de l'Ocupació
El sorteig de membres de les meses electorals de Manresa se celebrarà dimarts que ve
Aproven modificar la normativa que feia perillar explotacions ramaderes
Tret de sortida al cicle de caminades de marxa nòrdica
D'on surt l'expressió «dormir com un tronc»?


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]